AnonymBruker Skrevet 3. mars #1 Skrevet 3. mars Hei damer 😃Lurer på om noen har erfaring med behandling i det offentlige samtidig som man får oppfølging av sin private gynekolog. Hva bistod vedkommende med og var det til noe hjelp? Anonymkode: 36893...b5a
Venterpåregnbuen Skrevet 3. mars #2 Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei damer 😃Lurer på om noen har erfaring med behandling i det offentlige samtidig som man får oppfølging av sin private gynekolog. Hva bistod vedkommende med og var det til noe hjelp? Anonymkode: 36893...b5a Ja, jeg gjorde akkurat dette ved forsøket som resulterte i min nå 6 uker gamle baby (dette var mitt tredje egguttak og femte innsett). Privat gynekolog ga meg antibiotikakur syklusen før forsøket, samt resept på støttemedisinene prednisolon, klexane og prolutex (som jeg tok i tillegg til cyclogest). Ble fulgt opp av gyn på medisinene. Etter positiv test gikk jeg til gynekologen for tidlig ultralyd, og videre en del ekstra ultralyder som følge av blødninger gjennom første trimester. Vil si det var til stor hjelp og avgjørende for at det endelig gikk for oss.
AnonymBruker Skrevet 4. mars #3 Skrevet 4. mars Tusen takk for svar!💛 Da skal jeg absolutt bruke min. Anonymkode: 36893...b5a
2112 Skrevet 1. mai #4 Skrevet 1. mai Venterpåregnbuen skrev (På 3.3.2025 den 23.27): Ja, jeg gjorde akkurat dette ved forsøket som resulterte i min nå 6 uker gamle baby (dette var mitt tredje egguttak og femte innsett). Privat gynekolog ga meg antibiotikakur syklusen før forsøket, samt resept på støttemedisinene prednisolon, klexane og prolutex (som jeg tok i tillegg til cyclogest). Ble fulgt opp av gyn på medisinene. Etter positiv test gikk jeg til gynekologen for tidlig ultralyd, og videre en del ekstra ultralyder som følge av blødninger gjennom første trimester. Vil si det var til stor hjelp og avgjørende for at det endelig gikk for oss. Hei Jeg tenker å gjøre det samme. Kan jeg spørre hvem er gynekologen din? 1
Hjertefisk Skrevet 1. mai #5 Skrevet 1. mai Venterpåregnbuen skrev (På 3.3.2025 den 23.27): Ja, jeg gjorde akkurat dette ved forsøket som resulterte i min nå 6 uker gamle baby (dette var mitt tredje egguttak og femte innsett). Privat gynekolog ga meg antibiotikakur syklusen før forsøket, samt resept på støttemedisinene prednisolon, klexane og prolutex (som jeg tok i tillegg til cyclogest). Ble fulgt opp av gyn på medisinene. Etter positiv test gikk jeg til gynekologen for tidlig ultralyd, og videre en del ekstra ultralyder som følge av blødninger gjennom første trimester. Vil si det var til stor hjelp og avgjørende for at det endelig gikk for oss. Fant de noe under undersøkelsene som antydet at du trengte disse støttemedisinene?
wallflower Skrevet 4. mai #6 Skrevet 4. mai Hjertefisk skrev (På 1.5.2025 den 20.51): Fant de noe under undersøkelsene som antydet at du trengte disse støttemedisinene? Lurer på det samme, jeg spurte privat gyn og de nekta å prøve noe av dette + alt annet jeg spurte om 😅 Grunnen var at det var litt "siste utvei" og at vi ikke hadde grunnlag for å prøve det ut.
Hjertefisk Skrevet 5. mai #7 Skrevet 5. mai wallflower skrev (10 timer siden): Lurer på det samme, jeg spurte privat gyn og de nekta å prøve noe av dette + alt annet jeg spurte om 😅 Grunnen var at det var litt "siste utvei" og at vi ikke hadde grunnlag for å prøve det ut. Jeg har også spurt en rekke gynekologer (foreløpig bare offentlige) og alle sier det samme til meg. Jeg har ingen grunn til å prøve det ut. Leser titt og ofte historier der kvinner får både den ene og den andre støttemedisinen og vipps så ble de gravid. Ofte via privat regi. Men ingen kan si noe om hvilke blodprøver som ble tatt, eller hvilke resultater de fikk. Frustrerende!
Venterpåregnbuen Skrevet 5. mai #8 Skrevet 5. mai Hjertefisk skrev (På 1.5.2025 den 20.51): Fant de noe under undersøkelsene som antydet at du trengte disse støttemedisinene? Jeg har endometriose og Leiden-mutasjon, samt at jeg hadde hatt 3 SA/MA, og kraftig immunrespons i forbindelse med disse. Det var derfor flere grunner til at jeg fikk støttemedisinene. Tok ikke endometrietest, men gynekologen var enig i at det var verdt å teste ut antibiotikakur (mange får dette for kronisk endometritt). 1 1
Hjertefisk Skrevet 5. mai #9 Skrevet 5. mai Venterpåregnbuen skrev (6 timer siden): Jeg har endometriose og Leiden-mutasjon, samt at jeg hadde hatt 3 SA/MA, og kraftig immunrespons i forbindelse med disse. Det var derfor flere grunner til at jeg fikk støttemedisinene. Tok ikke endometrietest, men gynekologen var enig i at det var verdt å teste ut antibiotikakur (mange får dette for kronisk endometritt). Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå