Gå til innhold

Hvordan kan en mann konkurrere mot en Womanizer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ingen solide vitenskapelige bevis som tyder på at bruk av sexleketøy i seg selv kan føre til varig nedsatt følelse eller desensitivisering, så lenge de brukes på en trygg og forsvarlig måte. Kroppens nervesystem er ganske robust, og midlertidige endringer i følsomhet (for eksempel etter intens stimulering) pleier å normalisere seg over tid.

Hvis man bruker sexleketøy veldig ofte eller med høy intensitet (som sterke vibrasjoner), kan det midlertidig gi en følelse av nummenhet eller redusert sensitivitet. Dette er vanligvis forbigående og går tilbake til normalen etter en pause.

Feil bruk, som for mye press eller manglende glidemiddel, kan potensielt irritere eller skade vev, men dette er sjelden varig hvis man lytter til kroppen og unngår overdrivelse.

Forskning på dette området er begrenset, men studier om vibrasjonsbaserte sexleketøy (f.eks. fra Journal of Sexual Medicine) har ikke vist varig desensitivisering hos friske individer ved moderat bruk.

Anonymkode: 2a20c...68e

Uansett hva forskningen viser, så vet jeg om flere som har fått dette problemet, inkludert min kjæreste. Så selv om (mangelfull) forskning skulle si det ikke er noe fare for det, eller at det ikke er noe klart svar, så er det nok bevis for meg at jeg vet om kvinner som har måtte slutte med det pga denne problemstillingen. Det er forøvrig ikke annet enn anekdotisk bevis for "death grip syndrom" hos menn, og er ingen anerkjent medisinsk tilstand, men alikevel er det anekdotisk bevis som kan tyde på det er et reelt fenomen. Så selv om ikke vitenskap gir et 100% klare svar, så kan anekdoter gi en god pekepinn 

Anonymkode: 58d01...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uansett hva forskningen viser, så vet jeg om flere som har fått dette problemet, inkludert min kjæreste. Så selv om (mangelfull) forskning skulle si det ikke er noe fare for det, eller at det ikke er noe klart svar, så er det nok bevis for meg at jeg vet om kvinner som har måtte slutte med det pga denne problemstillingen. Det er forøvrig ikke annet enn anekdotisk bevis for "death grip syndrom" hos menn, og er ingen anerkjent medisinsk tilstand, men alikevel er det anekdotisk bevis som kan tyde på det er et reelt fenomen. Så selv om ikke vitenskap gir et 100% klare svar, så kan anekdoter gi en god pekepinn 

Anonymkode: 58d01...4b3

Veldig synd at kjæresten din ødela nerver og lider av permanent nedsatt følelse av klitorisstimuli. Men det er fortsatt ikke vanlig.

Anonymkode: 2a20c...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...