Gå til innhold

Menn: Hva er den verste avvisningen du har fått?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg lurer veldig på om disse personene som skriver om inntekt, og at damen derfor avslo, er ærlige.

Dere er kanskje klar over at vi damer tjener penger selv? At vi har god utdanning og gode jobber nå i 2025??

Jeg har aldri vært borte i en diskusjon blant damer der mannens inntekt er temaet. Det som kan være tema, er hvilken utdanning han har, fordi hvilket yrke du har ofte sier noe om deg som person, og hvilke interesser du har osv. Så jeg lurer på om damene har spurt etter hvilken utdanning, så har fyren svart et eller annet, og dama kan ha tenkt at vi blir for forskjellige, jeg har ikke lyst til å leve med en som er masse borte (for eksempel på sjøen, på oljeplattform, eller lignende), og så blir historien at "jeg hadde ikke god nok lønn".

Vet ikke om det kommer som noen overraskelse, men masse damer tjener over millionen. Trenger ikke mannens penger, slik som i gamle dager, da damene var avhengige av mannen økonomisk.

Så holder jeg også muligheten åpen for at noen enkle sjeler velger andre enkle sjeler (valg kun basert på utseende), som disse bimbo-damene der dessverre mange er veldig "enkle". Der kan du nok få avvisning på grunn av de fjerneste ting.

Anonymkode: 204d3...2c2

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg lurer veldig på om disse personene som skriver om inntekt, og at damen derfor avslo, er ærlige.

Dere er kanskje klar over at vi damer tjener penger selv? At vi har god utdanning og gode jobber nå i 2025??

Jeg har aldri vært borte i en diskusjon blant damer der mannens inntekt er temaet. Det som kan være tema, er hvilken utdanning han har, fordi hvilket yrke du har ofte sier noe om deg som person, og hvilke interesser du har osv. Så jeg lurer på om damene har spurt etter hvilken utdanning, så har fyren svart et eller annet, og dama kan ha tenkt at vi blir for forskjellige, jeg har ikke lyst til å leve med en som er masse borte (for eksempel på sjøen, på oljeplattform, eller lignende), og så blir historien at "jeg hadde ikke god nok lønn".

Vet ikke om det kommer som noen overraskelse, men masse damer tjener over millionen. Trenger ikke mannens penger, slik som i gamle dager, da damene var avhengige av mannen økonomisk.

Så holder jeg også muligheten åpen for at noen enkle sjeler velger andre enkle sjeler (valg kun basert på utseende), som disse bimbo-damene der dessverre mange er veldig "enkle". Der kan du nok få avvisning på grunn av de fjerneste ting.

Enig. Har aldri falt meg inn å avvise en mann på grunn av slikt. Oppførsel og at det ikke var de rette følelser derimot...

Anonymkode: f9006...d22

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ble truet med å bli fryst ut av venneflokken da de mente jeg ikke sosialt akseptabel nok, de fikk viljen sin.

Og på grunn av høyde, eller rettere sagt mangel på høyde.

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Krist1an skrev (Akkurat nå):

Hun ble truet med å bli fryst ut av venneflokken da de mente jeg ikke sosialt akseptabel nok, de fikk viljen sin.

Og på grunn av høyde, eller rettere sagt mangel på høyde.

Da skal du være veldig fornøyd med at denne dama ikke ble din, og at du slipper den håpløse venneflokken hennes. Må være veldig lite mellom ørene, der.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun jeg var utro med og som sa hun elsket meg sa hun ikke kunne stole på menn som var utro når jeg endelig var klar for et ekte forhold med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Snok1 skrev (6 minutter siden):

Hun jeg var utro med og som sa hun elsket meg sa hun ikke kunne stole på menn som var utro når jeg endelig var klar for et ekte forhold med henne.

Dette var talentløst...Hva med henne selv? 

Anonymkode: 3db64...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Te- Presten skrev (11 timer siden):

Jeg må innrømme jeg har litt vanskelig for å tro på denne fremstillingen. But that´s just me og du bør jo ikke basere egenverdien din på hva jeg må mene om innlegget ditt.

Du har vanskelig for å tro at det finnes mange gold-diggers der ute?

Lever du i en alternativ verden, hvor du ikke får med deg noe som helst?

Anonymkode: 403f6...d52

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Snok1 skrev (13 minutter siden):

Karma !!!!

Anonymkode: e4774...5a8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, det kunne være å få neitakk til dans fordi hun hadde vondt i hodet samtidig som hun spratt opp og var klar til den neste.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ikke sårende.
Men blitt avvist flere ganger pga for lav inntekt (tydeligvis ikke nok å tjene 600k og eie egen bolig)
Faktisk hele 3 "damer" som har gjort det slutt når dem fant ut jeg ikke tjente over en mill.
Kan vist nok ha så rævkjørt økonomi man bare ønsker så lenge man tjener over en mill

(synd for dem at dem ikke fant ut hva jeg har på bok :P )

Anonymkode: d8a50...ac7

Kanskje du bare ikke er pen nok. Fikse litt på ansiktet ditt så får du sikkert napp ;) 

Anonymkode: a3aed...898

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Te- Presten skrev (11 timer siden):

Jeg må innrømme jeg har litt vanskelig for å tro på denne fremstillingen. But that´s just me og du bør jo ikke basere egenverdien din på hva jeg må mene om innlegget ditt.

Jeg har faktisk blitt dumpet fordi jeg ikke tok master. Fikk meg jobb på slutten av bacheloren, jobben jeg alltid hadde drømt om kom litt før tiden for å kunne beholde forholdet. Hun synes det var for flaut å ha en kjæreste som bare hadde bachelorgrad, når hun hadde master. Men men, mest ubehagelige jeg har opplevd er de gangene jeg har gått for kysset etter flere dater og tydelige signaler (trodde jeg). Føler meg passe dum der jeg sitter etterpå 😄 men det går nå greit.

Jeg tenker som regel at det ikke er jeg som går glipp av noe når jeg blir avvist. Det er en del av jakten på kjærligheten, og jeg må nødvendigvis avvise selv også. 

Anonymkode: 61bba...dff

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Greit nok at kvinner tjener egne penger og ikke egentlig "trenger" menns penger for å klare seg osv.

Og selvfølgelig finnes det enkelttilfeller som avviker fra "normalen".

Men hypergamiet lever definitivt i beste velgående også i Norge i 2025. I stort ønsker kvinner fremdeles en mann som har høyere status og tjener mer penger enn dem selv. (Jeg tror statusen er minst like viktig som pengene, ref.  tidligere innlegg i tråden fra han som hadde mye penger i banken, men ikke jobb med spesielt høy status og god lønn.) Sånn er det bare. Jeg har forståelse for at kvinner synes det er ubehagelig at dette blir sagt, og at kvinner på individnivå kan være troverdige når de sier at "jeg er ikke sånn". Men på samfunnsnivå er det ingen tvil om at fremdeles finnes en "mal" for den norske kjernefamilien, der mannen skal ha høyest status og tjene best. Mest tydelig tror jeg dette er i den urbane høyt utdannende middelklassen. At mor er sykepleier eller lærer og tjener 600k i året, mens far er it-konsulent og tjener 1,4 mill i året er nesten en klisje i sånne miljøer.

Anonymkode: 0917b...2e9

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg vil ikke høre mer snakk om penger, hus og bil i denne tråden.

Anonymkode: 0a5da...d7b

Jeg bare lurer, hvilke svar skal man komme med her? Og hvorfor er det ikke greit å komme med slikt om dette er noe man har opplevd som den verste avvisningen? Jeg håper du har erkjent at mennesker avviser av ulike grunner, og at hva man også opplever som verst er individuelt. Kanskje dette ikke var en tråd for alle? Burde i så fall vært presisert 

Anonymkode: 61bba...dff

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Dette var talentløst...Hva med henne selv? 

Anonymkode: 3db64...95e

Hun var ikke utro.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karma !!!!

Anonymkode: e4774...5a8

Karma eksisterer ikke. Dette er bare mystisisme som moralister pynter seg med.

Endret av Snok1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil ikke høre mer snakk om penger, hus og bil i denne tråden.

Anonymkode: 0a5da...d7b

Du kan ikke bestemme hva folk skal svare på spørsmålet. Du kan ikke sitte der og bare få svar du "liker" og ikke de du av en eller annen grunn ikke liker.

Folk svarer på spørsmålet i overskriften, uansett hvordan det nå har foregått. 

Anonymkode: 1bb78...9bc

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du kan ikke bestemme hva folk skal svare på spørsmålet. Du kan ikke sitte der og bare få svar du "liker" og ikke de du av en eller annen grunn ikke liker.

Folk svarer på spørsmålet i overskriften, uansett hvordan det nå har foregått. 

Anonymkode: 1bb78...9bc

Når det gjelder status så tror jeg både kvinner og menn er ganske opptatt av hva venner, bekjente og familie vil tenke og si om en mulig parter. Tror det er en blindsone der som man ikke snakker så mye om, da det er litt flaut å innrømme at overfladiske ting velter lasset. Men tror menn også velger damer ut fra hva kompisene mener, så dette går begge veier. 

Anonymkode: 2741c...621

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er korrekt at kvinner flest har egen inntekt, selv om kvinner i snitt tjener mindre enn menn i Norge. Likevel er det en tendens at kvinner med middels eller høy inntekt vil ha en mann som tjener minst like mye som dem. Gamle instinkter dør ikke med det første.

Du som enkeltperson bryr deg kanskje ikke om en mann tjener 500 000 eller over millionen, men på makronivå viser det seg at kvinner med høy inntekt søker seg til menn med minst like høy inntekt.

Anonymkode: 0368e...96a

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som regel gått fint for seg når jeg har blitt avvist, men verste var vel når jeg møtte en dame for så å kjøpe et par øl, og når jeg kom tilbake til henne så var hun borte, men vi matchet på tinder samme dag, som i seg selv er risky, og jeg var litt full når vi møttes, så kan ikke akkurat dømme henne for å få litt avsmak på meg fort😅 men bare lo av det og tok med ølen til et bord med noen karer og resten av kvelden ble hyggelig 

Dummeste avvisning jeg har fått var ei dame som ble dypt fornærmet over at jeg holdt døren åpen for henne, for slikt klarte hun visst selv, og var turn off at jeg var så gammeldags at jeg tenkte hun ikke klarte det selv, men det var ikke akkurat noe tap for meg, greit å finne ut fort som mulig om noen er så ekstrem feminist

Men alt i alt så har avvisning skjedd på en respektfull måte, fra begge parter 

Anonymkode: 50d1e...32d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan ikke huske jeg noen gang har blitt direkte avvist. Men nå er ikke jeg noen «storsjekker» akkurat. Siste jeg «sjekket opp» ble samboeren min i 4 år.

Hun som er min kone i dag, som sjekket opp meg.

Om jeg har sett noen jeg liker som singel, så merker jeg fort om det er en «kjemi». Føler jeg ikke den, så gidder jeg ikke noe fremstøt heller. Det hjelper liksom ikke at en dame ser bra ut. Må mer til for å være interessant.

Anonymkode: 1db7d...1e9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...