AnonymBruker Skrevet 3. mars #1 Skrevet 3. mars Jeg har hetta nå. Jeg har hatt en helt mørk negl på den ene tåen og ikke tenkt så mye over det annet enn at jeg må få sjekket den hos lege. Har ikke vært noe bekymret for tenkte kanskje jeg hadde dunket tåen eller noe. MEN så i går så oppdaget jeg en brun strek på tåneglen ved siden av. Da ble jeg litt mer bekymret og ringte legevakten, som sa jeg måtte ringe legekontoret mitt tidlig i dag. Noe som jeg gjorde, og har fått legetime på torsdag. Jeg trenger ikke synsing, for det gjør jeg mer enn nok selv 🥲 I følge Google universet så ser dette dårlig ut. MEN ER DET NOEN MED kompetanse som kan fortelle meg om dette kan være andre ting enn føflekk kreft? Anonymkode: 47fd7...79e
AnonymBruker Skrevet 3. mars #2 Skrevet 3. mars Har ikke googlet mye, men Healthline sier: Melanocytic hyperplasia: Growth in or around the nail can increase the number of pigment cells in the nail bed. As the nail grows, this can cause a dark line to extend the length of the nail. These growths can have benign or cancerous causes. I og med at du har en mørk negl ved siden av, ville jeg ikke vært altfor bekymret. Men lege er selvsagt. Lykke til! Anonymkode: 09623...0b5
AnonymBruker Skrevet 3. mars #3 Skrevet 3. mars Hvorfor tok du opp tiden til legevakten? Det der er ikke legevaktmateriale. Anonymkode: f5156...110 2 8
AnonymBruker Skrevet 3. mars #4 Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har ikke googlet mye, men Healthline sier: Melanocytic hyperplasia: Growth in or around the nail can increase the number of pigment cells in the nail bed. As the nail grows, this can cause a dark line to extend the length of the nail. These growths can have benign or cancerous causes. I og med at du har en mørk negl ved siden av, ville jeg ikke vært altfor bekymret. Men lege er selvsagt. Lykke til! Anonymkode: 09623...0b5 Tusen takk! 🥰 Anonymkode: 47fd7...79e
AnonymBruker Skrevet 3. mars #5 Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor tok du opp tiden til legevakten? Det der er ikke legevaktmateriale. Anonymkode: f5156...110 Det ønsker jeg ikke å svare på! Anonymkode: 47fd7...79e 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars #6 Skrevet 3. mars Det der er vel ikke strek? Litt dårlig bilde. Hele neglen er jo blå. Anonymkode: 5e2b0...617 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars #7 Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det der er vel ikke strek? Litt dårlig bilde. Hele neglen er jo blå. Anonymkode: 5e2b0...617 Den ved siden av som har en vertikal brun strek. Bilde er dårlig, men irl er det en tydelig brun strek Anonymkode: 47fd7...79e
AnonymBruker Skrevet 3. mars #8 Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det der er vel ikke strek? Litt dårlig bilde. Hele neglen er jo blå. Anonymkode: 5e2b0...617 *Glemte også å si at tåen med streken har normal farge utenom streken (jeg er 50% norsk så bildet viser kanskje ikke typisk «rosa-ish» negl Anonymkode: 47fd7...79e
Hulderen Skrevet 3. mars #9 Skrevet 3. mars Sorte streker på negl skal du alltid få undersøkt hos fastlege. Det er ikke noen vits i å ta det til legevakt. Det er fastlegen som kan henvise deg videre og følge det opp.
Hulderen Skrevet 3. mars #10 Skrevet 3. mars Her kan du lese om ulike årsaker til streker på neglene: https://nailner.com/no/om-negler/nail-symptoms-no/streker-pa-negler/ 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars #11 Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor tok du opp tiden til legevakten? Det der er ikke legevaktmateriale. Anonymkode: f5156...110 Det går ikke an å forvente at alle pasienter skal vite hva som haster eller ikke. Dessuten, er man redd så tenker man ikke like klart. Det er lov å ringe legevakten for å spørre et spørsmål. De har to minutter til å snakke med TS. Anonymkode: ee905...842 3 1 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars #12 Skrevet 3. mars Hulderen skrev (25 minutter siden): Sorte streker på negl skal du alltid få undersøkt hos fastlege. Det er ikke noen vits i å ta det til legevakt. Det er fastlegen som kan henvise deg videre og følge det opp. Tusen takk 🥰 Anonymkode: 47fd7...79e
AnonymBruker Skrevet 3. mars #13 Skrevet 3. mars Ser ut som neglsopp for meg, men gå til legen din!!! Anonymkode: 84a20...dd3 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars #15 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor blander du deg opp i hvilke helsetiltak andre velger å gjøre for sin egen kropp? DU er ikke et gram viktigere enn andre og bestemmer IKKE over legevakten! Kun helsepersonell som jobber med ts, hennes kropp og hennes lidelser kan gi denne beskjeden til ts. Ikke en random hurpe som deg!! Anonymkode: f3f0e...90a AnonymBruker skrev (På 3.3.2025 den 21.29): Det går ikke an å forvente at alle pasienter skal vite hva som haster eller ikke. Dessuten, er man redd så tenker man ikke like klart. Det er lov å ringe legevakten for å spørre et spørsmål. De har to minutter til å snakke med TS. Anonymkode: ee905...842 Det er faktisk greit å si ifra når folk bruker tiden til de som jobber på legevakten med problemstillinger som overhodet ikke er noe legevakten kan gjøre noe med. Og om 20 personer ringer unødvendig i løpet av en kveld blir de to minuttene fort mye mer enn det. https://www.helsenorge.no/hjelpetilbud-i-kommunene/legevakt/ «Ring legevakt 116 117 når fastlegen ikke er tilgjengelig og hjelpen ikke kan vente. Det er gratis å ringe.» «Dette kan legevakten gjøre for deg Legevakten skal tilby hjelp når fastlegekontoret ditt er stengt, og hjelpen ikke kan vente» Anonymkode: d54f3...5f1 3
Mezzosoprena Skrevet 5. mars #16 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (På 3.3.2025 den 19.05): Hvorfor tok du opp tiden til legevakten? Det der er ikke legevaktmateriale. Anonymkode: f5156...110 Hen ringte, det er selvfølgelig helt innafor! 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars #17 Skrevet 6. mars Mezzosoprena skrev (2 timer siden): Hen ringte, det er selvfølgelig helt innafor! Les kommentaren over din. Anonymkode: d54f3...5f1
Hulderen Skrevet 6. mars #18 Skrevet 6. mars Lykke til hos fastlegen i dag, TS! Håper du oppdaterer oss etterpå. 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars #19 Skrevet 6. mars Jeg hadde sånn på en negl for mange år siden. Først en strek, så ble mer og mer misfarget. Gikk til lege som mente det var fotsopp (på det tidspunktet så det ut som den neglen du har som er helt misfarget) og gav meg kur. Den kuren er forferdelig for magen for mange. Jeg tålte den en stund, men fikk så elveblest og måtte avslutte. Neglen falt etterhvert av og vokste frisk ut igjen. Viste seg å være skade etter jogging, langvarige, små dunk mot skoen. Kan altså være helt uskyldig, men det er noe som alltid bør sjekkes opp Lykke til i dag Anonymkode: f52eb...fca 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars #20 Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg hadde sånn på en negl for mange år siden. Først en strek, så ble mer og mer misfarget. Gikk til lege som mente det var fotsopp (på det tidspunktet så det ut som den neglen du har som er helt misfarget) og gav meg kur. Den kuren er forferdelig for magen for mange. Jeg tålte den en stund, men fikk så elveblest og måtte avslutte. Neglen falt etterhvert av og vokste frisk ut igjen. Viste seg å være skade etter jogging, langvarige, små dunk mot skoen. Kan altså være helt uskyldig, men det er noe som alltid bør sjekkes opp Lykke til i dag Anonymkode: f52eb...fca Da har jeg vært hos legen og THANK GOD så var det bare neglesopp. Fikk utskrevet resept på den tabelettkuren, kanskje jeg må ta noe probiotika samtidig eller noe mageregulerende? Men elveblest 😟 Huff spurte om bivirkninger og da virket ikke det som det var noe spesielt, bare de vanlige som ofte står; mageproblemer, kvalme hodepine osv. Men ja jeg var jo forberedt på værste beskjed her så tror jeg komme meg gjennom den kuren, men blir det for gale slik som du opplevde det, så er jo det synd om jeg må avslutte den. Var jo ikke akkurat noe billig kur 🫣 Anonymkode: 47fd7...79e 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå