AnonymBruker Skrevet 5. mars #21 Del Skrevet 5. mars Som ei på spekteret selv, så tror jeg kanskje at noe av det du opplever ikke er ment som kritikk, men er naturlig "småprat" av nevrotypiske. Jeg stusser selv på slike kommentarer som jeg får, og her er det ingen som vet at jeg er på spekteret. Har ennå ikke lært meg hvordan jeg eventuelt skal svare på slikt, så jeg prøver bare å overse det. Jeg får høre ukentlig at; Så flink du er til å gå tur/bake/gjøre husarbeid/passe hunden (min egen)/lage middag, etc. Hva kusinen din mente der og da, er vanskelig å si, men du fikk jo fortalt henne at det ikke var greit. K45 Anonymkode: a49c2...b66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeonoraDorothea Skrevet 5. mars #22 Del Skrevet 5. mars Av og til brukes «så flink du er» som skryt av at man har klart å motivere seg til å gjøre en kjedelig oppgave. Hvis jeg snakker med en venninne og hun forteller at hun har vasket huset, sier jeg ofte «så flink du er/har vært». Det betyr ikke at jeg var i tvil om hun kunne få det til, men fordi jeg vet av egen erfaring at det kan være tungt å motivere seg til å vaske. Det kan også selvfølgelig være at de undervurderer funksjonsevnen din. Spesielt den med skolissene virker litt sånn. I slike tilfeller er ofte det beste å bare la dem kjenne litt på hvor dumt spørsmålet var. Likte forslaget over om å svare «nei takk, det klarer jeg fint selv. Men jeg kan godt knyte dine sko hvis du trenger hjelp?» Da får du vist at dere i dine øyne er like kompetente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 6. mars #23 Del Skrevet 6. mars Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg