Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei jeg har i de siste 2-3 årene fått veldig tynn hud under øynene. Hver gang jeg har på sminke og ler/smiler mye, etter bare noen få time blir disse rynkene/linjene synlige. Sminken setter seg fast i de. Hva skal jeg gjøre? Er det mulig å gjøre huden tykkere? Har du også det slikt? Hvor gammel er du? Jeg er 36

Screenshot_20250303_122051_Photos.jpg

Anonymkode: 5eb17...b49

Fortsetter under...

Det er helt normalt å få slike rynker rundt øynene etterhvert som man blir eldre. For å unngå at sminke detter seg i rynkene, kan du bruke en øyekrem som gir godt med fukt, og evt. en primer. Et øyeserum med f.ekd. peptider og retinoider vil kunne styrke huden og til en viss grad forebygge at rynkene blir dypere. Husk at det viktigste du kan gjøre for å forhindre for tidlig hud aldring, er å beskytte huden tilstrekkelig mot UV-stråling. Det er også viktig med fukt, som sagt, og en skånsom rens for å fjerne sminke og solkrem.

AnonymBruker
Roci skrev (58 minutter siden):

Det er helt normalt å få slike rynker rundt øynene etterhvert som man blir eldre. For å unngå at sminke detter seg i rynkene, kan du bruke en øyekrem som gir godt med fukt, og evt. en primer. Et øyeserum med f.ekd. peptider og retinoider vil kunne styrke huden og til en viss grad forebygge at rynkene blir dypere. Husk at det viktigste du kan gjøre for å forhindre for tidlig hud aldring, er å beskytte huden tilstrekkelig mot UV-stråling. Det er også viktig med fukt, som sagt, og en skånsom rens for å fjerne sminke og solkrem.

Takk jeg er også ute etter øyekrem som gir masse fukt. Er det en du anbefaler? Har prøvd en son heter water drench fra Thomas Roth. Den var fin så lenge jeg ikke skulle ha sminke over. 

Kan man bruke solkrem under øynene også? Bruker solkrem daglig men tar ikke under øyenene🫨

Ts

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk jeg er også ute etter øyekrem som gir masse fukt. Er det en du anbefaler? Har prøvd en son heter water drench fra Thomas Roth. Den var fin så lenge jeg ikke skulle ha sminke over. 

Kan man bruke solkrem under øynene også? Bruker solkrem daglig men tar ikke under øyenene🫨

Ts

Ja, du bør absolutt bruke solkrem både over og under øynene, men velg en som ikke svir. Jeg bruker denne: solkrem som ikke svir i øynene, jeg bruker denne:https://www.apotera.no/avene-sun-intense-protect-solkrem-spf-50-150-ml

vet ikke helt om jeg vil anbefale den om du liker sånn matt finish, men den svir i alle fall ikke i øynene.

Anonymkode: 4e46f...693

• Liker 1
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts

Clinique All About Eyes Rich gir masse fukt, det samme gjør Kiehls Creamy Eye Treatment With Avocado. Er godt budsjettkjøp er CeraVe Eye Cream. Min erfaring er at samtlige fungerer godt under sminke.

Så lenge du ikke legger solkrem helt inntil våtkanten på øyet, burde det gå bra. Husk å klappe den inn, ikke gni/smøre, der gjelder for såvidt alle produkter du bruker rundt øynene. Huden her er tynnere enn i resten av ansiktet, så man bør unngå å dra og strekke i den.

Det finnes øyekremer med solfaktor også, men de er forholdsvis dyre. Du kan bruke en solkrem for sensitiv hud, den burde gå helt fint å bruke rundt øynene😊

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...