Gå til innhold

Spiser ikke lengre ultraprossesert mat - min erfaring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Som overvektig og avhengig av sukker bestemte jeg meg helt plutselig for at nok er nok. Etter å ha kjørt nedpå en grandis, 200 g melkesjokolade og pepsi max, kjente jeg bare at nei. Denne drittmaten gidder jeg ikke å spise lengre. Bestemte meg for å kutte ut alt ultraprosessert, brukte app for å sjekke matvarene. Og det sykeste er at hun som spise 200 g melkesjokolade OM DAGEN ikke lenger har behov for det! Ikke var det vanskelig heller! Søtsuget er ikke der. Jeg er helt sjokkert. Maten jeg spiser nå føles så uendelig mye bedre, og jeg er så lykkelig for kropp og hodet endelig skjønte det ❤️

Anonymkode: 64021...d23

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er jo supert det - men det er klart at man går ned i vekt når man har et kosthold bestående av ferdigpizza og sjokolade, uten at verken ferdigpizza, sjokolade eller sukkerfri brus er noe problem i seg selv om man spiser det av og til.

Anonymkode: c6a9b...a9e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor lenge har du klart det? 
Jeg klarer i måneder, så går jeg på en smell også craver jeg sjokolade i ukesvis igjen (særlig ved pms) 

Anonymkode: ca8b7...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo supert det - men det er klart at man går ned i vekt når man har et kosthold bestående av ferdigpizza og sjokolade, uten at verken ferdigpizza, sjokolade eller sukkerfri brus er noe problem i seg selv om man spiser det av og til.

Anonymkode: c6a9b...a9e

Poenget her er vel at ved å spise rent, så forsvant sukkerhungeren. Det er min erfaring også! 

Anonymkode: f1d1d...50c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så bra! Jeg eliminerte menstruasjonssmerter ved å kutte ut alt med tilsetningsstoffer og raffinert sukker. Har ikke spist det siden 2006, med ekstremt få unntak.

Anonymkode: 1c55c...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg spiser en del prosessert mat men likevel veldig lite brus for eksempel. I dag spiste jeg feks en ferdig lagd tomatsuppe og tilsatte kjøtt og kokte egg. Det er ikke helt lagd fra bånn men heller ikke grandis liksom. 

Det mest effektivt for å stilne søtsug er tilskudd av krom. Og å spise nok protein. Jeg spiser også 70 % sjokolade, for da får jeg ikke lyst på mye av gangen. 

Har forresten mensen nå, og siden jeg mister mye blod tar jeg mye jern og spiser rødt kjøtt. Kjøper inn kjøtt når appen viser at mensen er på vei. 

Anonymkode: 772a5...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har fortsatt lyst på litt sjokolade eller chips nå og da selv om jeg ikke vanligvis spiser UP. Men klart blir kroppen vant til det daglig får den også lyst på det ofte.

Anonymkode: b246d...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...