AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Jeg har hatt en altoppslukende jobb de siste seks årene. Nå har jeg et kronisk sykt barn og har lyst å ta privatlivet tilbake igjen. Det har ingen hensikt å overprestere i jobben min, jeg får uansett lavest lønn og blir forbigått av andre ansatte som er bedre venner med lederen. Bittert å erkjenne. Jeg vil uansett snu, og fokusere på barna mine, livet mitt og fritiden min. Skal selvsagt gjøre det jeg må på jobb, men heller ikke mer. Dere som har klart dette, hva gjorde dere? Anonymkode: 37e99...eab 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Du kan jo starte med å bruke stadig flere omsorgs- og sykedager. Anonymkode: 3f891...0d9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Bytt jobb. Jobb redusert. Bruk egenmelding og sykt-barn dager. Søk om ekstra omsorgsdager for kronisk sykt barn. Ta ansvar for familien og eget liv. Anonymkode: d1c47...138 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg har hatt en altoppslukende jobb de siste seks årene. Nå har jeg et kronisk sykt barn og har lyst å ta privatlivet tilbake igjen. Det har ingen hensikt å overprestere i jobben min, jeg får uansett lavest lønn og blir forbigått av andre ansatte som er bedre venner med lederen. Bittert å erkjenne. Jeg vil uansett snu, og fokusere på barna mine, livet mitt og fritiden min. Skal selvsagt gjøre det jeg må på jobb, men heller ikke mer. Dere som har klart dette, hva gjorde dere? Anonymkode: 37e99...eab Bytt jobb til noe som krever minimalt av deg. Jeg jobber selv kun 50%, og har en jobb hvor det kreves svært lite av meg, annet enn at jeg møter opp og gjør så godt jeg kan. For meg har jobb alltid vært et nødvendig onde for å tjene til livets opphold, og jeg forstår rett og slett ikke at folk velger et liv hvor jobben er alt, spesielt ikke når de har barn. Anonymkode: 4b25f...d12 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden Jeg reduserte til 80% og droppet alt overtid. Aldri angret! Anonymkode: 6f02e...f44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 minutter siden #6 Del Skrevet 23 minutter siden Jeg bare.. gjorde mindre. Om noe ikke er ferdig, si bare det. Trekk gjerne frem hva man har gjort og si at det og det blir neste oppgave. Forventningsstyr - får man får mye å gjøre så si tydelig ifra at man ikke rekker alt det på den tiden. Aldri meld deg frivillig til noe eller foreslå ekstra oppgaver. Si nei. Jobb kun normal arbeidsdag. Gå hjem når dagen er slutt uannsett om noe ikke er ferdig. Ikke forklar, bare si "jeg må gå klokken 4" for eksempel. "Jeg kan ikke jobbe overtid". "Jeg har ikke mulighet til å jobbe ut over vanlig arbeidstid nå". Om et møte drar ut på slutten av dagen sier man bare "nå er den oppsatte tiden slutt og jeg er nødt til å dra, så vi fortsetter dette senere, hade". Med mindre du jobber med noe som påvirker folks liv om du ikke jobber overtid en dag så er de aller fleste jobber mindre viktige. Og de fleste prosjektledere, sjefer og andre ansatte pusher ikke så mye på selv om man ikke gjør masse ekstra er min erfaring. De fleste bryr seg ikke en gang og er bare glad til (noen få vil bli irriterte men bare ikke bry deg) Jobber i større privat selskap og har vært ute hos mange bedrifter og det er en haug helt middelmådige normale arbeidstakere overalt, man kan fint bare være en av dem, eventuelt bare i en periode Iallfall når man ser at man trengs mer på hjemmebane og den ekstra innsatsen på jobb uannsett aldri ga noen goder. Anonymkode: 568a6...11a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 minutter siden #7 Del Skrevet 22 minutter siden Og, ikke vær tilgjengelig utenom arbeidstid. Jeg har ikke mail, Teams eller noe sånt på min telefon. Er det noe veldig viktig så har jeg vanlig telefonnummer såklart, men der er terskelen mye høyere for å ta kontakt så det gjør folk veldig sjeldent utenom arbeidstid. Anonymkode: 568a6...11a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå