Gå til innhold

Blir seriøse personer irritert på folk som bruker humor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tror jeg blir oppfattet som en ganske hyggelig og humoristisk person. Blant annet har jeg fra flere sjefer fått positiv omtale for dette. Andre har sagt det samme. Men av og til tenker jeg på at noen kan gi litt lite respons på humoren. Jeg skjønner jo at man må begrense seg og ikke tøve og tulle hele tiden. Vet at jeg kan ha en tendes til det, og det er ikke alltid bra i f.eks jobbsammenheng.

En annen ting er jo at man overfor nokså ukjente folk bør se an litt situasjonen. For meg er det likevel slik at jeg føler at jeg knytter raskere og bedre kontakt til fremmede ved å bruke humor. Men noen ganger føler jeg nesten det motsatte.

Så jeg lurer litt på at folk som er ganske seriøse - er det slik de oppfatter humor som irriterene, kanksje forstyrrende ellers sågar en slags dårskap/dumskap. Jeg er selv oppe i femtiåra og merker at kanskje en del yngre - sånn rundt 30 ikke har det samme forholdet till humor.

Spørsmålet mitt dukket opp i eget hode etter noen få møter i et styre i et lite borettslag. Jeg kjenner ikke de to andre spesielt godt - det er høyt udannede og solide folk, men jeg stusser på deres grad av alvorlighet og veldig lite anydning til respons når jeg prøver å slå av en litt fleipete, ironisk eller humoristisk tone - det gjelder både på møte og i chatte-meldinger.

Så tenker at jeg må revudere meg selv litt for å bli tatt seriøst..

Anonymkode: e6039...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er selv oppe i femtiåra og merker at kanskje en del yngre - sånn rundt 30 ikke har det samme forholdet till humor.

Anonymkode: e6039...f50

Desto yngre de er desto mindre skjønner de ironi og sarkasme.

Anonymkode: e2423...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner hva du sier ts. Er nok samme type som deg. Jobber et sted med mange intellektuelle og tenker at de må ha et forferdelig kjedelig liv som ikke ser humoren i ting.

Mange synes sikkert jeg er helt idiot, men samtidig leverer jeg på jobb, så da får det stå sin prøve. 

Persillebladene på 30 år som ikke ler av Little Britain tar jeg ikke hensyn til.

Anonymkode: b0e01...778

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samme type her. De mest ubehagelige er de som med vilje ødelegger stemningen, og forventer alle skal le når vedkommende selv åpner kjeften.

Anonymkode: 541f1...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har jobbet mange år i helsevesenet, og har absolutt møtt mange mennesker som rett og slett ser ut til å mangle grunnleggende humoristisk sans, hehe. Det kan være vanskelig å vite om de blir brydd eller irritert, men man merker i hvert fall når en kommentar ikke faller i god jord..  Vi som er helsepersonell er selvsagt nøye med hva vi tuller med, særlig foran pasienter, men humor er rett og slett en del av min personlighet, så for meg er det nærmest fascinerende at enkelte er så.. alvorlige av legning! 

PS. Har ikke merket noe spesielt aldersskille her, men muligens noe forskjell i evnen til å oppfatte sarkasme og ironi fra visse kulturer. Jeg er selv etnisk norsk og i begynnelsen av 40-årene.

Anonymkode: 85369...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg er selv oppe i femtiåra og merker at kanskje en del yngre - sånn rundt 30 ikke har det samme forholdet till humor.

De har vel ikke samme humor som deg. 

Blir som om en av dine kolleger skulle more deg med vitser fra Mot i brøstet. Mip Mip, mens de later som om de klyper noen i brystene. Haha! 

Anonymkode: a25d7...30c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Føler det kan komme litt an på om det tar tid. Om det flettes inn i vanlig prat er det én ting, men om du ikke svarer på noe noen spør om fordi du bare må ta et ordspill, og man blir stående og vente på at du skal bli ferdig med å være """morsom""" før du vil svare, så er det irriterende. Eller om du skal gjøre et stort poeng ut av humoren din, sånn "her er kommer det en vits" "skjønte du den?" "det er morsomt fordi ..."

Anonymkode: 65953...504

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo ikke slik at enten er man seriøs eller så har man humor. Men det handler jo om rett tid og sted.

Jeg ler gjerne, jeg. Men jeg blir irritert når jeg forsøker å diskutere noe seriøst og folk bare tuller og spøker. 

Anonymkode: 7bcdf...0b4

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...