Gå til innhold

Gjenbruksbind erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Heisann, jeg har fått det for meg at det går med for mange bind ila en livstid og har lyst til å redusere forbruket. Kom i den forbindelse over noe som heter gjenbruksbind laget av økologisk bomull og lurer på om noen har erfaring med gjenbruksbind? Positivt, negativt? Vil høre alt :)

Anonymkode: 73f6f...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har brukt tøybind i 5 år nå. Veldig fornøyd. For min del har det positive vært at jeg ikke lenger sliter med soppinfeksjon etter mensen. I tillegg er det veldig mykt og behagelig. De varer mye lenger, så man slipper å bytte bind like ofte som man gjør med engangs. Får ikke den der våte ubehagelige følelsen. Syns også at de lukter mindre. Vasker på 90 grader og hiver i tørketrommel. Like fine og klar til bruk igjen. Syns ikke det er så mye mer arbeid. Vil si at jeg syns tøybind er bedre enn menstruser, for med tøybind så kan man jo bruke sine favorittruser sammen med bindet og variere sånn som man vil.

Vil anbefale unikum design sine. Så myke og behagelige. Absorberende velurstoff mot kroppen som også gir en veldig tørr følelse. Fine og gøyale farger. Der kan du feks kjøpe en pakke som inneholder både dagbind, nattbind og truseinnlegg. Har også prøvd hannahpad. De er litt stivere, men av økologisk bomull. For min del så føler jeg at de kan gnage litt i lysken.

Anonymkode: 760f7...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg likte det ikke. Det ble for tykt, og for klamt, siden jeg måtte ha PUL ytterst for å hindre lekkasje. Aldri mer. Mulig jeg kunne brukt det som nattbind, men på dag var jeg kjapt tilbake på tamponger. 

Anonymkode: 7fb3c...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Brukt tøybind i 15 år, er veldig fornøyd med det. Mindre lukt og mindre klamt. Kjøpte noen på Ebay for ca 15 år siden og noen fra en norsk nettbutikk (tror den en nedlagt nå), og de fungerer like godt i dag.

Anonymkode: a83ec...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...