AnonymBruker Skrevet 4. mars #81 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg vil ikke høre mer snakk om penger, hus og bil i denne tråden. Anonymkode: 0a5da...d7b Hahaha. Du tror du kan diktere slik i en diskusjon på et åpent forum😆 Anonymkode: 54c5a...7a1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #82 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kanskje du bare ikke er pen nok. Fikse litt på ansiktet ditt så får du sikkert napp Anonymkode: a3aed...898 Om du leser videre så er jeg godt gift i dag. Så trengte ikke fikse på ansiktet. Trengte heller ikke bytte jobb. Måtte bare luke ut dem som var mer ute etter penger en noe annet. Anonymkode: d8a50...ac7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #83 Del Skrevet 4. mars Vel... midt i akten etter en våt natt på byen. Begge oppegående nok til å samtykke. Jeg hadde ingen anelse om at hun hadde type, og sengeaktiviteten var hennes ønske. "Jeg angrer, jeg må si til typen at jeg ble voldtatt" Noen måneder etter når det gikk galt med typen angret hun på at hun angret og ville mer. Det fikk hun ikke. Anonymkode: aa2a5...63d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #84 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg lurer veldig på om disse personene som skriver om inntekt, og at damen derfor avslo, er ærlige. Dere er kanskje klar over at vi damer tjener penger selv? At vi har god utdanning og gode jobber nå i 2025?? Jeg har aldri vært borte i en diskusjon blant damer der mannens inntekt er temaet. Det som kan være tema, er hvilken utdanning han har, fordi hvilket yrke du har ofte sier noe om deg som person, og hvilke interesser du har osv. Så jeg lurer på om damene har spurt etter hvilken utdanning, så har fyren svart et eller annet, og dama kan ha tenkt at vi blir for forskjellige, jeg har ikke lyst til å leve med en som er masse borte (for eksempel på sjøen, på oljeplattform, eller lignende), og så blir historien at "jeg hadde ikke god nok lønn". Vet ikke om det kommer som noen overraskelse, men masse damer tjener over millionen. Trenger ikke mannens penger, slik som i gamle dager, da damene var avhengige av mannen økonomisk. Så holder jeg også muligheten åpen for at noen enkle sjeler velger andre enkle sjeler (valg kun basert på utseende), som disse bimbo-damene der dessverre mange er veldig "enkle". Der kan du nok få avvisning på grunn av de fjerneste ting. Anonymkode: 204d3...2c2 Synes dette har flere sider. Jeg er til dels enig og uenig. Jeg har selv gått etter en mann som jeg visste hadde litt bedre økonomi enn meg, fordi jeg visste at i byen vi bor i og med det livet man ønsker seg så blir det vanskelig med min for lavt lønnede jobb. Har seks år høyere utdanning og lønn som om jeg hadde halvparten. Det går ikke med mindre man bor på landet og det vil ikke jeg, jeg har hele livet mitt i denne byen… Men heldigvis så fant jeg en likesinnet som også ville ha ei dame med lengre utdannelse. Og jeg så selvfølgelig ikke kun etter pengene hans, men også det at han har faktisk også tatt mer enn en bachelor. Masteren min betydde jo mye for meg og jeg ønsket dele den erfaringen med noen som visste hva jeg snakket om. Traff blink med han her. Så altså, flere sider enn bare at «damer bryr seg ikke særlig om penger». En del av oss vil gjerne overleve greit når man gjør den dyre investeringen å få barn også. Har hatt utallige samtaler med venninner om dette. Anonymkode: f45da...43e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #85 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Masteren min betydde jo mye for meg og jeg ønsket dele den erfaringen med noen som visste hva jeg snakket om. Høy utdannelse betyr ikke alltid godt betalt jobb. Er faktisk veldig mange med master som jobber i yrker med lav lønn. Veldig mange mistrives i jobbene sine og endre opp i jobber hvor dem trives men har lavere lønn. Selv kunne jeg hatt en jobb i anleggsbransjen med heftig lønn, men etter noen år der trivdes jeg ikke med jaget hele tiden og fant en jobb jeg trives i. Har nå en jobb som ikke krever det folk kaller utdanning (trenger utdanning men det tar et halvt år og man må ut med ca 100k for det) Har lønn med tillegg på rundt 600k selv om jeg kunne tjent det dobbelte som spesialist i anleggsbransjen. Fordelen min med jobbe som har lavere lønn er at jeg er mer lykkelig og har mye mindre stress i hverdagen. Er historier i aviser titt og ofte med folk som etter 5-6 år på uni ennå jobber på rema 1000 for dem trives så godt i jobben. Har en kjenning med master i systemutvikling som jobber i barnehage, igjen for han trivdes ikke med jaget. Den gamle "God lønn = høy utdanning/Høy Utdanning = god lønn" stemmer ikke. Du kan ta 6 mnd på lokførerskolen i oslo for så å tjene over en mill i året kjøre godstog om natten. Og du har faktisk lønn under utdanning om du spiller kortene rett når du starter. Mens du kan gå på uni og ende opp med lønn på rundt 500-550k. (reff lønna til en barnehagepedagog, som krever universitetsutdanning) Selv om en jobber på rema 1000 så betyr det ikke at personen ikke vet hva du snakker om. Han kan ha tatt et valg om trivsel før høy lønning. Anonymkode: d8a50...ac7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 4. mars #86 Del Skrevet 4. mars Har blitt avvist av alle jeg har likt og prøvd meg på. Men de har ikke vært ufine i avvisningen. Det verste var nok da kjæresten dumpet meg, men jeg forstår det veldig godt i ettertid. Det hadde ikke noen fremtid, ei heller i mine øyne. Det er generelt vondt å lese om alle kravene og føle at man ikke strekker til på noen av kravene. Verken inntekt, høyde, hår, sosial status etc. Så jeg tenker at det ikke er vits å prøve engang. Er uansett skeptisk til hva som er "mitt nivå" og jeg tenker at mine eventuelle barn ikke får et godt liv. Hadde sikkert fått barn med adferdsproblemer eller noe. Jeg misunner ofte enkelte andres barn, men det er ikke realistisk at jeg kan få slike barn, da foreldrene til disse barna nesten alltid er godt utdannet og svært ressurssterke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #87 Del Skrevet 4. mars Nå har jeg vært sammen med kona siden år 2000, men kan ikke huske å ha blitt avvist frekt før det. Det var bare litt sånn, "tror ikke dette er tingen", og det hadde de jo rett i. Anonymkode: 264d8...061 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #88 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Høy utdannelse betyr ikke alltid godt betalt jobb. Er faktisk veldig mange med master som jobber i yrker med lav lønn. Veldig mange mistrives i jobbene sine og endre opp i jobber hvor dem trives men har lavere lønn. Selv kunne jeg hatt en jobb i anleggsbransjen med heftig lønn, men etter noen år der trivdes jeg ikke med jaget hele tiden og fant en jobb jeg trives i. Har nå en jobb som ikke krever det folk kaller utdanning (trenger utdanning men det tar et halvt år og man må ut med ca 100k for det) Har lønn med tillegg på rundt 600k selv om jeg kunne tjent det dobbelte som spesialist i anleggsbransjen. Fordelen min med jobbe som har lavere lønn er at jeg er mer lykkelig og har mye mindre stress i hverdagen. Er historier i aviser titt og ofte med folk som etter 5-6 år på uni ennå jobber på rema 1000 for dem trives så godt i jobben. Har en kjenning med master i systemutvikling som jobber i barnehage, igjen for han trivdes ikke med jaget. Den gamle "God lønn = høy utdanning/Høy Utdanning = god lønn" stemmer ikke. Du kan ta 6 mnd på lokførerskolen i oslo for så å tjene over en mill i året kjøre godstog om natten. Og du har faktisk lønn under utdanning om du spiller kortene rett når du starter. Mens du kan gå på uni og ende opp med lønn på rundt 500-550k. (reff lønna til en barnehagepedagog, som krever universitetsutdanning) Selv om en jobber på rema 1000 så betyr det ikke at personen ikke vet hva du snakker om. Han kan ha tatt et valg om trivsel før høy lønning. Anonymkode: d8a50...ac7 Det var et veldig langt innlegg som ikke var det som var mitt poeng i det hele tatt. Jeg skrev ikke at master = høy lønn, tvert i mot skrev jeg jo at jeg selv har master og lønn tilsvarende bachelorgrad. Men det jeg skrev var det AT han også hadde master som gjorde at jeg kunne dele stoltheten over masteren min, med han. Det i tillegg til at jeg valgte han blant annet fordi han hadde bedre økonomi enn meg. Tror du misforstod alt jeg skrev. Anonymkode: f45da...43e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #89 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det var et veldig langt innlegg som ikke var det som var mitt poeng i det hele tatt. Jeg skrev ikke at master = høy lønn, tvert i mot skrev jeg jo at jeg selv har master og lønn tilsvarende bachelorgrad. Men det jeg skrev var det AT han også hadde master som gjorde at jeg kunne dele stoltheten over masteren min, med han. Det i tillegg til at jeg valgte han blant annet fordi han hadde bedre økonomi enn meg. Tror du misforstod alt jeg skrev. Anonymkode: f45da...43e Rettelse: * … innlegg om noe som ikke var mitt poeng i det hele tatt … Anonymkode: f45da...43e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #90 Del Skrevet 4. mars Hadde sex med en FF/eks i 20-åra der ting var litt av/på, og hun hadde tydeligvis litt markeringsbehov av en eller annen grunn, så midt i akten, etter at hun hadde kommet, så fikk jeg beskjed om at “nå er jeg ferdig, om du vil komme så får gå på badet og fullføre på egen hånd”. Anonymkode: cd0dd...d9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #91 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hadde sex med en FF/eks i 20-åra der ting var litt av/på, og hun hadde tydeligvis litt markeringsbehov av en eller annen grunn, så midt i akten, etter at hun hadde kommet, så fikk jeg beskjed om at “nå er jeg ferdig, om du vil komme så får gå på badet og fullføre på egen hånd”. Anonymkode: cd0dd...d9f Weird. Anonymkode: 0a5da...d7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #92 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (15 timer siden): Synes dette har flere sider. Jeg er til dels enig og uenig. Jeg har selv gått etter en mann som jeg visste hadde litt bedre økonomi enn meg, fordi jeg visste at i byen vi bor i og med det livet man ønsker seg så blir det vanskelig med min for lavt lønnede jobb. Har seks år høyere utdanning og lønn som om jeg hadde halvparten. Det går ikke med mindre man bor på landet og det vil ikke jeg, jeg har hele livet mitt i denne byen… Men heldigvis så fant jeg en likesinnet som også ville ha ei dame med lengre utdannelse. Og jeg så selvfølgelig ikke kun etter pengene hans, men også det at han har faktisk også tatt mer enn en bachelor. Masteren min betydde jo mye for meg og jeg ønsket dele den erfaringen med noen som visste hva jeg snakket om. Traff blink med han her. Så altså, flere sider enn bare at «damer bryr seg ikke særlig om penger». En del av oss vil gjerne overleve greit når man gjør den dyre investeringen å få barn også. Har hatt utallige samtaler med venninner om dette. Anonymkode: f45da...43e Kjekt at du er ærlig om det. Noen vil bare ikke godta det som ikke passer inn i deres bilde. At dette er noe menn opplever er det ingen som helst tvil om. At kvinner ikke opplever slikt er helt naturlig, men å dermed konkludere med at det da ikke eksisterer er helt håpløst. Dating for menn og kvinner ser helt ulikt ut Anonymkode: 61bba...dff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #93 Del Skrevet 5. mars Nowayback skrev (14 timer siden): Har blitt avvist av alle jeg har likt og prøvd meg på. Men de har ikke vært ufine i avvisningen. Det verste var nok da kjæresten dumpet meg, men jeg forstår det veldig godt i ettertid. Det hadde ikke noen fremtid, ei heller i mine øyne. Det er generelt vondt å lese om alle kravene og føle at man ikke strekker til på noen av kravene. Verken inntekt, høyde, hår, sosial status etc. Så jeg tenker at det ikke er vits å prøve engang. Er uansett skeptisk til hva som er "mitt nivå" og jeg tenker at mine eventuelle barn ikke får et godt liv. Hadde sikkert fått barn med adferdsproblemer eller noe. Jeg misunner ofte enkelte andres barn, men det er ikke realistisk at jeg kan få slike barn, da foreldrene til disse barna nesten alltid er godt utdannet og svært ressurssterke. Det eksisterer ikke et nivå. Jeg tiltrekker meg ekstremt vakre og suksessrike damer, jeg tiltrekker meg også helt vanlige damer. Men jeg tiltrekker meg ikke ALLE. Det er helt vanlige damer som ikke er tiltrukket av meg, og det er ekstremt vakre damer som ikke er tiltrukket av meg. Ditt «nivå» er det du blir tiltrukket av, men du kan ikke forvente at ALLE du er tiltrukket av skal være tiltrukket av deg. Dermed fordufter hele konseptet med nivå og liga. Anonymkode: 61bba...dff 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #94 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (21 timer siden): Høy utdannelse betyr ikke alltid godt betalt jobb. Er faktisk veldig mange med master som jobber i yrker med lav lønn. Veldig mange mistrives i jobbene sine og endre opp i jobber hvor dem trives men har lavere lønn. Gode poenger her. Man kan ikke sette likhetstegn mellom utdanningsnivå og lønn/status. Jeg er selv representant for menn med utdanning på masternivå. Men. så er det et men: Jeg har (i ganske mange kvinners øyne) "kastet bort" mastergraden på å jobbe i offentlig sektor. Jeg liker jobben min, og har en faglig interessant og krevende jobb der jeg får være med å påvirke samfunnsutviklingen på mitt lille snevre område. Men statusen er ikke spesielt høy. Og lønna, selv om den er bra til offentlig sektor å være, er fremdeles på nedsiden av 1 mill i året. Min erfaring er at mange kvinner stiller helt andre krav til menn de skal være sammen med enn de stiller til seg selv. Det er langt fra uvanlig at kvinner som selv jobber i offentlig sektor og tjener 600k i året vurderer 700/800/900k i året til å være "taperlønn" for en mann. Anonymkode: 0917b...2e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Verbena Skrevet 6. mars #95 Del Skrevet 6. mars Jeg har fortsatt litt dårlig samvittighet for å ha avvist en utrolig hyggelig og kjekk mann fordi han var uføretrygdet.. og han hadde i tillegg lite venner og ingen fritidsinteresser annet enn å gå seg en tur hver dag hvis været var bra. Jeg følte jeg rett og slett var for ung til å ha en kjæreste som alltid var hjemme og satt og ventet på at jeg skulle komme hjem fra jobb. Og at det ville passe dårlig inn i mitt liv med mye trening og aktviteter. Og at jeg ville få dårlig samvittighet over å ikke være hjemme hver kveld med han. Han fant heldigvis fort en kvinne i samme situasjon som seg selv, og de flyttet sammen og ble forlovet etter kort tid. Så det løste seg bra for oss begge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå