AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden Jeg vurderer å gå ned i stilling for å kunne ha en fridag i uken sammen med barna. Men i mitt yrke (jobber som forretningsutvikler i et stort konsern i Oslo), er dette veldig uvanlig. Så lurte på hva du som har gått med i stilling jobber som og hvor bor du? Jeg har høy lønn så økonomisk sett vil det kun gå utover at jeg ikke kan spare like mye som nå. I tillegg må vi ha rimligere ferier, noen jeg tenker er helt ok mens barna går i barnehage. Til gjengjeld har vi høy formue og jeg kommer til å arve en del, så pensjonsmessig er det ikke noe problem. Er likevel nysgjerrig på hvordan dere andre har løst det? i mitt tilfelle skal denne dagen kun brukes tid kvalitetstid, ikke til å gjøre husarbeid (da vi får mye unna de dagene vi bytter på å ha hjemmekontor. Jeg ser for meg at det blir en fin dag, men så følger også småbarns livet med alt kaoset, så er usikker Anonymkode: 296bb...fb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Bare et spørsmål på siden. Bruker dere hjemmekontor til innkjøp, husvask osv? Siden dere får det unnagjort? Anonymkode: eb986...c5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #3 Del Skrevet 9 timer siden Pedagogisk leder. Jobber åtti prosent i en del år. Barna er større, men jeg kommer meg liksom ikke helt tilbake til hundre igjen. Bruker dagen på vasking, handling, litt jobb (ubunden tid), gå tur, lunsj osv. Barna er på skolen. Føler denne dagen holder meg i live. Anonymkode: e5b0d...203 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Bare et spørsmål på siden. Bruker dere hjemmekontor til innkjøp, husvask osv? Siden dere får det unnagjort? Anonymkode: eb986...c5c Ja, det gjør vi. Lunsjpausen og tiden mellom møter. Noen dager lager jeg middag dersom vi har allmøter eller status møter som jeg må være med på, men hvor jeg sier 1 setning i løpet av møtet. Det er konsernledelsen som kaller inn til disse (bortkastet tid spør du meg) 🤯😅 På kontoret brukes disse «hullrommene» til å drikke kaffe og prate med kollegaer. Så sånt sett går det ikke på bekostning av noe. Anonymkode: 296bb...fb6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Pedagogisk leder. Jobber åtti prosent i en del år. Barna er større, men jeg kommer meg liksom ikke helt tilbake til hundre igjen. Bruker dagen på vasking, handling, litt jobb (ubunden tid), gå tur, lunsj osv. Barna er på skolen. Føler denne dagen holder meg i live. Anonymkode: e5b0d...203 Så deilig. Jeg er dessverre for pengegrisk til å kunne nyte disse fridagene når jeg ser hvor mye det koster meg 😂. Anonymkode: 296bb...fb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Så deilig. Jeg er dessverre for pengegrisk til å kunne nyte disse fridagene når jeg ser hvor mye det koster meg 😂. Anonymkode: 296bb...fb6 Hehe 😄 For min del føler jeg en hundre prosent stilling betaler seg dårlig også. Sikkert teit å tenke sånn, men får liksom ikke god råd av det allikevel. Anonymkode: e5b0d...203 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Del Skrevet 9 timer siden Sykepleier Anonymkode: 96dcd...624 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden Økonomi og virksomhetsstyring. Jeg tar ut den 20% i avspasering, så vi kan ha jule-, vinter-, påske-, (lang)sommer- og høstferie, samt alle inneklemte dager. Anonymkode: acbcc...999 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #9 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Økonomi og virksomhetsstyring. Jeg tar ut den 20% i avspasering, så vi kan ha jule-, vinter-, påske-, (lang)sommer- og høstferie, samt alle inneklemte dager. Anonymkode: acbcc...999 Det har jeg ikke tenkt på. Tusen takk for et godt innspill. Har dere barnehage eller barneskole barn? Anonymkode: 296bb...fb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #10 Del Skrevet 8 timer siden Jordmor. Aldri jobbet mer enn 75% etter nummer tre. Anonymkode: 1f6b9...940 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #11 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Bare et spørsmål på siden. Bruker dere hjemmekontor til innkjøp, husvask osv? Siden dere får det unnagjort? Anonymkode: eb986...c5c Hvordan kan man bruke hjemmekontor til innkjøp eller husvask? Uten å snike seg unna jobb? Anonymkode: 0f70c...271 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #12 Del Skrevet 7 timer siden Hadde 80% stilling som internrevisor, men skiftet jobb og gikk opp til 100%. I denne nye jobben føler jeg det er litt uglesett å jobbe redusert, så selv om jeg ønsker 80% så er jeg redd for at det skal gå ut over mitt forhold til lederen min. Hun er en ganske hard dame som ikke har noe til overs for folk i reduserte stillinger. Anonymkode: 424b0...9f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden Sykepleier. Gikk over på natt for å tjene bedre og få færre vakter per måned. Jeg tenker du skal drite i hva som er vanlig og ikke innenfor din bransje. Men husk at du gjerne må søke og fortelle hvorfor. Holder ikke å si du må ha en dag til avslapning, for redusert stilling må bunne i behov pga barna. Men tror ikke man skal måtte utbrodere så mye. Husk å søke permisjon fra stillingen hvis det går, slik at du ikke ender opp med å ha en 70% stilling etterpå. Anonymkode: eb986...c5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 45 minutter siden #14 Del Skrevet 45 minutter siden Lærer. Har fri på onsdager. Går turer med hunden, bruker tid på meg selv. Barna er i bhg/skole på dagen, så fri fra jobb betyr ikke mer tid med barna. Anonymkode: e1f5c...b48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 minutter siden #15 Del Skrevet 9 minutter siden Barnehage, tiden ble brukt med barnet selvsagt, jeg jobber ikke redusert for å vaske hus , men for å være med barnet mitt, for det er en tid man aldri får igjen Anonymkode: b404e...b24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå