AnonymBruker Skrevet 3. mars #1 Del Skrevet 3. mars Nå som wall-street fortsetter å gå i dass i en fart vi aldri har sett før, der de tre hovedindekser taper seg med 3-4% på daglig basis grunnet den ekstreme frykten der borte nå, og firmaet som nvidia/apple/microsoft snart er tilnærmet verdiløse, tror folk herinne at vi får en global 20-årig finanskrise? Anonymkode: 0699b...917 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars #2 Del Skrevet 3. mars Nei. Anonymkode: 26b29...2d8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormsen Skrevet 3. mars #3 Del Skrevet 3. mars Nvidia/apple/microsoft tilnærmet verdiløse faktisk. Jeg tror definitivt vi kommer til å gå inn i en resesjon. Det er frykt for krig, tollmurer bygges opp, usa truer allierte og ruinerer 70 år gamle handels og sikkerhets forbindelser, og styres av en dement narsissist som elsker diktatorer og er villig til å la kompisen Putin forsyne seg av Europa. Har faktisk ikke sett så mørkt ut i hele min levetid. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schmuhu Skrevet 3. mars #4 Del Skrevet 3. mars (endret) Veldig mørk! Gikk kun 22% opp det siste året. Skikkelig krise! Hva skal jeg gjøre? Panikk? Hvor har wallstreet gått i dass? Schmuhu Endret 3. mars av Schmuhu 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars #5 Del Skrevet 3. mars Schmuhu skrev (3 minutter siden): Veldig mørk! Gikk kun 22% opp det siste året. Skikkelig krise! Hva skal jeg gjøre? Panikk? Hvor har wallstreet gått i dass? Schmuhu Folk snakker jo om fremover i tid. Anonymkode: 46810...4b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schmuhu Skrevet 3. mars #6 Del Skrevet 3. mars (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Folk snakker jo om fremover i tid. Anonymkode: 46810...4b9 Markedet priser inn fremtiden 🍻! Schmuhu Endret 3. mars av Schmuhu 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 4. mars #7 Del Skrevet 4. mars Jeg har ingen sterke formeninger om hvilken vei det kommer til å gå. Men at man har så ekstraordinære politiske forhold i USA, gjør at dette er mer uforutsigbart enn vanlig. Jeg fikk kalde føtter en stund etter det siste valget og solgte meg ned. Det kan selvfølgelig være dumt, men jeg sover likevel bedre. Og det er dyktigere folk enn meg som er forsiktige nå selv om det ikke har samme årsak. (jf perioden nedselgingen gikk over) https://www.business-standard.com/world-news/why-warren-buffett-s-cash-pile-is-growing-and-what-it-means-for-markets-125022200530_1.html 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 4. mars #8 Del Skrevet 4. mars Schmuhu skrev (8 timer siden): Markedet priser inn fremtiden 🍻! Schmuhu Med mindre markedet har synske evner, så er det veldig vanskelig å "prise inn fremtiden" akkurat nå. Trump sier en ting, gjør en annen, og noen timer senere ruller det motsatte avgårde. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormsen Skrevet 4. mars #9 Del Skrevet 4. mars Schmuhu skrev (10 timer siden): Markedet priser inn fremtiden 🍻! Schmuhu Utifra nåtiden, som stadig endrer seg som du ser med konstante endringer i børsene. Eller var det en spøk jeg ikke forstod? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #10 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (17 timer siden): Nå som wall-street fortsetter å gå i dass i en fart vi aldri har sett før, der de tre hovedindekser taper seg med 3-4% på daglig basis grunnet den ekstreme frykten der borte nå, og firmaet som nvidia/apple/microsoft snart er tilnærmet verdiløse, tror folk herinne at vi får en global 20-årig finanskrise? Anonymkode: 0699b...917 Du drar noen slutninger i spørsmålet ditt, som er helt riv ruskende gale 😄 Her er dagsverdien av selskapene du mener er tilnærmet verdiløse: Nvidia 2,79 billioner USD Apple 3,58 billioner USD Microsoft 2,89 billioner USD Du sier også at hovedindeksene taper seg med 3-4 % daglig, det er jo helt feil. Dow Jones Industrial Average (DJIA) har for eksempel hatt en total nedgang på omrent 1,5 % de siste syv dager. S&P 500 omlag 1,8 % og Nasdaq Composite 2,6 & Men dette er altså totalen for de siste 7 dager. Anonymkode: 769cd...bb7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #11 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du drar noen slutninger i spørsmålet ditt, som er helt riv ruskende gale 😄 Her er dagsverdien av selskapene du mener er tilnærmet verdiløse: Nvidia 2,79 billioner USD Apple 3,58 billioner USD Microsoft 2,89 billioner USD Du sier også at hovedindeksene taper seg med 3-4 % daglig, det er jo helt feil. Dow Jones Industrial Average (DJIA) har for eksempel hatt en total nedgang på omrent 1,5 % de siste syv dager. S&P 500 omlag 1,8 % og Nasdaq Composite 2,6 & Men dette er altså totalen for de siste 7 dager. Anonymkode: 769cd...bb7 Nei, de tallene du skriver var jo bare nedgangen i går.... Anonymkode: 0699b...917 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #12 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Nei, de tallene du skriver var jo bare nedgangen i går.... Anonymkode: 0699b...917 Tallene mine er riktige. Du må huske at det svinger opp og ned. Man kan ikke ta noen øyeblikksbilder og plusse sammen de nedganger man ser da, man må se hva nedgang (eller oppgang) fra tid X til tid Y er. I mellomtiden kan det ha selvfølgelig ha svingt mange prosent begge veier. Anonymkode: 769cd...bb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #13 Del Skrevet 4. mars Hvem er dere som stadig starter sånne tråder, ønsker dere at folk skal selge seg ut så dere kan gå inn når det ligger lavt? Anonymkode: 6ab12...55e 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #14 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hvem er dere som stadig starter sånne tråder, ønsker dere at folk skal selge seg ut så dere kan gå inn når det ligger lavt? Anonymkode: 6ab12...55e Da er de i såfall på veldig feil forum, og overvurderer sin egen innflytelse 🤣 Anonymkode: 1a41f...432 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #15 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Tallene mine er riktige. Du må huske at det svinger opp og ned. Man kan ikke ta noen øyeblikksbilder og plusse sammen de nedganger man ser da, man må se hva nedgang (eller oppgang) fra tid X til tid Y er. I mellomtiden kan det ha selvfølgelig ha svingt mange prosent begge veier. Anonymkode: 769cd...bb7 https://e24.no/bors Her i linken finner du jo nedgang for i dag samt for 1 uke, 1 mnd, HIÅ, 1,3,5 år... Hvordan kan tallene du nevner da være et snitt for siste 7 dager = 1 uke? Kan du forklare det? Anonymkode: 0699b...917 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #16 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Da er de i såfall på veldig feil forum, og overvurderer sin egen innflytelse 🤣 Anonymkode: 1a41f...432 Sikkert de samme som har skrevet så ofte om boligkollaps. Anonymkode: 6ab12...55e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #17 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): https://e24.no/bors Her i linken finner du jo nedgang for i dag samt for 1 uke, 1 mnd, HIÅ, 1,3,5 år... Hvordan kan tallene du nevner da være et snitt for siste 7 dager = 1 uke? Kan du forklare det? Anonymkode: 0699b...917 Hva slags snitt snakker du om? Det står jo rett ut i den lenka du lenker til, siste syv dager er nå nedgangen til Dow Jones 2,16 %. Det betyr at verdien nå er 2,16 % lavere enn den var for 7 dager siden. Som jo ikke er forenelig med det som påstås, at "de tre hovedindekser taper seg med 3-4% på daglig basis". I dag var den ned 1,55 %. Anonymkode: 769cd...bb7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #18 Del Skrevet 5. mars Det er jo helt vanlig at markedet reagerer når det er uro i verden. Det så vi både under korona og da krigen i Ukraina startet. Det kan hende at det kommer en korreksjon i markedet, at økningen får en brems det neste året. Men så svart som du vil ha det til er det nok ikke. Kan også hende den gale mannen i USA gjør dette med vilje for å skape panikk og kjøre verdien på markedet i grøfta så USA kan kvitte seg med en del gjeld. Anonymkode: 442e3...d89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #19 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hva slags snitt snakker du om? Det står jo rett ut i den lenka du lenker til, siste syv dager er nå nedgangen til Dow Jones 2,16 %. Det betyr at verdien nå er 2,16 % lavere enn den var for 7 dager siden. Som jo ikke er forenelig med det som påstås, at "de tre hovedindekser taper seg med 3-4% på daglig basis". I dag var den ned 1,55 %. Anonymkode: 769cd...bb7 Blir jo egentlig det samme som spotprisen på råvarer, (olje, strøm, gull, sølv) spotprisen går opp og ned hele tiden, ikke noe unormalt ved det. Anonymkode: 4bef6...4c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 5. mars #20 Del Skrevet 5. mars (endret) Dette er ikke mitt bord, men det er masse skriverier nå om "Donald Trump kjører USAs økonomi i grøften..." så det er jo ikke så rart at mange lurer på hvordan det går med investeringene sine. Jeg er mer bekymret for at tollmurer og handelskrig vil få ringvirkninger som påvirker inflasjon og renter her hjemme. Endret 5. mars av Perine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå