Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Klarer dere å stole på han? Når dere vet at han ikke er en trofast type? 

Anonymkode: 85490...7d2

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Klarer dere å stole på han? Når dere vet at han ikke er en trofast type? 

Jeg skjønner ikke spørsmålet?

Tror du ikke mannen klarte å velge selv? Tror du elskerinnen "fikk ham til det"? Naivt.

• Liker 8
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
Brunhilde skrev (13 minutter siden):

Tror du ikke mannen klarte å velge selv? Tror du elskerinnen "fikk ham til det"? Naivt.

Det er vel ikke helt poenget her, er det?

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er vel ikke helt poenget her, er det?

Som sagt, jeg skjønner ikke spørsmålet ditt, langt mindre poenget!

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Brunhilde skrev (15 minutter siden):

Er spørsmålet virkelig så vanskelig å forstå? Selv om du er uenig i formuleringen i overskriften? Da legger du ikke mye godvilje til ass 😄

• Liker 24
  • Nyttig 1
Skrevet
Brunhilde skrev (1 minutt siden):

Alle andre skjønner det. Du gjør deg bare vanskelig. Og du vet det. 

• Liker 18
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Samme tenker jeg. Personen har jo demonstrert vilje og evne til å lyve systematisk og å være utro over lang tid. Et skittent forhold som ble skapt av løgner og utroskap. Jeg kan virkelig ikke forstå hvordan man kan stole på en slik person, da hverdagen kommer for alle forhold. 

Anonymkode: 0d00d...536

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet
Brunhilde skrev (1 minutt siden):

Om de klarer å stole på kjæresten sin når de vet at han ikke er trofast? Du skjønner ikke det spørsmålet? Seriøst?

• Liker 15
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel, har litt erfaring der.. lang historie, slutt nå (av andre årsaker). Selv tenkte jeg ikke noe på det. Jeg tror nok det har noe med persolighetstype da, jeg er lite sjalu av meg på generell basis, jeg tar ikke med meg mistenksomhet eller sjalusi inn i noen som helst forhold. Hva er vitsen med det. Man stoler jo på partner, hvis ikke vil jeg ikke være sammen med personen.

For og svare generelt: Det er jo stor forskjell på han som er notorisk utro med alle han har mulighet til det med, og når man var to gode kolleger/venner som fant kjærligheten da han var i dårlig forhold som han hadde villet ut av lenge. Så elskerinna - og ofte mannen også vil jeg tro - kan og vil tenke at utroskapen som brakte dem sammen kom av at han var i et feil forhold mens de to er sjelvenner. Satt på spissen. Så det skjer jo ikke igjen, nå når de har funnet sammen liksom. Jeg er også såpass voksen at jeg vet at til og med en som ikke er den såkalt utro typen, kan være utro. Det kan være et engangstilfelle, et spesialtilfelle, for noen.

Men når du sier at elskerinnen "fikk" mannen til å velge henne over kona, som om han er helt viljeløs.. da ser jeg for meg en fjott av en kåtsekk som takker ja til alle som setter seg på ansiktet hans. Jeg kjenner den typen, han hadde jeg selvfølgelig tenkt kom til å være utro igjen.

Anonymkode: 1efcf...bb8

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
BobbySocks skrev (1 minutt siden):

Du vet ikke hva jeg vet, bli voksen!

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om de klarer å stole på kjæresten sin når de vet at han ikke er trofast? Du skjønner ikke det spørsmålet? Seriøst?

Det er ingen elskerinne som "får mannen til å gå". Hvis han går fra samboer/kone/kjæreste for å være med en annen så er det fordi han ønsker det. Sannsynligvis fordi han ikke lenger elsker samboer/kone/kjæreste, men har falt for en annen. Det skjer. Det er sånn livet er.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Brunhilde skrev (2 minutter siden):

Du vet ikke hva jeg vet, bli voksen!

Det er ingen elskerinne som "får mannen til å gå". Hvis han går fra samboer/kone/kjæreste for å være med en annen så er det fordi han ønsker det. Sannsynligvis fordi han ikke lenger elsker samboer/kone/kjæreste, men har falt for en annen. Det skjer. Det er sånn livet er.

Kanskje du skal bli voksen. :ler:

Det er lenge siden jeg har sett noen så barnslige. Men det er gøy da, det skal du ha!

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
BobbySocks skrev (5 minutter siden):

Man kan tolke det, men premisset for TS sitt spørsmål er at hun tror det er opp til henne hva mannen velger. Det er ingen elskerinne som "får mannen til å gå", han går hvis han vil, han blir hvis han ikke vil. Like lite som at du har inflytelse på mannens valg, vil TS ha inflytelse på om han er trofast. Hvilket han sannsynligvis ikke vil være.

Anonymkode: bd84d...7a3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Drit i overskriften da! Det er ikke poenget! Det var ment for å poengtere at jeg snakker om de som faktisk ble kjæresten, og ikke bare "den andre kvinnen".  

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Brunhilde skrev (44 minutter siden):

Er du en elskerinne? Hvorfor svarer du?

Anonymkode: 10dc8...aba

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Brunhilde skrev (46 minutter siden):

Skjønner du virkelig ikke? 

Om en mann har en elskerinne, så er han utro, med mindre det er åpent forhold da. Hvis en kvinne velger en slik mann, så velger hun en mann som hun vet er utro. Det som er naivt er å tro han ikke vil gjøre det igjen 

Anonymkode: 8b4fb...314

• Liker 6
Skrevet

Jeg kan svare fra mannsperspektivet. Hun ville ikke ha meg fordi jeg er den utro typen (med henne). Mange år senere hadde hun kommet på bedre tanker og ville ha meg likevel. Hun har ingen illusjoner om min monogami, hun elsker meg for den jeg er.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Drit i overskriften da! Det er ikke poenget! Det var ment for å poengtere at jeg snakker om de som faktisk ble kjæresten, og ikke bare "den andre kvinnen".  

Svaret er å han føler seg mer sett, elsket ❤️— og validert av hun andre. Trenger ikke mye til etter å ha bodd sammen med ei som er offer for patriarkatet, ikke gidder sex og vil bare fokusere på problemer, uten å prøve finne løsninger. 

Anonymkode: 4dc5c...827

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Man kan tolke det, men premisset for TS sitt spørsmål er at hun tror det er opp til henne hva mannen velger. Det er ingen elskerinne som "får mannen til å gå", han går hvis han vil, han blir hvis han ikke vil. Like lite som at du har inflytelse på mannens valg, vil TS ha inflytelse på om han er trofast. Hvilket han sannsynligvis ikke vil være.

Anonymkode: bd84d...7a3

Jeg tror ikke at det er så enkelt. Man velger hver dag å forbli sammen med partneren - til man evt ikke velger det lengre.

Det er nok hovedsaklig et spørsmål om hvilken relasjon jeg har til den eksisterende partneren, men jeg tror ikke at det kan dekobles helt fra hvem jeg møter og hvordan de møter meg.

Anonymkode: 05bf5...3b0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er du en elskerinne? Hvorfor svarer du?

Anonymkode: 10dc8...aba

Hva har det med saken å gjøre? :klo:

AnonymBruker
Skrevet

Fra konens side: Jeg tenker at hvis en annen kvinne kan "ta" min mann fra meg gjennom utroskap, så er det en bra ting. Vær så god!

Dersom han derimot hadde valgt henne over meg uten å være utro, ville det vært hjerteskjærende. Da mister jeg en god mann.

Fra elskerinnens side: Jeg vil tro at man føler en enorm kjemi og forelskelse som rettferdiggjør det å ligge med en mann som har en partner. Kanskje forsterkes følelsene til og med fordi man vet at det er feil.

Dermed går man nok ikke rundt og er redd for at denne mangelen på impulskontroll skal ramme en selv – fordi man tror man var den eneste som kunne snu hans hode.

Anonymkode: 75423...4cf

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...