Gå til innhold

Menn: Hva er den verste avvisningen du har fått?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Snok1 skrev (4 timer siden):

Karna eksisterer ikke. Dette er bare mystisisme som moralister pynter seg med.

Folk som stadig klager om "moralister" har tvilsom karakter.

Anonymkode: 0a5da...d7b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

masse damer tjener over millionen. 

Anonymkode: 204d3...2c2

"Masse" blir å overdrive. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

"Masse" blir å overdrive. 

2023 var det omtrent 49 735 kvinner (19 prosent av 261 764) og 212 029 menn (81 prosent av 261 764) som tjente over én million kroner.

Anonymkode: 11124...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Snok1 skrev (5 timer siden):

Hun jeg var utro med og som sa hun elsket meg sa hun ikke kunne stole på menn som var utro når jeg endelig var klar for et ekte forhold med henne.

Er det rart, da? Bare fornuftig av henne. Hvorfor tror mange menn at elskerinner er dumme?

Anonymkode: af90d...19c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Greit nok at kvinner tjener egne penger og ikke egentlig "trenger" menns penger for å klare seg osv.

Og selvfølgelig finnes det enkelttilfeller som avviker fra "normalen".

Men hypergamiet lever definitivt i beste velgående også i Norge i 2025. I stort ønsker kvinner fremdeles en mann som har høyere status og tjener mer penger enn dem selv. (Jeg tror statusen er minst like viktig som pengene, ref.  tidligere innlegg i tråden fra han som hadde mye penger i banken, men ikke jobb med spesielt høy status og god lønn.) Sånn er det bare. Jeg har forståelse for at kvinner synes det er ubehagelig at dette blir sagt, og at kvinner på individnivå kan være troverdige når de sier at "jeg er ikke sånn". Men på samfunnsnivå er det ingen tvil om at fremdeles finnes en "mal" for den norske kjernefamilien, der mannen skal ha høyest status og tjene best. Mest tydelig tror jeg dette er i den urbane høyt utdannende middelklassen. At mor er sykepleier eller lærer og tjener 600k i året, mens far er it-konsulent og tjener 1,4 mill i året er nesten en klisje i sånne miljøer.

Anonymkode: 0917b...2e9

`Det er fordi svært mange norske menn er alders- og utseendefikserte, og går etter mye yngre og mye penere jenter. Samtidig så tror de at disse toppjentene er genuint interessert i dem som person og forelsket. Våkn opp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Folk som stadig klager om "moralister" har tvilsom karakter.

Her understreker du hva jeg skriver. 

Forøvrig tror jeg du kanskje ikke helt vet forskjellen på etikk og moral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du kan ikke bestemme hva folk skal svare på spørsmålet. Du kan ikke sitte der og bare få svar du "liker" og ikke de du av en eller annen grunn ikke liker.

Folk svarer på spørsmålet i overskriften, uansett hvordan det nå har foregått. 

Anonymkode: 1bb78...9bc

Jeg kan ikke bestemme, men jeg kan klage 🤷‍♂️ Tråden var i ferd med å utvikle seg til en økonomi tråd i stedet for singelliv og dating. Kommentarene beskriver veldig enkle folk med utelukkende materialistisk fokus. Slike folk er ikke interessante etter min mening. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke meg men kompisen til han jeg var sammen med. Kompisen, la oss kalle han for Ole var glad i flaska og var en skikkelig rundbrenner. En gang var vi på fest og dama Ole hadde lagt seg på den kvelden ble overstadig beruset og sovnet. Ole syntes det var helt innenfor å trekke ned buksene sine og slå henne i hodet med den halvstive k*ken sin frem til hun våknet. Kjempefestlig.. 

Uansett la oss spole frem til avvisningen hans. Dette var et par år senere, tidlig 2000-tallet, og han bodde nå i en større sørlandsby. Ut på byen, valgt seg kveldens ligg og tok henne med hjem. I løpet av sengeliggende binder hun han fast i sengen, setter seg på skrevs over han.. og.. driter på magen hans. Så kledde hun på seg og gikk. 

Kan trygt si at dette MÅ være tidenes verste avvisning? Viste seg at hun var venninne med ei som han hadde vært ekkel med så dama visste nøyaktig hvem (og hva) Ole var for en type...

Møtte han i sommer forresten, så ut som et narkovrak, ravende full og spydde midt i sentrum der alle restaurantene har uteservering. *grøss* 

Anonymkode: b7cf1...20a

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Er det rart, da? Bare fornuftig av henne. Hvorfor tror mange menn at elskerinner er dumme?

Jeg kan ikke svare for «mange menn», men jeg jeg kan svare for meg selv: At hun var og er usedvanlig både smart og klok er én av hennes aller mest attraktive egenskaper.

Jeg trodde altså på ingen måte at hun var dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg kan ikke bestemme, men jeg kan klage 🤷‍♂️ Tråden var i ferd med å utvikle seg til en økonomi tråd i stedet for singelliv og dating. Kommentarene beskriver veldig enkle folk med utelukkende materialistisk fokus. Slike folk er ikke interessante etter min mening. 

Du klaget ikke, du skrev at du "ikke vil høre mer snakk om det og det i tråden min" (gjengitt etter hukommelsen). Er helt klart et forsøk på å bestemme over hva trådens svarere skal svare. 

Skal du klage får du rapportere innleggene du mener bryter med forumets bestemmelser her. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Skal du klage får du rapportere innleggene du mener bryter med forumets bestemmelser her. 

Nei det har ikke vært noen regelbrudd.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Snok1 skrev (44 minutter siden):

Her understreker du hva jeg skriver. 

Du var utro, man er ikke "moralist" for å synes det er forkastelig. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg frøs og hadde mageknip ville jeg ligge ved siden av mannen. Han sa nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Du var utro, man er ikke "moralist" for å synes det er forkastelig. 

Det er riktig.

Det som er forkastelig er å synes det er rett at det noen som gjør noe som er i strid med allmen moral blir rammet av en slags straff og så kaller det karma for å pynte moralismen sin med en diffus filosofisk mystisisme.

Da er det bedre å være direkte å si at «jeg mener du fortjente denne og jeg håper du tok lærdom av erfaringen.» Det er mer ærlig og konkret.

Karma er et tullete begrep som skal skape et inntrykk at det er en slags guddommelig rettferdighet. Det gjør det selvsagt ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Snok1 skrev (1 time siden):

Jeg kan ikke svare for «mange menn», men jeg jeg kan svare for meg selv: At hun var og er usedvanlig både smart og klok er én av hennes aller mest attraktive egenskaper.

Jeg trodde altså på ingen måte at hun var dum.

Da burde du ikke ha vært overrasket at en dame som ønsker seg en trofast mann, ikke vil date en mann som har vært utro mot eksen.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da burde du ikke ha vært overrasket at en dame som ønsker seg en trofast mann, ikke vil date en mann som har vært utro mot eksen.

Det er mange som erfarer at man legger Planer For Livet og så kommer Sjølve Livet og kræsjer og ødelegger alle planer.

Det var nok tilfellet for begge parter i mitt eksempel. Det er slik som gjør en klokere som menneske.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Snok1 skrev (4 minutter siden):

Det er mange som erfarer at man legger Planer For Livet og så kommer Sjølve Livet og kræsjer og ødelegger alle planer.

Det var nok tilfellet for begge parter i mitt eksempel. Det er slik som gjør en klokere som menneske.

Vel. Å ha kontroll på underlivet sitt og ikke lyve for partneren har ingenting med "kommer sjølve livet og krasjer". Å være utro er et valg. Et valg du tar selv om du har lovet partner å være trofast. Du kunne ha forlatt partner før du pulte. Det er faktisk ikke så vanskelig, og trenger ikke å planlegges. Bare ha kontroll på pikken, det. Og nei, det nytter ikke å skylde på følelser. Man MÅÅÅÅ ikke hoppe på den man er forelsket i samme dag, før man får tid til å prate med partner om brudd. Og nei, utroskap gjør deg ikke klokere som menneske. Det gjør deg dårligere som menneske. Hilsen ei som har vært utsatt for utroskap fra to partnere, og vet hvilke dype spor sviket setter. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De er ikke dumme, bare kyniske

Anonymkode: 61bba...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

At du ikke klarer å anerkjenne at enkelte menn har opplevd økonomiske grunner som den verste grunnen til avvisning får nå bare stå på deg. Det er fortsatt et svar du har bedt om her

Anonymkode: 61bba...dff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Snok1 skrev (6 timer siden):

Hun var ikke utro.

Nei men likevel...

Da forstår jeg ikke grunnen til at hun valgte å ligge med deg i det hele tatt. Syns hun burde latt vær da! 

Anonymkode: 3db64...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...