Gå til innhold

Hva er det mest rotete stedet i huset ditt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er ganske rotete som type, men har blitt bedre med årene. Likevel er det steder som aldri blir ryddige: vaskerommet og kjellerstua, feks. Før var det soverommet, men der har jeg tatt grep! Hvor er det mest rotete i ditt hus?

Anonymkode: e9e1b...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vaskerommet. Alltid litt kaos der. Mye klesvask til ungene og sesongskift og mellomlagring av klær til sesonger. Og kattedo, kattemat ect.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bor i leilighet, og det er ikke noe kott her. Det er altså ikke noe sted å sette vekk rotet, eller støvsugeren f.eks. Så jeg har en ende av soverommet mitt som jeg stabler alt mulig sånt. Ser litt rotete ut, ja, men det er bare jeg som ser det rotet i alle fall, siden ingen gjester går inn der. Så stue og kjøkken er ryddige.

Anonymkode: 3c7b3...191

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har et par boder der jeg dytter inn rot. Gjesterom kan også bli litt sånn mellomstasjon for ting som klesvask som ikke er brettet og diverse…

Anonymkode: ea480...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg bor i leilighet, og det er ikke noe kott her. Det er altså ikke noe sted å sette vekk rotet, eller støvsugeren f.eks. Så jeg har en ende av soverommet mitt som jeg stabler alt mulig sånt. Ser litt rotete ut, ja, men det er bare jeg som ser det rotet i alle fall, siden ingen gjester går inn der. Så stue og kjøkken er ryddige.

Anonymkode: 3c7b3...191

Kombinasjonen soverom/bod er jeg veldig godt kjent med ja. Så når vi kjøpte hus dreit jeg egentlig litt i tilstanden på både kjøkken og bad, bare det var nok bod😆 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Konsollbordet i gangen.. Uansett hva jeg prøver så er det dumpeplass for alt mulig rart, da det er midt i huset. Man legger fra seg ting man tar med seg fra en annen plass, ting man ikke vet hvor skal, det man hadde i lomma når man kom inn døra, det som kom i posten, votter, en brukt kaffekopp.... 

På denne tiden av året er det også garasjen. Gjennom vinteren blir den brukt som lagringsplass for alt som skal ryddes videre, gjenvinnes, selges, søppel, ting som ikke bør stå ute.. Men det ordner seg i mars-april hvert år, når første vårdag kommer, for da er det fast rutine å rydde opp. 

Senga på gjesterommet, til tider... Brukes til nyvaskede klær. Men nå er jeg akkurat ferdig i en lang telefon, så nå er den strøken. 

Anonymkode: 42d48...fe0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kombinasjonen soverom/bod er jeg veldig godt kjent med ja. Så når vi kjøpte hus dreit jeg egentlig litt i tilstanden på både kjøkken og bad, bare det var nok bod😆 

Haha.. Jeg var litt lik. 

Flyttet fra topp moderne leilighet med maks utnyttelse av kvadratmeterne. Så da vi var på visning på et 70-tallshus så jeg rett forbi at kjøkken med mer måtte pusses opp. For alt jeg klarte å se var stor garasje med bod. Stort vaskerom med egen utgang. Gjesterom og barnerom som hadde plass til mer enn en smal seng. Diger stue. Og generelt et hus som var bygd uten tanke for hvor mange soverom man kunne presse inn. 

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Haha.. Jeg var litt lik. 

Flyttet fra topp moderne leilighet med maks utnyttelse av kvadratmeterne. Så da vi var på visning på et 70-tallshus så jeg rett forbi at kjøkken med mer måtte pusses opp. For alt jeg klarte å se var stor garasje med bod. Stort vaskerom med egen utgang. Gjesterom og barnerom som hadde plass til mer enn en smal seng. Diger stue. Og generelt et hus som var bygd uten tanke for hvor mange soverom man kunne presse inn. 

Det perfekte hus!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det pleier å bli mitt rom som er det som får mest rot, men det er jo fordi mitt rom er nærmest et lager for alt som skal beholdes men ikke kastes eller selges.

Anonymkode: 5cadb...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle bruker kjøkkenøya som dumpe plass, jeg blir gal 😱 Ellers så er det en side i kjellerstua som har esker stablet, vaskerommet og vinterhagen har en del esker fra dødsboet til mamma som jeg ikke aner hva jeg skal gjøre med.

Anonymkode: 9caca...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Badet er nok det verste. Det er lite og vanskelig å få til et brukbart system. 

Ellers har jeg mange rotete skuffer 🫣🫣🫣🫣 Så de må jeg gå igjennom med jevne mellomrom. Liker ikke å ha det sånn. Savner system. Det gjør hverdagen lettere og man slipper å lete etter ting.

Å lete er en stor tidstyv. 

Så jeg er veldig inspirert av HurryLiv. 

Anonymkode: 5196d...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Garasjen og boden til mannen. Han er en skikkelig rotegubbe. Glemmer hva han har og kjøper stadig nytt som stappes inn.

Anonymkode: beb61...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Har et par boder der jeg dytter inn rot. Gjesterom kan også bli litt sånn mellomstasjon for ting som klesvask som ikke er brettet og diverse…

Anonymkode: ea480...58b

Signerer denne!

Anonymkode: 38891...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Badet er nok det verste. Det er lite og vanskelig å få til et brukbart system. 

Ellers har jeg mange rotete skuffer 🫣🫣🫣🫣 Så de må jeg gå igjennom med jevne mellomrom. Liker ikke å ha det sånn. Savner system. Det gjør hverdagen lettere og man slipper å lete etter ting.

Å lete er en stor tidstyv. 

Så jeg er veldig inspirert av HurryLiv. 

Anonymkode: 5196d...530

Trikset da jeg hadde lite bad, var å etablere et sted for baderomsartikler et annet sted i huset. På badet stod kun det som var jevnlig i bruk. Ikke påfyll av ting, dobbelt opp, stylingutstyr som var sjeldent i bruk, og alt slikt. 

Tilsvarende nå; jeg har så mye sesongservice, spesialutstyr til kjøkkenet med mer. At skulle alt dette oppbevares på kjøkkenet, så ville det vært fullt, og da kommer rotet. Så da bruker jeg ene høyskapet på vaskerommet, samt hyllesystem i bod, til kjøkkenutstyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har akkurat flyttet til en større leilighet enn det vi hadde før, så det er mye rot i stua nå. Men, vi har to boder så det kommer til å bli orden. Der vi bodde før hadde vi verken bod eller lagringsplass og det lå rot overalt 😵

Anonymkode: 26821...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg er ganske rotete som type, men har blitt bedre med årene. Likevel er det steder som aldri blir ryddige: vaskerommet og kjellerstua, feks. Før var det soverommet, men der har jeg tatt grep! Hvor er det mest rotete i ditt hus?

Boden😂

Anonymkode: a365f...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontoret..det blir aldri bedre! Det kommer stadig nye ting inn der..og vi bruker det ikke til kontor lengre, men roterom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...