AnonymBruker Skrevet 3. mars #1 Skrevet 3. mars Vi har hatt en paragraf sak gående på skolen, samt vært i regelmessige møter siden i høst da barnet vårt har opplevd å bli plaget av medelever i klassen. Dessverre var dette noe skolen ikke tok alvorlig- fordi de ikke så noe. Til tross for at andre barn i klassen kunne bekrefte episoder hjemme til sine foreldre. De ønsket å avslutte paragraf saken, noe vi motsatte oss da situasjonen ikke var noe bedre. På sist møte får vi vite at saken er avsluttet, når vet vi ikke. Vi forteller da om nye episoder som har vært siden forrige møte. Skolen foreslår da å heller ta direkte tak i situasjonen uten å åpne sak, fordi det da går fortere å få løst situasjonen. Vi gikk for det alternativet. Skjedde så vidt vi vet ingenting da heller. Nå har vi valgt å bytte skole til en annen i nærmiljøet, vi er i vurderingen på å melde statsforvalter. Ikke fordi vi (åpenbart) har tro på et annet resultat. Men fordi vi mener at de ikke har tatt tak i situasjonen, og fordi vi ikke ønsker at det samme skal skje andre. Hvordan foregår en slik prossess? Har vi krav på å få se referatene etter samtale med skolen? Er redd de ikke har skrevet ned det vi har fortalt, og at dokumentasjonen er laber. Er helt ærlig tom for energi etter denne kampen for barnet vårt. Anonymkode: 42339...d65 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars #2 Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi har hatt en paragraf sak gående på skolen, samt vært i regelmessige møter siden i høst da barnet vårt har opplevd å bli plaget av medelever i klassen. Dessverre var dette noe skolen ikke tok alvorlig- fordi de ikke så noe. Til tross for at andre barn i klassen kunne bekrefte episoder hjemme til sine foreldre. De ønsket å avslutte paragraf saken, noe vi motsatte oss da situasjonen ikke var noe bedre. På sist møte får vi vite at saken er avsluttet, når vet vi ikke. Vi forteller da om nye episoder som har vært siden forrige møte. Skolen foreslår da å heller ta direkte tak i situasjonen uten å åpne sak, fordi det da går fortere å få løst situasjonen. Vi gikk for det alternativet. Skjedde så vidt vi vet ingenting da heller. Nå har vi valgt å bytte skole til en annen i nærmiljøet, vi er i vurderingen på å melde statsforvalter. Ikke fordi vi (åpenbart) har tro på et annet resultat. Men fordi vi mener at de ikke har tatt tak i situasjonen, og fordi vi ikke ønsker at det samme skal skje andre. Hvordan foregår en slik prossess? Har vi krav på å få se referatene etter samtale med skolen? Er redd de ikke har skrevet ned det vi har fortalt, og at dokumentasjonen er laber. Er helt ærlig tom for energi etter denne kampen for barnet vårt. Anonymkode: 42339...d65 Jeg føler med dere. Dette er så fortærende og fryktelig. Var gjennom samme sak for 4 år siden. Jeg tror dessverre ikke statsforvalteren tar saken deres siden barnet har byttet skole. De ville ta vår, fordi barnet fortsatt gikk på den gamle skolen da vi meldte. Hadde fått pass på ny, men ikke byttet enda. Jeg fikk kopi av alt som ble sendt inn fra skolen, minus samtalereferat fra andre barn og foreldre. Det endte med at vi «vant», skolen hadde ikke oppfylt aktivitetsplikten. Og de hadde ikke oppfylt de andre pliktene sine heller. Fikk brev i Digipost et par mnd etter barnet mitt hadde begynt på ny skole, så det tok litt tid. Jeg vet ikke hvordan de gjorde det for å forhindre at det ikke skal skje med andre barn. Lykke til og håper livet blir bedre på ny skole. Det ble en helt ny verden her. Stortrives og har gjort det fra første dag. Anonymkode: c40ff...f95 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars #3 Skrevet 3. mars Du kan når som helst be om innsyn i elevmappen til barnet ditt. Dere har rett til å se alt. Ville vanligvis anbefalt å melde statsforvalter når skole ikke følger opp. Men tror dessverre ikke dere kommer noen vei når dere har byttet skole. 😕 Anonymkode: adbaa...56b 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars #4 Skrevet 3. mars Om dere allerede har byttet skole, så vil det jo ikke endre situasjonen. Så jeg hadde ikke giddet.. Vi meldte til statsforvalteren da vi hadde en sak. Han tok tak med en gang, og skolen skjerpet seg og satt inn rett tiltak. Anonymkode: ac3ec...472 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars #5 Skrevet 3. mars Tror ikke det går å melde til statsforvalter på gammel skole. Man kan vel kun melde ang skolen barnet går på. Anonymkode: f1c9d...e03 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars #6 Skrevet 3. mars Skjedde ingenting matnyttig for vår del. Bare mer papirer, avtaler og masse ingenting Anonymkode: 41dc2...b7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå