Gå til innhold

Ustabil temperatur i ny dusj

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig pusset opp badet med ny dusj. Temperaturen i den nye dusjen er ustabilt. Det er passe varmt, men plutselig iskaldt, plutselig glovarmt, så akkurat passe, og plutselig iskaldt osv. Veldig brå temperaturendringer gjennom hele dusjen. Har prøvd å la dusjen stå og renne et minutt før jeg går inn men det hjelper ikke.

Har klaget til rørleggeren som pusset opp badet. Kjøpte alt gjennom ham. Han sier at problemet er i huset, og ikke i dusjen. Men jeg har bodd her i 8 år før jeg pusset opp badet, og hadde ikke ustabil temperatur før. Varmtvannsberederen er ikke byttet nå, men ble byttet kort tid før jeg kjøpte her. Disse problemene kom nå med ny dusj.

Anonymkode: aad1e...799

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har nylig pusset opp badet med ny dusj. Temperaturen i den nye dusjen er ustabilt. Det er passe varmt, men plutselig iskaldt, plutselig glovarmt, så akkurat passe, og plutselig iskaldt osv. Veldig brå temperaturendringer gjennom hele dusjen. Har prøvd å la dusjen stå og renne et minutt før jeg går inn men det hjelper ikke.

Har klaget til rørleggeren som pusset opp badet. Kjøpte alt gjennom ham. Han sier at problemet er i huset, og ikke i dusjen. Men jeg har bodd her i 8 år før jeg pusset opp badet, og hadde ikke ustabil temperatur før. Varmtvannsberederen er ikke byttet nå, men ble byttet kort tid før jeg kjøpte her. Disse problemene kom nå med ny dusj.

Kan være blandebatteriet. Vi måtte bytte vårt korte uker etter vi kjøpte det nytt..

Anonymkode: 4d11d...fe2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan være blandebatteriet. Vi måtte bytte vårt korte uker etter vi kjøpte det nytt..

Jeg tror også det, men rørleggeren sier nei. Hva er neste steg da? 

Skrevet

Er det når vaskemaskinen står på?

AnonymBruker
Skrevet
-venter- skrev (11 minutter siden):

Er det når vaskemaskinen står på?

Nei. Det er sånn hver gang jeg dusjer. 

AnonymBruker
Skrevet

Ustabilitet i temperatur kan skje dersom du dusjer samtidig med at noen slår av og på vann andre steder i huset, men hvis ikke det er tilfellet, holder jeg en knapp på at det er feil på selve blandebatteriet.

Tror bare du må prøve på nytt mot rørleggeren. Få han til å komme og teste og finne ut hvor feilen er.

Anonymkode: 79ceb...e5e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ustabilitet i temperatur kan skje dersom du dusjer samtidig med at noen slår av og på vann andre steder i huset, men hvis ikke det er tilfellet, holder jeg en knapp på at det er feil på selve blandebatteriet.

Tror bare du må prøve på nytt mot rørleggeren. Få han til å komme og teste og finne ut hvor feilen er.

Anonymkode: 79ceb...e5e

Jeg bor alene, men i rekkehus. Jeg har egen varmtvannsbereder. Rørleggeren mener at problemet er kaldtvannet i rekkehuset, og han vil ikke komme. Men jeg hadde aldri disse problemene med den gamle dusjen, og jeg har heller aldri merket noe på vannet i vasken. Jeg har dessverre allerede betalt rørleggeren, så jeg vet ikke hva jeg kan gjøre. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg bor alene, men i rekkehus. Jeg har egen varmtvannsbereder. Rørleggeren mener at problemet er kaldtvannet i rekkehuset, og han vil ikke komme. Men jeg hadde aldri disse problemene med den gamle dusjen, og jeg har heller aldri merket noe på vannet i vasken. Jeg har dessverre allerede betalt rørleggeren, så jeg vet ikke hva jeg kan gjøre. 

Har du klaget skriftlig? Hadde noen idioter som pusset opp badet her og jeg klagde jeg over telefon/personlig skjedde det ikke noe, kom det mail så fikset de det opp med en gang. Håpløst. Hater håndverkere.

AnonymBruker
Skrevet

Her må du klage skriftlig. Jeg holder knapp på at det er noe galt med blandebatteriet i dusjen. Enten har det vært fryst under lagring, noe galt med blandeventilen kan være noe så enkelt som bøss. Eller hvis det har blitt lagt opp nye rør, så kan de ha krysset varmt og kaldt. Da blir det ustabil temperatur i dusjen. Hvis du lar vannet stå å renne, så skal du kjenne tydelig på koblingen fra blandebatteriet at venstre side er varmt og høyre kaldt. 

Anonymkode: 528d8...4fd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Så utrolig dårlig serviceinnstilling! Ikke nøl med å fortelle dette til andre. De skyter seg selv i foten når de behandler kunder slik.

Som flere skriver, klag skriftlig til ledelsen.

Som siste utvei kan skaffe en annen rørlegger slik at han kan ta en kikk på det, og da har du en bedre sak mot det firmaet du har brukt når en fagperson har tatt en vurdering.

Anonymkode: b6c9e...361

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...