AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Har to barn (0 og 2,5 år) og bor i en leilighet. Synes alt utstyret tar så enormt mye plass og har gledet meg til vi kan kvitte oss med ting jo eldre de blir, men så slo tanken meg at det kanskje blir verre da 😅 Tenker ikke på alt roter de samler opp på eget rom, men det som er spredt rundt i leiligheten. Nå er lekene for det meste i stua fordi det er her vi oppholder oss, håper på sikt at vi kan ha mer på rommene deres. Så er det babygym, vippestol, hengevugge, to vogner, stellebord, barneseng på vårt soverom, klærne til minstemann på badet, bleier +++. Så til dere som har eldre barn, når tar de mest plass? 😅 Anonymkode: 72b03...7ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Små barn tar definitivt mer plass en store barn! og du kan sette krav om opprydding på en annen måte. Jeg synes endelig huset mitt begynner å lignet et voksent og rent hjem og ikke en lekeplass 😃 har to ungdommer på 13 og 15 år Anonymkode: 7fa06...a73 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har to barn (0 og 2,5 år) og bor i en leilighet. Synes alt utstyret tar så enormt mye plass og har gledet meg til vi kan kvitte oss med ting jo eldre de blir, men så slo tanken meg at det kanskje blir verre da 😅 Tenker ikke på alt roter de samler opp på eget rom, men det som er spredt rundt i leiligheten. Nå er lekene for det meste i stua fordi det er her vi oppholder oss, håper på sikt at vi kan ha mer på rommene deres. Så er det babygym, vippestol, hengevugge, to vogner, stellebord, barneseng på vårt soverom, klærne til minstemann på badet, bleier +++. Så til dere som har eldre barn, når tar de mest plass? 😅 Anonymkode: 72b03...7ba Ikke ha frem så mye leker av gangen! Bare litt Anonymkode: 77f93...f5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden Du trenger mer skapplass og bodplass når de blir eldre, til sportsutstyr og vinter/sommer leker osv. Stuen blir ryddigere. 😊 Anonymkode: 7f5b3...75c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden Jeg synes det tar mye mindre plass når de blir eldre 😊 Anonymkode: 60715...5a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Små barn tar definitivt mer plass en store barn! og du kan sette krav om opprydding på en annen måte. Jeg synes endelig huset mitt begynner å lignet et voksent og rent hjem og ikke en lekeplass 😃 har to ungdommer på 13 og 15 år Anonymkode: 7fa06...a73 Puh! Godt å høre 😅 da ser jeg frem til hvordan det ser ut her om ti års tid 😅 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke ha frem så mye leker av gangen! Bare litt Anonymkode: 77f93...f5d Lekene er ikke hovedproblemet. Vi har hyller og bokser til dem I stua. Vi har uansett ikke så mange plasser å lagre dem og toåringen henter ofte frem ting vi har satt inn på rommet hans eller i boden så er ikke så lett. Å rydde bort lekene på kvelden er ikke det som plager meg mest. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du trenger mer skapplass og bodplass når de blir eldre, til sportsutstyr og vinter/sommer leker osv. Stuen blir ryddigere. 😊 Anonymkode: 7f5b3...75c Ja, mulig vi må leie bod i sameiet etterhvert. Har kun innebod her nå og der er det ganske fullt allerede 😊 Gleder meg til å få en ryddigere stue! Anonymkode: 72b03...7ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg synes det tar mye mindre plass når de blir eldre 😊 Anonymkode: 60715...5a1 Veldig letta over å høre det 😊 Anonymkode: 72b03...7ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Baby- og bhg-tiden er da man har mest barneting fremme. Det blir gradvis mindre og mindre. Vi har en del tegnesaker og brettspill i et skap i stua og en del tegninger på skapdørene på kjøkkenet, ellers er det ikke så mye. Her er yngstemann 8. Anonymkode: c4440...bcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Etterhvert som de ble eldre ble syklene større og tok opp mer plass, så kom det mopeder, lett mc, bil.... 🤪 Anonymkode: 20018...6d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Etterhvert som de ble eldre ble syklene større og tok opp mer plass, så kom det mopeder, lett mc, bil.... 🤪 Anonymkode: 20018...6d9 Russebil...en periode hadde vi fire biler og en campingvogn, godt vi hadde god plass sier jeg bare. Anonymkode: 8d78e...306 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Etterhvert som de ble eldre ble syklene større og tok opp mer plass, så kom det mopeder, lett mc, bil.... 🤪 Anonymkode: 20018...6d9 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Russebil...en periode hadde vi fire biler og en campingvogn, godt vi hadde god plass sier jeg bare. Anonymkode: 8d78e...306 Det er ikke det minste ting som står ute og vi bor i leilighet i Oslo så tviler på det blir veldig mange biler og campingvogner 😅 Da får de leie parkeringsplass selv! 🤣 Anonymkode: 72b03...7ba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden Våre står mye på ski og brett, og har sykler og sparkesykler. Så boden bærer preg av barn, alt etter hvilken sesong vi er i. Inne er det mindre og mindre stæsj heldigvis. Mye klesvask av treningstøy og sånt, så vaskerommet får kjørt seg. Men ellers er huset tålelig tomt for annet enn nødvendigheter, og det er superdeilig! To stk barneskolebarn her. Anonymkode: 2e888...e71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du trenger mer skapplass og bodplass når de blir eldre, til sportsutstyr og vinter/sommer leker osv. Stuen blir ryddigere. 😊 Anonymkode: 7f5b3...75c Ja, enig i dette. Klærne tar mye mer plass også, og det blir mer klesvask når ungene blir større. Og det sier jeg selv om jeg har hatt to tøybleiebarn samtidig! 🙈 Tøybleier er ingen ting mot hettegensere, skulle det vise seg. 🙈 Anonymkode: 1fa1d...bfd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ja, enig i dette. Klærne tar mye mer plass også, og det blir mer klesvask når ungene blir større. Og det sier jeg selv om jeg har hatt to tøybleiebarn samtidig! 🙈 Tøybleier er ingen ting mot hettegensere, skulle det vise seg. 🙈 Anonymkode: 1fa1d...bfd Haha, ja. Klærne tar selvsagt mer plass. Men om jeg får stuen tilbake er jeg fornøyd 😅 Anonymkode: 72b03...7ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden Jeg har barn i alderen 5-15 og de krever omtrent like mye plass. Yngste har masse leker på rommet sitt mens eldste må ha pult med Playstation osv. Klærne til store gutter, hettegensere for eksempel, tar veldig mye plass. Og sko str. 45. Vi er også de aktiv familie og alpinstøvler, hjelmer og ski må oppbevares et sted. Men det var veldig digg da vi kunne kvitte oss med barnevogn og stellebord. Anonymkode: c2dec...f17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Ja, enig i dette. Klærne tar mye mer plass også, og det blir mer klesvask når ungene blir større. Og det sier jeg selv om jeg har hatt to tøybleiebarn samtidig! 🙈 Tøybleier er ingen ting mot hettegensere, skulle det vise seg. 🙈 Anonymkode: 1fa1d...bfd Omg nr to er snart tenåring, men allerede langt inn i hettegenserland.. og de stinker! Vasker og vasker og enda er det alltid fullt i mørkt skittentøy.. steikes hettegensere! Og som sagt: de stinker død så de kan ikke engang luftes og brukes på nytt, nope.. kastes i en haug og stinker opp rommet før jeg klager og de blir trødd ned i skittenøysbalja. Jeg kan ikke ettertrykkelig nok hvor hardt jeg himler med øynene her jeg tenker på at nå er de TO!! (Og så ler jeg av det også da. Hver alder har sin sjarm sier de.. javisst 🤣). Anonymkode: 20018...6d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden Nettopp, som mange andre skriver, klærne blir større og tar mer plass. Men også alt sports- og aktivitetsutstyr. Er man ekstra heldig, så driver barna med mye forskjellig og du får fotballutstyr, slalom, og korpsinstrumenter, alle sammen i gangen. 😅 Anonymkode: 32b6f...5d1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden Større barn krever mindre plass enn små. Selv om klærne er større så har de ikke lenger en masse leker som trenger lagring. Jeg synes ikke det blir noe mer klesvask heller for større barn kryper ikke rundt i sandkasser og må skiftes fra topp til tå hver gang de kommer hjem. Babyer har gjerne lekegrind, gyngestol, høystol, barnevogn og slikt som man ikke trenger til større barn. Jeg synes ikke det har noe å si om en sykkel er stor eller liten, den tar opp én plass i sykkelstativet uansett, det samme med ski. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 minutter siden #19 Del Skrevet 9 minutter siden Du står midt oppi det verste nå er min erfaring. Tre år mellom mine, og bare der følte jeg at vi rykket tilbake til start da minstemann kom. Eller egentlig enda verre, hadde lekekjøkken, kjøkkenhjelper, hylle til leker, bokhylle og lavt bord til eldste, vippestol, lekegrind, babygym og stellebord til yngste. Var nesten ikke gulvplass i stuen. Ettersom behovene ble mer like var bare tingene til eldste igjen. Vi trengte jo ikke to lekekjøkken, slikt delte de på. Husker jeg gledet meg over hver ting vi kunne selge eller gi vekk etter hvert som de vokste! Nå som tenåringer er de fornøyd bare det er plass til at de kan slenge seg på sofaen. Anonymkode: c578c...b18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå