AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #81 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): De nekter jo avlastning, både vaskehjelp, hjemmehjelp etc. Anonymkode: 84d7f...190 Da er det på tide med en alvorsprat. Hvis de ikke vil ha hjemmehjelp, så må de vaske selv. Du gjør det ikke for dem. Hva er årsaken, er det pengene? Man må regne med å betale litt for tjenester når man blir eldre. Det er ok å bruke av sparepengene til slike ting, de trenger ikke spares til arvingene. Avlastning - si at de kan prøve. De trenger ikke gjøre det fast, men prøv en gang. Hjemmesykepleie? Nekt å hjelpe dem med disse tingene. Anonymkode: ced89...b8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #82 Del Skrevet 11 timer siden I min kommune er det sånn st man må være i systemet med hjemmesykepleie/hjemmehjelp for å kunne søke korttidsplass. Det er da hjemmesykepleien som vurderer om det trengs. Usikker på hvordan det er når man søker avlastning. TS, du bør faktisk kontakte fastlegen til din far og ta en samtale. Det er ikke uvanlig at gamle nekter å ta i mot hjelp. Litt overtalelser fra en god fastlege kan hjelpe. Om jeg ikke har misforstått, så er din far nesten ikke mobil. Det må da bli utrolig mange tunge fysiske oppgaver for din gamle mor. Er det egentlig forsvarlig at hun har eneansvar for ham? Om hun skal reise bort nå snart, så rekker du neppe å komme gjennom hele systemet med søknad om hjelp, så da må du trø til denne gangen. Da er vel det beste at du flytter inn til ham? Anonymkode: 30413...388 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #83 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du må lese det ts skriver, hun har prøvd å få hjelp til foreldra, men de vil ikke, er ikke så enkelt da Anonymkode: 905af...d52 Dette er jeg helt enig i og hvis mor på 80 år nekter hjelp så må hun bli hjemme og ta seg av mannen selv. Da kan hun ikke reise på ferie. Anonymkode: fb18e...bd1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #84 Del Skrevet 10 timer siden Stinker trolletråd. TS svarer knapt. Enten det er ekte eller troll så oppfører TS seg idiotisk. Taper. Anonymkode: 3540a...53e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 10 timer siden #85 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Ja. Min bestemor var 39 da mamma kom. Mamma var 40 da jeg kom. Anonymkode: 0f564...264 Og min bestemor var 47 da min mor ble født! Jeg ble født 23 år senere, men bestemor var 70. Hadde min mor ventet, hadde bestemor lett vært over 80 år før siste pulje av barnebarn kom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 10 timer siden #86 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner ikke hvorfor jeg får så mye hate i denne tråden. Jeg bekymrer meg døgnet rundt for min far, er innom hver gang min mor ikke er hjemme,daglig når hun er på tur. Jeg har tilbudt at min far kan bo hos meg, og alle andre løsninger. Tidligere når min mor har vært på reise, har jeg måttet låse meg inn(uten å vite hva jeg kan finne) da min far verken har tatt telefonen eller åpnet døren. Ingen av dem vil høre om hverken hjemmehjelp, hjemmesykepleie eller vaskehjelp selv om jeg har prøvd alt. Blir så lei meg av svarene her. Har jo sagt til min mor om at dersom hun skal reise må hun ha en plan for min far, hvor alle kan føle seg trygge. Anonymkode: 84d7f...190 Hjemmesykepleie er ikke på valg. Foreldrene dine skal ha en så god alderdom som mulig. Da må de finne seg i å motta hjelp. Hjemmesykepleie og trygghetsalarm må være en selvfølge når situasjonen er som den er. Hvis faren din skal bo hjemme og moren din ikke skal falle sammen må det tiltak på plass. Du trenger ikke være lei deg, dette handler ikke om deg, men forsvarlig omsorg for foreldrene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #87 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): På tide med avlastning på sykehjem nå. Moren din kan ikke være 24/7 pleieassistent for han Anonymkode: 6b04f...e91 Sykehjemsplassene i dag er for siste døgnet/uka før døden inntreffer. Leste også i fjor om en 101 åring som fikk avslag, så far har noen år igjen hjemme gitt. Hilsen sjukepleier Anonymkode: 49f66...da7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #88 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Stinker trolletråd. TS svarer knapt. Enten det er ekte eller troll så oppfører TS seg idiotisk. Taper. Anonymkode: 3540a...53e Ts her. Denne skjønte jeg ikke. Hvorfor er jeg en taper? Anonymkode: 84d7f...190 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #89 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Stinker trolletråd. TS svarer knapt. Enten det er ekte eller troll så oppfører TS seg idiotisk. Taper. Anonymkode: 3540a...53e Neida. TS har svart flere ganger her inne. Ikke akkurat stjernesvar og også idiotisk, men svarer knapt blir feil her i det minste. Anonymkode: 31d28...d83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #90 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Min mor er over 80 og ganske god form. Min far derimot er immobil, og forlater ikke leiligheten da han ikke har krefter til det. Han er også små glemsk. Min mor gjør alt i leiligheten. Min mor har reist på turer med venninner de siste årene da min far var litt mere selvgående. Hun mener nå at hun snart skal på tur igjen en uke, noe jeg mener er omsorgssvikt. Da vil min gamle far sitte alene i leiligheten i en uke, kun med ett besøk av meg daglig. Jeg er bekymret for at noe skal skje ham, og også bekymret med at han kommer til å være alene mesteparten av tiden. Hvordan få min mor til å forstå at hun ikke kan reise fra min far lenger, eller overdriver jeg? Anonymkode: 84d7f...190 Da må jo du sørge for at faren din får den hjelpen han trenger, enten fra deg eller hjemmesykepleien. Synes du skal unne din mor en uke for seg selv. Hun er garantert sliten slik du skriver om hjemmmrsituasjonen. La henne få en uke for seg selv og få slappet litt av. Anonymkode: 713ce...cc5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 9 timer siden #91 Del Skrevet 9 timer siden Du kunne vel klart å lagt inn et besøk til daglig? Eller vært der noen timer hver dag etter jobb? Har du barn og de skal følges opp så kan barna være med deg. Kjekt å få vært med oldefar. Eller han kan være med og sitte å se på en trening e.l. eller overnatte hos dere. Det finnes også privat hjemmehjelp. På sikt kan dere søke hjemmesykepleie. Trenger kanskje ikke oppdrag mange ganger for dagen. Men 1 gang når din mor er hjemme og hyppigere om hun er vekkreist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 36 minutter siden #92 Del Skrevet 36 minutter siden Luckiness skrev (9 timer siden): Du kunne vel klart å lagt inn et besøk til daglig? Eller vært der noen timer hver dag etter jobb? Har du barn og de skal følges opp så kan barna være med deg. Kjekt å få vært med oldefar. Eller han kan være med og sitte å se på en trening e.l. eller overnatte hos dere. Det finnes også privat hjemmehjelp. På sikt kan dere søke hjemmesykepleie. Trenger kanskje ikke oppdrag mange ganger for dagen. Men 1 gang når din mor er hjemme og hyppigere om hun er vekkreist. Det står i hi at hun er innom en gang daglig da… Anonymkode: 255b0...e64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå