Gå til innhold

Blir alltid brukt mot meg hva jeg sier….

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sliter med depresjon for tiden, er i behandling samtidig som jeg jobber. Jeg er utslitt psykisk og fysisk, gått opp 10 kg på kort tid og er generelt i dårlig forfatning. Har barn og jobb og klarer å håndtere det, men føler jeg ikke strekker til på noen andre måter her i livet… 

Poenget: Jeg opplever ofte at når vi har tatt en avgjørelse som mannen min egentlig ikke synes er greit så bruker han det alltid mot meg i ettertid. 
Slik som forrige uke var det ferie. Da ville jeg noen dager på hytten. Jeg sa moren og faren hans kunne komme, sammen med lillebroren. Det er koselig med noen dager, men det er ikke nok for han. Så selv om det ble slik så bruker han det nå mot meg. «Mamma og pappa får aldri komme de, jeg sier alltid nei». Noe som ikke er sant, men denne perioden i livet hvor jeg har det så tøft så må jeg ta hensyn til meg selv. Selv om de hjelper til mye de, så er det noe med å ha noen der likevel. 
Og det er slik alltid om det er noe som blir gjort, da kan han gå flere år tilbake i tid «husker du ikke den gangen i 2009 da du dro på fest, så kan ikke jeg fra nå»..? Slike ting.. jeg blir gal! Hva kalles det når man er slik? Og er det vanlig? 

Anonymkode: dd71f...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Gaslighting. Du kan ogå se på det som en form for manipulasjon. Han prøver å få deg til å ha dårlig samvittighet, at det er du som alltid har feil.

Jeg ville ha slått hardt ned på denne oppførselen, og hvis ikke han hadde ønsket å forandre seg ville jeg ha gått. Du skal ikke leve i et psykisk voldelig forhold, og hvis dette er noe som skjer ofte - er jeg sikker på at mye av dine psykiske plager kommer derifra. 

Har du vært åpen med terapeuten din om dette? Og hva sier vedkommende?

Anonymkode: 3596f...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...