AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden I det siste har jeg lagt merke til at jeg er oppblåst hele tiden, ser gravid ut med magen som buler ut. Jeg er 165cm og veier 58kg. Vekta er alltid det samme. Uansett hva jeg spiser så ser magen gravid ut. Til og med på morgenen når jeg står opp. Hva tror dere årsaken kan være? Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 071f3...fde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Når jeg spiser mye grønnsaker, skjer det med magen min også. Eser ut og blir full av gass. Har du luft i magen eller er det kun væske som får magen til å stå ut? Hvor gammel er du? Det kan være menstruasjonssyklusen din som gjør at magen svulmer opp. Det skjer ofte med kvinner, men kanskje varierer det alt etter hvor i syklusen man er. Mye salt i kostholdet kan også gjøre at kroppen holder mer på væske. Kanskje dette materialiserer seg rundt midjen for din del? Du kan prøve kutte salt overalt der du kan og se om noen forandringer inntreffer? Anonymkode: 64b0f...410 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden IBS 🧐 Anonymkode: 57cf9...fa1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Når jeg spiser mye grønnsaker, skjer det med magen min også. Eser ut og blir full av gass. Har du luft i magen eller er det kun væske som får magen til å stå ut? Hvor gammel er du? Det kan være menstruasjonssyklusen din som gjør at magen svulmer opp. Det skjer ofte med kvinner, men kanskje varierer det alt etter hvor i syklusen man er. Mye salt i kostholdet kan også gjøre at kroppen holder mer på væske. Kanskje dette materialiserer seg rundt midjen for din del? Du kan prøve kutte salt overalt der du kan og se om noen forandringer inntreffer? Anonymkode: 64b0f...410 Spiser det jeg alltid har spist, ingenting nytt der. Tar for tiden aminojern, vet ikke om det har noe å si? Og har hatt mye stress i det siste, kan det ha noe å si? Anonymkode: 071f3...fde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden Ta en tur til legen. Kan være mange grunner til vedvarende oppblåsthet. har du begynt å spise noe nytt? Begynt/sluttet å trene noe? Endret noe? Stresser du mye? Stresser du mindre? Hvor gammel er du? Helt umulig å komme med noe uten at du deler mer detaljer, men det føles nok mer naturlig å ta med en lege. håper du finner ut av det. Anonymkode: 422a8...780 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlieus Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Spiser det jeg alltid har spist, ingenting nytt der. Tar for tiden aminojern, vet ikke om det har noe å si? Og har hatt mye stress i det siste, kan det ha noe å si? Anonymkode: 071f3...fde AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Spiser det jeg alltid har spist, ingenting nytt der. Tar for tiden aminojern, vet ikke om det har noe å si? Og har hatt mye stress i det siste, kan det ha noe å si? Anonymkode: 071f3...fde Min første tanke her er jerntilskuddet. Ikke uvanlig å reagere på inntak av jern, gjør det selv. Stress kan også ofte slå inn på magen. Iallfall min erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ta en tur til legen. Kan være mange grunner til vedvarende oppblåsthet. har du begynt å spise noe nytt? Begynt/sluttet å trene noe? Endret noe? Stresser du mye? Stresser du mindre? Hvor gammel er du? Helt umulig å komme med noe uten at du deler mer detaljer, men det føles nok mer naturlig å ta med en lege. håper du finner ut av det. Anonymkode: 422a8...780 Har ikke endret noe som helst, bortsett fra at jeg spiser sunnere enn før, mye grønnsaker og frukt, men middagene er ellers like som før. Har stresset mye i det siste, men har gitt seg nå. Jeg er 42. Ts Anonymkode: 071f3...fde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Charlieus skrev (11 minutter siden): Min første tanke her er jerntilskuddet. Ikke uvanlig å reagere på inntak av jern, gjør det selv. Stress kan også ofte slå inn på magen. Iallfall min erfaring. Startet på jerntilskudd for litt over en mnd siden. Har aldri hørt at Aminojern gir oppblåsthet🤔 Aminojern skal visstnok være den mildeste når det gjelder mage, enn andre jerntilskudd. Anonymkode: 071f3...fde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg er 42. Ts Anonymkode: 071f3...fde Overgangsalder? Det er et veldig vanlig symptom. Anonymkode: d0cce...45d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden Det kan være stress. Jeg blir veldig oppblåst ved stress, men skal sies at jeg har IBS og stress er en trigger. Anonymkode: 3ec0b...86d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden Utifra det jeg leser i tråden her så kan det være jerntilskuddet og/eller at du har tilsatt mer fiber i kosten. Er det noen grunn til at du tar tilskudd, tar du ikke opp jern fra mat? Eller spiser du ikke nok rødt kjøtt? Dette er den viktigste og mest lettopptakelige kilden vi har til jern, særlig lever. Vil du ha opp jernlageret, spis heller biff enn grønnkål. Anonymkode: 019e7...0ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå