Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Sliter med å akseptere at han endret seg...

Jeg flyttet fra mannen for 6 mnd siden. Vi var sammen i 20 år...

De siste årene, det begynte vel når jeg fikk meg ny fast jobb, dro på jobbreiser og ble mer selvstendig og selvsikker,

så ble han sykelig sjalu og kontrollerende - dette ble så ekstremt de siste to årene så jeg flyttet ut selv om jeg enda elsket ham. Fant i ettertid ut at han misbrukte amfetamin i skjul. Jeg er så lei meg, at han valgte å skyve meg vekk, når han samtidig sa han var redd for å miste meg. Føler ikke jeg har fått en avslutning - eller unnskyldning fra han. At han enda tror på sine paranoide tanker. Søkte opp og har gått gjennom psykisk vold.

Da vi var sammen gikk han gjennom mobilen min, pc'en, krevde jeg hadde kamera på når jeg overnattet på hotell i forbindelse med jobbreiser, han tror jeg var utro hele tiden, også utenom jobbturer.. det ble helt ekstremt.

God råd for å komme seg videre? Håpte det var meg og han for alltid, så jeg kjenner på en dyp sorg over å ha mistet min sjelevenn... Syns det er rart han ble så ekstremt sjalu de siste årene, men han sa til meg han har holdt det skjult før, men at han er en veldig sjalu type. Fatter og begriper ikke at han valgte å ødelegge forholdet. Etter jeg flyttet er jeg som luft for ham, som om jeg aldri betydde noe som helst...

Sukk....

Endret av separert_dame
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Psykolog.

Anonymkode: 37a33...ea5

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Psykolog.

Ja jeg har gått til psykolog siden jeg flyttet...

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har jobbet mye med rus og psykisk helse. Det er dessverre veldig mange historier som din. Å være rusavhengig sender de fleste til et mørkt sted, og hvor det å være familie/samboer/barn av de er voldsomt belastende.

Dessverre er rådet å stikke så langt unna du kan. 

Anonymkode: d3b4f...90c

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Har jobbet mye med rus og psykisk helse. Det er dessverre veldig mange historier som din. Å være rusavhengig sender de fleste til et mørkt sted, og hvor det å være familie/samboer/barn av de er voldsomt belastende.

Dessverre er rådet å stikke så langt unna du kan. 

Anonymkode: d3b4f...90c

Ja jeg fant ut det var det eneste valget jeg hadde... Jeg har hørt han er rusfri nå, så venter på han skal innse at han tok feil.. men har gått måneder... og det er bare rykter så jeg vet egentlig ikke om han har sluttet (med hasj og amfetamin)

• Hjerte 1
  • 3 måneder senere...
Skrevet

Nå har det vært slutt i 9 måneder og i følge brev fra barnevern er han veldig bitter og skylder ALT på meg, utroskap osv...! Hvordan er det mulig, etter han utsatte meg for psykisk vold så har han null selvinnsikt?

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

DARVO. 

DARVO.png?resize=683,1024&ssl=1

Anonymkode: 57e7c...14f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

DARVO. 

DARVO.png?resize=683,1024&ssl=1

Så sant! Hvordan skal en så bitter og umoden mann komme seg videre....... jaja ;)

• Hjerte 1
Skrevet
separert_dame skrev (1 minutt siden):

Så sant! Hvordan skal en så bitter og umoden mann komme seg videre....... jaja ;)

Og i følge ham er jeg psykisk syk og notorisk utro! Skikkelig virkelighetsfjern....

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Han har nok ikke blitt en bedre mann, og han var flink til å skjule den han egentlig er, og vil alltid være, en god stund. 

Nå når du ikke er med han, så ser du klarere. Han tåker ikke til hjernen din. At han projiserer sine short comings og personlighetstrekk over på deg, er typisk for menn som mishandler. Små menn!

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han har nok ikke blitt en bedre mann, og han var flink til å skjule den han egentlig er, og vil alltid være, en god stund. 

Nå når du ikke er med han, så ser du klarere. Han tåker ikke til hjernen din. At han projiserer sine short comings og personlighetstrekk over på deg, er typisk for menn som mishandler. Små menn!

Han er så syk i hodet... Han skjulte amfetamin bruk og kallte meg løgneren :) ... 

Synes bare det er rart han er bitter men han fikk nok knekk i selvbildet etter jeg gikk. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
separert_dame skrev (8 minutter siden):

Det er heldigvis ikke ditt problem.. glad du kom deg vekk 

Anonymkode: 5d171...7b9

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er heldigvis ikke ditt problem.. glad du kom deg vekk 

Takk jeg også. men frustrerende at han forteller alle jeg var utro. Og de ser på han som et offer 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Og imens han er fanget i sitt eget gjentakende mønster livet ut, står du fritt til å skape akkurat det livet du ønsker deg. Skriv han i glemmeboka, gjør han til et sandkorn i ditt minne, og lev det flotteste livet du noen gang kan tenke deg. Du kom deg vekk, og er fri som fuglen. Vær glad for det

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Og imens han er fanget i sitt eget gjentakende mønster livet ut, står du fritt til å skape akkurat det livet du ønsker deg. Skriv han i glemmeboka, gjør han til et sandkorn i ditt minne, og lev det flotteste livet du noen gang kan tenke deg. Du kom deg vekk, og er fri som fuglen. Vær glad for det

Ja prøver å glemme. er bare så ødelagt av alt.. at noen kan være så stygge mot den de liksom skal gjøre trygg og være glad i.. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk jeg også. men frustrerende at han forteller alle jeg var utro. Og de ser på han som et offer 

Jeg har også en eks som skylder alt på meg og sutrer til alle som hører på. Min erfaring er at folk skjønner veldig fort greia når en person skylder alt på den andre eller ytre omstendigheter, og alltid er offeret. De aller fleste jatter høflig med og viser sympati der og da, men tro meg at folk ser fort gjennom et evig offer. Hold hodet hevet, la ham holde på, bare smil og skinn videre. Du kan ikke kaste deg ut i dette, forsvare deg og si at det ikke er sånn. Bare vær deg selv, stå på, det vil motbevise alt han sier og avsløre ham. 

Men ja det er jævlig irriterende, men hold ut. Det blir bedre. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)

den eneste avslutningen man trenger TS er å huske hvordan du ble behandlet - det hjelper deg ikke med all verdens unnskyldninger, forklaringer eller svada fra hans side. For at du skal kunne gå videre må DU akseptere situasjonen du forlot som en du ikke kunne bli i rett og slett. 
❤️ 

hans oppførsel, hans svik, hans ansvar. 

og en ting til: du valgte deg! Det er skikkelig bra jobba! 

Endret av Carrot
  • Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja prøver å glemme. er bare så ødelagt av alt.. at noen kan være så stygge mot den de liksom skal gjøre trygg og være glad i.. 

Du må glemme ham, jeg har vært i ditt sted og tenkt de samme tankene, men du må snu tankegangen fra "hvordan kunne han" og til "hva har det gjort med meg". 

Hodet ditt er fortsatt på ham, men du må tilbake til deg selv. Det er som regel den tøffeste jobben, men verdt det. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
separert_dame skrev (2 minutter siden):

Du burde snakke med en psykolog og bearbeide forholdet.

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har også en eks som skylder alt på meg og sutrer til alle som hører på. Min erfaring er at folk skjønner veldig fort greia når en person skylder alt på den andre eller ytre omstendigheter, og alltid er offeret. De aller fleste jatter høflig med og viser sympati der og da, men tro meg at folk ser fort gjennom et evig offer. Hold hodet hevet, la ham holde på, bare smil og skinn videre. Du kan ikke kaste deg ut i dette, forsvare deg og si at det ikke er sånn. Bare vær deg selv, stå på, det vil motbevise alt han sier og avsløre ham. 

Men ja det er jævlig irriterende, men hold ut. Det blir bedre. 

Takk ❤️ Ja jeg sitter med sannheten... og tenker at de som faktisk tror på han kjenner meg ikke... så jeg bør legge det vekk. Og jeg forventer ikke lenger en unnskyldning fra ham, for han er totalt virkelighetsfjern......

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...