AnonymBruker Skrevet 5. mars #21 Del Skrevet 5. mars Jeg ser ikke for meg å jobbe med de samme falske menneskene resten av livet i en kjedelig jobb med lav lønn. Jobbe for å overleve, ikke for å ha penger til gjøre noe gøy. Det er demotiverende. Skal man bare tvinge seg gjennom, betale regningene og spise knekkebrød? 🙈😬 Anonymkode: 3d35f...db7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #22 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (23 timer siden): Tror du har veldig rett i dette. Jeg har selv hatt masse forskjellige jobber som ung, og alltid hatet å være bundet av arbeidstid, sure sjefer og kolleger, må ut i all slags vær, ikke kunne hvile og spise når jeg ønsker selv, føle meg mistenkeliggjort når jeg er syk osv. De siste 20 årene har jeg jobbet som frilansoversetter, det er det jeg er utdannet til, og det har jeg alltid elsket. Faktisk så mye at jeg godt kan tenke meg å jobbe videre etter pensjonering. Anonymkode: cad6b...40a Så spennende! 🤩 Hva oversetter du? Fra hvilket språk? Jeg har jobbet som frilansskribent i et par år (med et par års pause nå), men jeg søker stadig etter tekstarbeid å tjene penger på OG som jeg trives med. Anonymkode: 2e976...ee3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #23 Del Skrevet 5. mars Jeg liker heller ikke å jobbe. Jeg fant meg en jobb som er ok betalt som krever lite. Er på kontoret 8-4, og kan koble helt av etter det. Aldri jobbing i ferier eller kvelder. Kollegaene er hyggelige nok, men har innsett at jobb ikke er noe for meg. Begynte som deg i arbeidslivet med høye ambisjoner og krevende jobber, men innså at det ikke var noe for meg. Nå trives jeg greit i jobben, som er veldig enkel. Hadde jeg hatt økonomi til det hadde jeg aldri jobber, bare vært frivillig diverse steder. Anonymkode: 92441...2cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #24 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg ser ikke for meg å jobbe med de samme falske menneskene resten av livet i en kjedelig jobb med lav lønn. Jobbe for å overleve, ikke for å ha penger til gjøre noe gøy. Det er demotiverende. Skal man bare tvinge seg gjennom, betale regningene og spise knekkebrød? 🙈😬 Anonymkode: 3d35f...db7 Folk motiveres av ulike ting. Jeg fant en plass med veldig hyggelige kollegaer 😁 Anonymkode: 949e1...6ef 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #25 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Uføretrygd Anonymkode: ee077...176 Kjipt å bli sett ned på, da, uansett hvor man går 😕 Anonymkode: def5e...ccf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #26 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (På 4.3.2025 den 5.07): Hva skal en avdanka sykepleier på 40 si da? Har boliglån og MÅ jobbe, aner ikke hvor lenge jeg orker arbeidslivet. Har i tillegg opplevd ting som er på grensa til mobbing i ulike arbeidsmiljøer i helsevesenet. Føles som jeg bare er ei kjerring som blir sett ned på til tider på jobb. Anonymkode: 7355b...9ab Dårlig arbeidsmiljø er ikke bare kjent i helseyrker dessverre.. :// Anonymkode: 9a177...e92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #27 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (På 5.3.2025 den 15.28): Kjipt å bli sett ned på, da, uansett hvor man går 😕 Anonymkode: def5e...ccf Enig der. Har selv blitt tvunget til å søke om uføretrygd. Fikk godkjent søknaden, men føler at jeg kan klare å jobbe. Men pga psykiske årsaker så blir alt på en måte satt på vent. Jeg vil jobbe, virkelig, men når psyken setter seg i vranglås er d ikke lett. Føler dere at dere burde snakke med noen helsepersonell om disse tingene? Anonymkode: 9a177...e92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #28 Del Skrevet 7. mars Jeg trives. Jobber i barnevernet. Har varierte dager, fleksibel arbeidstid, ok lønn, fine kolleger. Synes jobben min er givende og samfunnsnyttig, og bruker meg selv og mine evner i møte med familiene. Veksler mellom å sitte ved pulten min og jobbe, møter/kurs enten på egen arbeidsplass eller i sentrum, samtaler på møterom, skoler, hos samarbeidspartnere og i hjemmet. Har jeg en avtale kl. 14, kjører jeg heller hjem etterpå og jobber inn siste timen i stedet for å dra på kontoret, for å unngå rushen. Jeg står fritt til å lage avtaler på sen ettermiddag/tidlig kveld. Og kan f.eks forskyve arbeidstid eller ta ut avspasering. Nøkkelen for min del er at min arbeidsgiver har tillit til meg, selvstendighet i jobben, og at dagene er så varierte, og jeg kan i stor grad legge opp avtalene slik det passer min kalender. Men gleder meg jo til ferie, da 🏝️ Anonymkode: e8489...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #29 Del Skrevet 7. mars Jeg jobber tett på mennesker og trives. Men jeg er selvstendig, og dermed fleksibel, og tjener såpass godt at jeg kan holde på en nokså stor autonomi i jobben. Jeg gruer meg aldri til mandager. Har 20 år+ erfaring, og går ikke lei. Anonymkode: 38ce2...79b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #30 Del Skrevet 7. mars Du har for store forventninger til arbeidslivet, ts. Det er som å ta tran, du har godt av det. Det er forventet at voksne mennesker forsørger seg selv, og forvente at det skal være gøy, motiverende, interessant, utviklende hele tiden er de færreste forunt. Anonymkode: a4230...f28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #31 Del Skrevet 7. mars Jeg har det sånn som ts. Har lyst å slutte i jobben etter 1-2 år. Da har man kommet godt inn i tralten, og utfordringene er ikke like mange. Jeg elsker å lære nye ting, så når alt begynner å falle på plass, kjeder jeg meg. Jeg startet en egen bedrift, slik at man hele tiden har noe å strekke seg etter. Man kan alltid bli bedre og arbeidsinnsatsen viser igjen på lønna. Da ble det litt bedre for meg. Kanskje ts kan starte eget firma? Jeg får fortsatt noen dager i mnd der jeg er drittlei av kunder, mas fra regnskapsfører, lei av høyt stressnivå og mange arbeidsoppgaver.. men da prøver jeg bare å tenke "ahh, i dag er en sånn dag. Jaja det blir bedre." Og det blir det. Søndags kveld kan jeg få en sånn tanke om at jeg gruer meg litt til jobb, men da er det også bare å tenke litt på hva alternativet hadde vært. Ikke ha jobb? Ikke tjene penger? Og så er jeg utrolig takknemmelig for å få være min egen sjef Anonymkode: 6c6c5...94a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #32 Del Skrevet 7. mars Svaret er selvsagt at dere må skjerpe dere. Jeg ville heller ikke jobbet hvis jeg ikke måtte. Men hvem skal betale utgiftene min da? Man må jobbe for få mat og tak over hodet. Anonymkode: 377a0...c91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #33 Del Skrevet 7. mars Har det akkurat likt. Nå lever jeg for fredag kveld og lørdag formiddag. Etter det går hodet mitt til jobb og hverdag igjen. Søndagen synes jeg det er tungt å være rundt folk for jeg er ikke mentalt i stand til å kose meg. Har ikke en fæl jobb, jeg bare er ikke lagd for denne tilværelsen. Har alltid elsket å styre egen tid. Jeg gjør alt jeg skal/ må, og er faktisk ofte i forkant og gjør mer, men jeg skulle ønske jeg kunne gjøre det når det passet meg. Gjerne også jobbe akkord, samme lønn om jeg blir ferdig fortere. Skulle også vært for meg selv. Jeg er typen som liker varetelling og sortering fordi det er en tankeløs oppgave jeg får løse i fred. Har vært innom så mangt på snart 25 år i arbeidslivet, gjenstår å finne noe jeg ville valgt å gjøre om jeg ikke måtte 🤣 Anonymkode: d7af2...5f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå