AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Hei, Vi har litt utfordringer på skolen der min sønn går i 2. klasse. Han er sammen med 2 andre gutter, og spesielt med han ene. Med han blir min sønn så "kjepphøy" og skaper en del tull. Sammen med andre barn, er det ingen tull og alt er bra. Vi snakker mye med lærer og med vårt barn om dette, og vi prøver å se hvordan vi kan løse dette. Jeg opplever at det blir så mye negativitet rundt mitt barn da dette tar mye fokus. I timer og dager da han ene gutten ikke er der eller med, går alt veldig fint. I dag hadde det skjedd en episode i friminuttet da mitt barn ikke ville leke med denne gutten, men gutten følger etter mitt barn og det oppstår en konflikt. Det barnet som følger etter sto utenfor vinduet i klasserommet da vi hadde et møte med skolen i forrige uke, og banket på vinduet med en pinne, da vi (barnet og jeg) var i samtale med lærer. Jeg opplever at han er som en magnet, som man ikke får ristet av seg. Vi ønsker at vårt barn skal ha en bra skolehverdag, og vi vet at han ikke er en engel når han med denne skolegutten skaper tull, men hvordan skal vi løse dette? Er så slitsomt... De dager det har gått veldig bra, er det mye skryt og belønning. De dager det har gått dårlig, f.eks oppstått en konflikt/ikke hørt m.m, tar vi bort goder som Ipad. Noen gode råd? Anonymkode: 0ac05...bbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Går de i samme klasse? Kan eventuelt sønnen din flyttes? Jeg tenker dette går seg til hvis dere klarer å separere de to helt i et par uker, sånn at den andre gutten og sønnen din finner andre barn som blir default lekekamerat. Anonymkode: e2d8f...c3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Vi opplevde det samme. Fikk ikke noen forståelse hos skolen. Begge guttene trengte hjelp. Særlig han som hang seg på vår sønn. Det ble så ødeleggende start på skoletiden. Så vi byttet skole. Anonymkode: 09e4a...412 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Går de i samme klasse? Kan eventuelt sønnen din flyttes? Jeg tenker dette går seg til hvis dere klarer å separere de to helt i et par uker, sånn at den andre gutten og sønnen din finner andre barn som blir default lekekamerat. Anonymkode: e2d8f...c3d Ts her. Går i samme klasse og de er ikke koblet sammen da (sitter på ulike bord, mm) så det er kun i friminuttet. jeg tenker også at skolen må skille dem, men er jo vanskelig i friminuttet, slik jeg har hørt fra skole.. Anonymkode: 0ac05...bbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi opplevde det samme. Fikk ikke noen forståelse hos skolen. Begge guttene trengte hjelp. Særlig han som hang seg på vår sønn. Det ble så ødeleggende start på skoletiden. Så vi byttet skole. Anonymkode: 09e4a...412 Ta her skolen skjønner problemstillingen og det er flere som har vært en magnet på min sønn, men de rokker litt om i 2. Klasse. Men det er fortsatt 1 da som er «på». Ble helt fasinert der jeg satt i møte og han gutten slo på vindu med pinne bare for å få oppmerksomheten til mitt barn.. Anonymkode: 0ac05...bbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå