AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Min mor er over 80 og ganske god form. Min far derimot er immobil, og forlater ikke leiligheten da han ikke har krefter til det. Han er også små glemsk. Min mor gjør alt i leiligheten. Min mor har reist på turer med venninner de siste årene da min far var litt mere selvgående. Hun mener nå at hun snart skal på tur igjen en uke, noe jeg mener er omsorgssvikt. Da vil min gamle far sitte alene i leiligheten i en uke, kun med ett besøk av meg daglig. Jeg er bekymret for at noe skal skje ham, og også bekymret med at han kommer til å være alene mesteparten av tiden. Hvordan få min mor til å forstå at hun ikke kan reise fra min far lenger, eller overdriver jeg? Anonymkode: 84d7f...190 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg ufiltrert Skrevet 4 timer siden Populært innlegg #2 Del Skrevet 4 timer siden Nei din mor er jo din fars personlige 24-7 pleier vet du jo så hun må bare bli hjemme resten av livet til hun dør. 49 2 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Synes det er trist at din mor ikke kan leve litt egoistisk når hun er bundet til mannen sin resten av livet. Kan du hjelpe til? Kan han få en plass et sted? Hjemmesykepleie? Anonymkode: b75d0...283 24 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Populært innlegg #4 Del Skrevet 4 timer siden Synes du kan avlaste din mor den uka. Eller skaff annen hjelp . Skal hun aldri ha fri? Hun er 80 Anonymkode: b7cd1...bc3 60 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Populært innlegg #5 Del Skrevet 4 timer siden På tide med avlastning på sykehjem nå. Moren din kan ikke være 24/7 pleieassistent for han Anonymkode: 6b04f...e91 57 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Urwa Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Kan du passe på din gamle far i en uke? 10 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden (endret) Da får du skaffe han sykepleie eller ta over slaveoopdraget du har gitt din mor. Endret 4 timer siden av BobbySocks 33 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Populært innlegg #8 Del Skrevet 4 timer siden Jeg vil snu litt på problemstillingen: hvorfor kan ikke pårørende hjelpe mo med å skaffe avlastning, slik at hun kan få en ukes pause fra omsorgsoppgaver? Altså, jeg er eng med deg i at din far ikke kan være alene, men jeg reagerte på at du fremstiller din mor som superegoist fordi hun ønsker litt fri. Anonymkode: e726c...009 49 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mimifin72 Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Hvis du er så bekymret for din far, kan du være hos ham uka moren din er på ferie. 20 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn84 Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Hvis barnet er over åtti år gammelt så tviler jeg på at man kan kalle dette for omsorgssvikt. 16 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Jo selvsagt kan hun dra, og burde dra. Du må jo avlaste henne, eller dere må kjøpe avlastning. Finnes private aktører. Anonymkode: 4ab0b...fcb 20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Moren din bor med faren din 24/7 så om noen kjenner han best og vet hva han er kapabel til må det være henne. Han klarer seg sikkert helt fint. Eller skal hun være lenket til leiligheten for all tid fremover da ellers? Kan du ikke stille opp litt? Du kan vel flytte inn for en ukes tid? Siden det sikkert ikke er store jobben siden 80 åring klarer å ta vare på han? Unn moren din litt fri og still opp selv. Anonymkode: f9790...4d7 15 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonstop1 Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden Din mor må også få mulighet til å leve. 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvordan få min mor til å forstå at hun ikke kan reise fra min far lenger, eller overdriver jeg? Anonymkode: 84d7f...190 Din mor trenger avlastning. Hvis du ikke vil så hør med kommunen. Anonymkode: 04e5f...481 12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden Jo, hun burde absolutt dra! Dersom hun ikke tar seg fri vil hun uansett ikke klare å pleie han i lengden! skaff hjemmesykepleie når hun er bortreist + at du/søsken kan hjelpe! Dersom behov for døgnkontinuerlig tilsyn, søk avlastningsopphold (tir han må ha tjeneste fra hjemmesykepleien for å kunne gjøre det da) Anonymkode: 34a3a...b08 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden mimifin72 skrev (9 minutter siden): Hvis du er så bekymret for din far, kan du være hos ham uka moren din er på ferie. Jeg jobber og har mann og barn selv Anonymkode: 84d7f...190 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pudderrosa Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg jobber og har mann og barn selv Anonymkode: 84d7f...190 Da må du faktisk bruke ferie/ulønnet perm eller kjøpe deg hjelp hvis du skal sitte på din høye hest. Dersom økonomien din ikke tillater det, må du være behjelpelig med å skaffe moren din den hjelpen hun trenger i det offentlige. 24 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg jobber og har mann og barn selv Anonymkode: 84d7f...190 Da får man bare håpe at karma ikke kommer og biter deg bak når du blir gammel og hadde trengt hjelp fra barna dine. Anonymkode: 31092...d90 22 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visla Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg jobber og har mann og barn selv Anonymkode: 84d7f...190 Mann og barn klarer seg nok uten deg en uke, moren din fortjener å leve livet mens hun fortsatt har muligheten. skaff hjemmesykepleie eller korttifddplass på sykehjem om det trengs 22 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #20 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg jobber og har mann og barn selv Anonymkode: 84d7f...190 Du har fått forslag om hjemmesykepleie og avlastningsopphold. Moren din både trenger og fortjener en ferietur når hun fungerer som pleier 24/7 for faren din og faktisk sørger for at det er mulig for ham å fortsatt bo hjemme. Anonymkode: 48637...437 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå