AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Jeg er utdannet sykepleier, med mange års variert erfaring. Jeg jobber nå tredelt turnus på en travel sengepost og liker egentlig jobben min veldig godt. Dessverre har jeg fått en kronisk sykdom som gjør at jeg bør se meg om etter annet arbeid det neste året da stress og turnusarbeid gjør meg sykere. Jeg ønsker i all hovedsak en ny jobb innenfor helsevesenet, da omskolering fremstår som en litt for omstendig prosess akkurat nå og jeg vet ikke helt hva jeg da skulle utdannet meg som. Optimalt sett bør det være en dagstilling eller en turnusstilling med lav vaktbelastning med nogenlunde forutsigbare dager. En kontorjobb eller rådgiverstilling hadde vært perfekt, men slike stillinger vokser ikke på trær og jeg har ikke videreutdanning. En ny jobb kan absolutt innebære pasientkontakt, men jeg kan nok ikke stå med en kritisk syk pasient på en forsvarlig måte eller være tilstede for en pasient i et krevende stell over lang tid i perioder hvor jeg selv er dårlig. Jeg har som sagt ikke videreutdanning, men er åpen for å ta dette så lenge det kan kombineres med jobb på en OK måte, da jeg ikke er i form til stor belastning i form av både jobb og studier samtidig per nå. Det er dessverre også begrenset med hvor mange år jeg kan bruke på dette jobbytte, samt at jeg har huslån og forpliktelser som gjør at jeg må tenke på det økonomiske. Poliklinikken tilknyttet min avdeling er roligere enn sengeposten, men fremdeles travel, og det blir nok ikke en ledig stilling der med det første. En jobb som fagutviklingssykepleier hadde passet meg utmerket, men jeg kan ikke trylle fram en slik jobb. En jobb hos saksbehandlingskontoret i kommunen er kanskje det jeg ser på som det beste alternativet per nå. Jeg ønsker ikke jobbe med barn, ellers er jeg åpen for det meste. Noen gode forslag til alternative jobber for en sykepleier? Setter pris på alle forslag da jeg per nå står i en litt krevende livssituasjon og merker at jeg ikke helt klarer å tenke utenfor boksen. Anonymkode: a9387...ba3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Det har vært veldig mange lignende tråder før, har du prøvd søkefunksjonen? Anonymkode: b0ae6...472 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå