Gå til innhold

3 spontanaborter på rad / habituell abort

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, 

jeg er 30 år gammel og har ingen barn fra før av. Har hatt 3 spontanaborter på 1 år (1 blighted ovum som ble oppdaget i uke 10 og to spontanaborter i uke 5 og 6. Jeg har sjekket hormonnivåer (stoffskiftet, fsh, lh, østrogen, progesteron) og amh (den er på 24,1). Alt ser fint ut.

Siste (pågående) spontanabort skjedde med progesteron som støttemedisin i uke 5.
Jeg har tatt flere ultralyder for å sjekke om noe er galt hos 2 forskjellige gynekologer som jobber med fertilitet. 
Vi har også sett på spermen i mikroskop, og de svømmer. (Men har ikke tatt en sædanalyse).

Har dere noen forslag til hva som kan være lurt å sjekke ut som jeg ikke allerede har sjekket?
Eventuelt hvilke andre støttemedisiner jeg kan be om?❤️ Hva har fungert for dere som har hatt et vellykket svangerskap etter gjentatte spontanaborter?

Føler ikke at vi får skikkelig hjelp til tross for å ha vært på to ulike private fertilitetsklinikker..

Anonymkode: ecf71...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har du fått tatt blodprøver? Det er vanlig når man ber om utredning for habituell abort at de tar en rekke blodprøver. For å se etter stoffskiftesykdommer, blodsykdommer, vitaminer og lignende. 

Du kan også få tatt en biopsi av slimhinnen for å se etter kronisk endometritt.

Anonymkode: f51c3...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du fått tatt blodprøver? Det er vanlig når man ber om utredning for habituell abort at de tar en rekke blodprøver. For å se etter stoffskiftesykdommer, blodsykdommer, vitaminer og lignende. 

Du kan også få tatt en biopsi av slimhinnen for å se etter kronisk endometritt.

Anonymkode: f51c3...f0b

Ja, jeg har tatt blodprøver for å sjekke alt av hormoner osv som ser OK ut. 

Har dog Protein S fritt antigen er litt lavere (71,2) enn normalt.

Takk for svar😊

Anonymkode: ecf71...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...