Gå til innhold

Flere som har forsøkt å avslutte forhold hvor han "ikke aksepterer det"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Avstandsforhold i utgangspunktet. Etter månedsvis med festing hvor det pr idag er 8 uker siden sist vi hadde en samtale hvor han ikke var rusa eller sammen med venner har jeg definitivt fått nok. Men ved hvert eneste forsøk kommer det melding neste dag om noe vi skal finne på, hvor snill han skal være osv... vekselvis med og skrive like lange meldinger om hvor galt jeg reagerer, ofte med sin egen teori på hvorfor jeg er som jeg er...

Vurderer nesten å bare blokkere ham nå, men det kan jo fort få en uønsket effekt det og. Det går rett og slett ikke inn!! 

Setter pris på råd om noen har vært borti lignende. Jeg syns det er litt ubehagelig. Godt voksen mann, 40+

Anonymkode: 13757...056

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må være veldig tydelig. Når du fortsetter pratinga, så tror han vel at han har klart å glatte over, og alt er greit igjen.

»Jeg har bestemt meg for at jeg ikke vil fortsette å være kjærester. Beslutningen er endelig. Ønsker deg alt godt videre»

Så lar du være å svare på meldinger som omhandler forholdet, at han skal endre seg, du er sånn og sånn. Blir det mye styr, så skriver du enkelt at du vil ikke fortsette ned denne veien mer, og nå blokkerer du ham ei stund. Så *blokk*. Da har du vært redelig og tydelig.

Anonymkode: 38a26...be6

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er det bare å gjenta at det er slutt, og så ikke svare mer, fade det ut. Og hvis han ikke gir seg da heller må du blokkere.

Anonymkode: 95d12...5cc

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Avstandsforhold i utgangspunktet. Etter månedsvis med festing hvor det pr idag er 8 uker siden sist vi hadde en samtale hvor han ikke var rusa eller sammen med venner har jeg definitivt fått nok. Men ved hvert eneste forsøk kommer det melding neste dag om noe vi skal finne på, hvor snill han skal være osv... vekselvis med og skrive like lange meldinger om hvor galt jeg reagerer, ofte med sin egen teori på hvorfor jeg er som jeg er...

Vurderer nesten å bare blokkere ham nå, men det kan jo fort få en uønsket effekt det og. Det går rett og slett ikke inn!! 

Setter pris på råd om noen har vært borti lignende. Jeg syns det er litt ubehagelig. Godt voksen mann, 40+

Han respekterer deg ikke. Og han mener det er noe galt med DEG siden du ikke vil mere. 🚩🚩🚩🚩 Du skal være glad dette forholdet ikke varte lenger.

Det er slutt og du har fått nok av å forklare. Jeg ville blokkert fordi du ikke får fred. Men jeg vet ikke hva du mener med uønsket effekt. Er du redd han kommer på døren din da? La være å åpne opp hvis ikke du vet hvem som står utenfor en stund da kan jo hjelpe. Eventuelt ringeklokke kamera. 

Er lei meg for at du opplever dette. Men DU er sjef i ditt liv. DU bestemmer hvem du skal være sammen med. Ikke han. Slutt å svare personen. For så lenge du fortsetter å svare så fortsetter meldingene å komme inn. Det blir bare bensin på bålet. Står han på døren din en dag. Så kan du lukke igjen og låse uten å si ett ord. Du skal ikke trenge å forklare deg til noen så mange ganger. Han tråkker over grensene dine, IKKE LA HAN. Nok er nok.

♥️

Anonymkode: faa11...4b7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Blokker. Dette er ikke ok. 

Anonymkode: db47f...df9

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor blokkerer du ikke bare? 

Anonymkode: 36e06...aeb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Oj! Dette er rødt flagg. Ingen mann skal gjere att du føler deg nede. Det er tydelegvis berre din feil.

Blokker blokker blokker!! Drittsekk.

AnonymBruker
Skrevet

Som andre sier, han respekterer deg ikke og tråkker over grensene dine. Han tror han eier deg og bestemmer over deg. 

Du trenger til syvende og sist ikke å overbevise den andre, eller argumentere godt nok, for at det er slutt. Mange havner i en loop hvor den andre nekter å innse det og nekter å gi dem bruddet, og så føler de at de bare må gjøre det klart nok, forklare det godt nok.

Men du trenger ikke det. Du har forklart deg nok, og du har NULL behov for å møte motargumentasjon og analyser hos han. Det er ikke noe å argumentere mot. Det er slutt. Ikke ta telefonen når han ringer, send en siste melding med at det er slutt og at du ikke ønsker noe kontakt. Så må du nok blokkere, for han kommer til å stå på telefonen. Hvis du føler det er for slemt å blokkere, så svar med melding hver gang, om du tar telefonen så vær kort og kald, gjenta det er slutt, si at det ikke er noe å diskutere, og si farvel og legg på etter kort tid.

Anonymkode: 3e89b...94f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dump den ubrukelige mannen der..

Anonymkode: 33ebc...6fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...