AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Det har bare blitt sjargongen her det siste halvåret. Det er tre damer i førsteårene, og meg i trettiårene, pluss sjefen vår som er ordentlig dårlig i engelsk (godt voksen dame). Akkurat det siste gjør at jeg også syns det er litt frekt å sitte å snakke engelsk i lunsjen, når en av oss er skikkelig dårlig i engelsk. Vi har norsk som morsmål hele gjengen. Det er ikke snakk om et og annet ord, men lange avhandlinger og beskjeder. Engelsken er irriterende nok, ofte skjønner jeg ikke hva de prøver å spørre meg om fordi de snakker "tulleengelsk" der de delvis sier ordene slik de skrives, og delvis slenger på en aksent, gjerne østeuropeisk. F.eks. Doyo høv åny letérs fo meee? som altså betyr, har du noen brev til meg. Jeg er så sliten av å bli avbrutt i en konsentrasjonsoppgave for at noen skal snakke til meg med tullspråk som jeg må bruke energi på å dekode. Men det som virkelig gir meg lyst til å skjære av meg ørene er denne "babypraten" de holder på med. Jeg tror det kommer litt av at vi jobber med ting som gjør at vi stadig må korrigere hverandre, og for å unngå å fornærme hverandre har de lagt seg til en sånn "duuuuuuuuu Jandi kan du komme bojt hit en pittepittelitten tuuuuuuj?" mens de nærmest med vilje snakker grøtete, jeg blir helt sprø. Jeg skjønner at jeg sannsynligvis ikke får de til å slutte å snakke sånn til hverandre, men det hadde vært utrolig deilig om de i det minste kunne snakket til meg som om jeg var voksen. Når de kommer med tulleengelsk svarer jeg ofte med "unnskyld, hva sa du?", snakker de med babystemme svarer jeg med helt normal stemme. Men det ser ikke ut til å gi seg, jeg blir litt gretten og teit av hele greia. Har noen noen tips, eller må jeg bare innse at den yngste på avdelingen har blitt arbeidsplassens gamle drage? Anonymkode: 4d5de...941 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Men fy faen. Hva slags folk er det du jobber med?! 😂 på en seriøs arbeidsplass? Helt merkelig! Har ingen råd å komme med, men forstår deg veldig godt, dette var jo bare helt sprøtt 😂 Anonymkode: 206a2...e6a 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden tja, jeg ville brukt kun norsk selv for å poengtere.. Anonymkode: 62e2c...3cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden "Hei, kan du bruke den vanlige stemmen din, jeg syns det var vanskelig å forstå deg nå." "Hmm? Hva sa du nå? Kan du snakke norsk og bruke den normale stemmen din?" Anonymkode: 12160...e6a 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåbærpai Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden haha, wtf🤣 hva jobber dere med? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden Hahahaha hva er dette for en arbeidsplass 😂😂 Anonymkode: bbb7b...bf5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilique Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden Hvis dette hadde vært en sketsj hadde jeg syntes den var heftig overdrevet / urealistisk 😂 for et opplegg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden Helt vanlig arbeidsplass, offentlig forvaltning, kontor. Jeg må si jeg er glad for å høre at flere reagerer. Jeg er ikke så veldig sosial av meg, og har slitt litt i oppveksten med å passe inn og med å føle meg normal, så da blir jeg så himmelfallen av ting som dette, der alle oppfører seg som om det er helt normalt mens jeg sitter der og bare tenker hva faen er det dere driver med Anonymkode: 4d5de...941 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden Hvor jobber du?? Ikke si det er på sykehjem? Anonymkode: 22dfa...fb4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden Det er fort gjort at det utvikler seg en egen sjargong i grupper. Men jeg forstår deg godt. Som andre her sier så ville jeg svart på korrekt norsk. De kan da ikke snakke tulleengelsk med en som svarer seriøst på norsk. Anonymkode: f7f59...153 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Del Skrevet 6 timer siden Hadde ledd meg i hjel og skulle nesten ønske dette var på mon jobb, så hadde jeg sluppet å bli stemplet som rar 😂 Anonymkode: 22dfa...fb4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #12 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): tja, jeg ville brukt kun norsk selv for å poengtere.. Anonymkode: 62e2c...3cc AnonymBruker skrev (7 minutter siden): "Hei, kan du bruke den vanlige stemmen din, jeg syns det var vanskelig å forstå deg nå." "Hmm? Hva sa du nå? Kan du snakke norsk og bruke den normale stemmen din?" Anonymkode: 12160...e6a AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er fort gjort at det utvikler seg en egen sjargong i grupper. Men jeg forstår deg godt. Som andre her sier så ville jeg svart på korrekt norsk. De kan da ikke snakke tulleengelsk med en som svarer seriøst på norsk. Anonymkode: f7f59...153 Dette gjør jeg allerede, sånn bortsett fra å si rett ut at jeg hadde foretrukket om de snakket normalt.. Mulig det må bli neste steg om dette ikke gir seg, for jeg blir et dårlig menneske av dette. Trodde jeg var gøyal og hadde humor, men åpenbart ikke 😛 Anonymkode: 4d5de...941 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden Hva i ALLE dager er dette for noe??? Jeg hadde blitt gal selv. Anonymkode: ed120...92b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden Noen ganger tenker jeg det er enkelte litt slitsomme folk på jobben, så leser jeg om steder som dette og elsker min egen arbeidsplass igjen. Anonymkode: cc3fb...1b4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden Snakk normalt og si at du synes det er anstrengende med denne engelsken og babyspråket . Hadde klikket for meg skulle jeg hatt slike kolleger Anonymkode: f4316...05b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): "Hei, kan du bruke den vanlige stemmen din, jeg syns det var vanskelig å forstå deg nå." "Hmm? Hva sa du nå? Kan du snakke norsk og bruke den normale stemmen din?" Anonymkode: 12160...e6a Dette. Og jeg hadde ikke svart før de snakker norsk med normal stemme. Jeg hadde om så gått på do halvveis i spørsmålet bare for å poengtere at dette gidder jeg ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden It goes over head not duck! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden «KAN DERE VÆR SÅ SNILL SNAKKE NORMALT?» Ta det når alle inkludert sjefen er tilstedes. Anonymkode: 3ec63...313 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Del Skrevet 2 timer siden Er dette folk som henger fast på nittitallet? Gynter dæns æ bitte littel støveldæns? Anonymkode: 8ae08...b43 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Del Skrevet 2 timer siden Du sier i fra at du fra nå av ikke kommer til å svare på tulleengelsk eller babyspråk. Og så gjennomfører du det. Ikke reager i det hele tatt. Anonymkode: fc3d1...f84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå