AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden En stund tilbake kom jeg over et innlegg hvor en var sint på en transperson for å ta oppmerksomheten fra hennes funksjonsnedsettelser i lys av nazismen. Det er en stund siden, og tråden er slettet på grunn av stygge kommentarer rettet mot transpersoner og trådstarter, men jeg vil likevel gjenoppta saken. Jeg leste tråden, men visste ikke helt hvordan jeg skulle svare før nå. For som funksjonshemmet forstår jeg hvor sinnet kommer fra. Det er ikke riktig å rette sinnet mot andre minoriteter, men jeg forstår det når de andre minoritetene får så mye mer offentlig støtte og oppmerksomhet. Som funksjonshemmet, venstreradikal miljøaktivist føler jeg meg utestengt av nevnte politiske krets. Jeg er veldig takknemlig for mye med vårt politiske system og deres ønske om å forbedre velferdssystemet og viske ut forskjeller, men det er en del dårlig behandling, diskriminering, vold og hets også, som både jeg og andre har opplevd og opplever. Nevnte politiske krets bryr seg ikke, bryr seg ikke om hvordan diskusjoner som påvirker vår faktiske eksistens faktisk oppleves. Jeg skulle gjerne vært inkludert, kunnet ha de følelsene jeg har uten å føle jeg må dysse dem ned. Av og til tar jeg meg selv i å tenke at det eneste jeg kan gjøre for å endre på det er å konvertere til en religion jeg ikke tilhører eller lyve på meg tilhørighet i en minoritet. Så klart er ikke det en hyggelig tanke; å være sjalu på andre fører bare med seg sinne og drittslenging som overnevnte tråd skapte. Jeg vil ikke bagatellisere deres problemer, men dessverre føles det som om det kun hadde vært da folk hadde brydd seg. Selv om jeg ikke synes at tilnærmingen trådstarter hadde, og den jeg med skrekk merker jeg begynner på, er grei, skulle jeg ønske at dere hadde svart med noe støtte til trådstarter. Ikke for sjalusien mot transpersoner, og ikke ved å slenge dritt om andre, men ved å prøve å forstå hvor vanskelig det er å ytre seg om noe, selv når andre minoriteter i utgangspunktet ikke er involvert. At noen mener funksjonshemmede må skjerpe seg, fordi de synes det er trist at de ikke får uttrykt følelser etter å ha sett en video om hva nazistene gjorde mot funksjonshemmede før, er ganske hjerterått. Trådstarter kunne kanskje ha ytret seg annerledes, men dere kunne ha behandlet vedkommende bedre. La oss være triste, lei seg, sinte, frustrerte, fortvilet. For gudene vet det er mye å være trist, lei seg, sint, frustrert og fortvilet over! La oss uttrykke oss, og gi oss plass. Får funksjonshemmede mer plass i ytringsrommet og aktivismen tror jeg det også blir lettere for noen av dem å kjempe for andre minoriteter der det passer. Alle, uavhengig av bakgrunn, fortjener sin plass i samfunnet, i ytringsrommet og i aktivismen - funksjonshemmede også! Anonymkode: c3492...a38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå