Gå til innhold

Hvordan oppførte din kjæreste seg i tiden før h*n gjorde det slutt? Mistenker kommende brudd, men han sier at alt er ok.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vært sammen i 1 år og 4 måneder.

Blitt kaldere, kortere og mer og mer uinteressert.

I går da vi var ute å spiste lunsj, satt han plutselig å gråt. Mann som aldri ellers har grått foran meg. Øynene fylte seg med tårer og jeg reagerte med å si: men kjære du gråter? Hva er det?

Svar: «jeg er bare sliten» (han har veldig høyt tempo både hobbymessig og nå jobb/reise med jobb) osv. 

Da jeg føler noe har vært off i det siste, spurte jeg da rett ut: Jeg må nesten bare spørre, men har dette noe med oss å gjøre!

Han reagerte med å bli irritert og svarte surt: nei?! Jeg sa jo akkurat at jeg er sliten.

Jeg trøstet og viste han omsorg og sa jeg er her osv. Han ville snakke om noe annet da han ikke ville gråte mer.

Og nå klarer jeg faktisk ikke slippe følelsen.. er dette en mann som kvier seg for å gjøre det slutt?!

Han snakket også etterpå om at han ville at vi reiser bort et par dager om 3 mnd tid når ting har roet seg. Allikevel føler jeg at det potensielt bare er sånn man sier for å fjerne mistanke om det faktiske som skjer.

Og ja: det har vært mange tegn, derfor jeg får denne følelsen. Jeg har i tillegg opplevd utroskap før, hvor samboeren min satt sånn og gråt ut av det blå. Sa han var sliten og trengte mer egentid og bla bla bla, for så å 3 mnd senere dumpe meg da jeg fersket han i utroskap.

Erfaringer?  Tanker?

Anonymkode: 512f6...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vært sammen i 1 år og 4 måneder.

Blitt kaldere, kortere og mer og mer uinteressert.

I går da vi var ute å spiste lunsj, satt han plutselig å gråt. Mann som aldri ellers har grått foran meg. Øynene fylte seg med tårer og jeg reagerte med å si: men kjære du gråter? Hva er det?

Svar: «jeg er bare sliten» (han har veldig høyt tempo både hobbymessig og nå jobb/reise med jobb) osv. 

Da jeg føler noe har vært off i det siste, spurte jeg da rett ut: Jeg må nesten bare spørre, men har dette noe med oss å gjøre!

Han reagerte med å bli irritert og svarte surt: nei?! Jeg sa jo akkurat at jeg er sliten.

Jeg trøstet og viste han omsorg og sa jeg er her osv. Han ville snakke om noe annet da han ikke ville gråte mer.

Og nå klarer jeg faktisk ikke slippe følelsen.. er dette en mann som kvier seg for å gjøre det slutt?!

Han snakket også etterpå om at han ville at vi reiser bort et par dager om 3 mnd tid når ting har roet seg. Allikevel føler jeg at det potensielt bare er sånn man sier for å fjerne mistanke om det faktiske som skjer.

Og ja: det har vært mange tegn, derfor jeg får denne følelsen. Jeg har i tillegg opplevd utroskap før, hvor samboeren min satt sånn og gråt ut av det blå. Sa han var sliten og trengte mer egentid og bla bla bla, for så å 3 mnd senere dumpe meg da jeg fersket han i utroskap.

Erfaringer?  Tanker?

Anonymkode: 512f6...bd5

Reise bort???? Uten deg?? Sikkert for å være utro...nei forlang et svar!

Anonymkode: 1168e...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobb med usikkerheten din. Ikke pålegge han følelser og ikke tolke hva han sier og tenker. Hvis han sier å det har ikke med deg å gjøre. Da har det mest sannsynlig ikke noe med deg å gjøre. Verste som finnes er å diskutere hva man føler og mener med noen som tolker hva man føler og mener. 

Anonymkode: c590f...605

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jobb med usikkerheten din. Ikke pålegge han følelser og ikke tolke hva han sier og tenker. Hvis han sier å det har ikke med deg å gjøre. Da har det mest sannsynlig ikke noe med deg å gjøre. Verste som finnes er å diskutere hva man føler og mener med noen som tolker hva man føler og mener. 

Da får man si sannheten, eventuelt lyve bedre hvis man ikke vil bli tolket. En mann som aldri har grått foran TS før gjør det plutselig nå fordi han er sliten?

Man blir kritisert for å være naiv og dum også, hvis man som kvinne tror på alt en mann sier selv om det skurrer. Det kan hende han gjør seg klar for å slå opp, men det kan også hende at det er noe annet han sliter med som han ikke tør å snakke med ts om.

Anonymkode: 55ad3...415

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du fortsetter å mase om at alt handler om deg, så går han sikkert tilslutt likevel. Så kan du si «jeg visste det», mens det egentlig sikkert var noe helt annet til å begynne med.

Anonymkode: 3abc7...501

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Da får man si sannheten, eventuelt lyve bedre hvis man ikke vil bli tolket. En mann som aldri har grått foran TS før gjør det plutselig nå fordi han er sliten?

Man blir kritisert for å være naiv og dum også, hvis man som kvinne tror på alt en mann sier selv om det skurrer. Det kan hende han gjør seg klar for å slå opp, men det kan også hende at det er noe annet han sliter med som han ikke tør å snakke med ts om.

Man er ikke naiv og dum hvis man hører på kjæresten sin, med mindre alt de gjør skriker noe annet. Det gjør det ikke, som jeg kan se. Tolkningen kommer av ts tidligere erfaringer og fordi hun og flere her ikke tror på at en fyr kan være stressa og sliten. Hvis man ikke har tenkt å tro på det kjæresten siee, så må man være singel. Hvis det over tid ikke er samsvar mellom ord og handling, så er det noe annet. Hvis jeg har det vanskelig med noe, blir det en ekstra byrde hvis partner skal tolke det som at det er noe galt med forholdet.  Kan godt hende han kommuniserer dårlig, men ts har jo heller ikke spurt før nå selv om hun har hatt en følelse av at noe er off.

Anonymkode: 82336...f44

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Enig i denne.

Jeg forstår deg TS, og jeg sier ikke at du nødvendigvis tar feil i din mistanke.

Men når en fyr begynner å gråte og sier fordi han er sliten.. rett svar er da IKKE og vri det over på deg og nærmest anklage han for noe som ikke nødvendigvis er sant engang, og å tanker og ord i munnen på han. Rett svar da, vil være å spørre hvorfor han er sliten, er det noe du vil snakke om, er det noe du trenger hjelp med.. Ofte når man har det vanskelig, trenger man bare en person som lytter. 

IKKE en person som anklager, eller tolker det til noe det ikke er.

Det kan være han er litt "off" nettopp fordi han sliter på jobb osv, kanskje han er litt deprimert til og med. Noen (særlig menn) trekker seg da litt inn i et skall. Ikke at det er en topp egenskap i et forhold. Men det er heller ikke helt topp å si til en fyr som sliter og er sliten, at vet du hva, nå leverer du ikke på hjemmefronten heller. Her har du nok et område å stresse over.

Igjen: Jeg har ikke alle fakta her og sier ikke du nødvendigvis tar feil. Men om du holder på som dette, så blir det jo en selvoppfyllende profeti. Han var sliten fra før med alt annet i livet, og du skapte en ny arena for han å bli sliten av og føle han mislykkes på, i stedet for å være en støtte for han. Du vil jo presse han til å gjøre det slutt med deg, om du presser på dette temaet, selv om det ikke var sant i utgangspunktet.

Og som den jeg siterer skriver - lite føles verre enn å bli anklaget for noe man ikke tenker eller mener. Han søker forståelse og får det tvert motsatte slengt i trynet.

Du har vel dine grunner for og ha en "hunch", og du kan godt ha rett - men det kan også bare være usikkerhet basert på tidligere kjipe erfaringer, at du har en litt utrygg tilknytningsstil så det skal ikke mye til før du blir nervøs.

Men du tok hans smerte og snudde det over på deg selv, og skapte mer uro, la til på byrden.

Anonymkode: 356bf...963

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har selv vært dønn sliten både pga stress, arbeidsmengde og mye sosialt. Da kommer gjerne tårene. Og det siste jeg trenger da, er en partner som overanalyserer og tror at jeg ikke elsker han, at han har gjort noe galt, etc.

Da eksen min ønsket å slå opp (men ikke turte), så var han veldig sur, og benyttet enhver anledning til å starte en krangel. Av bagateller. Han ønsket at det skulle bli en voldsom krangel sånn at en av oss i affekt skulle si at de ikke ville mer.

Anonymkode: fce47...6e3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje det er noe annet som plager han? Noe han ikke deler? Bekymringer og uro kan føre til tårer og tankekjør som igjen gjør det vanskelig å være en god kjæreste. Ville prøvd å snakke med han på et mer dypere plan uten å bringe forholdet deres på bane. 

Anonymkode: deea0...2a1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han manipulerer deg med grining… menn oppfører seg ikke sånn.. han skal nok utpsyke deg, slik at du ender opp med å gjøre det slutt, han sitter igjen som «offeret» og kan svartmale deg som dumpet han når han hadde det vanskelig 

Anonymkode: e0270...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min eks ble kjøligere, når han kom til meg så jeg på ansiktet og kroppsspråket at noe var galt. Jeg spurte et par ganger hva det var, men neida, var bare sliten visstnok.  Etter noen uker med sånt, gjorde han det slutt pr sms, etter at han mistet det dagen før og skjelte meg ut. Jeg prioriterte ungene mine før han, og det var visst feil. Han mente han var nederst på min prioriteringsliste.  Jeg svarte med at jeg ønsket han alt godt. Vi var på veldig forskjellige steder i livet uansett, og når jeg ser tilbake på forholdet, er jeg glad han er ute av livet mitt. Jeg fikk det fort mye bedre med meg selv, og livet har falt på plass. Likevel, lite mandig å ende et 6 år gammelt forhold pr sms, men ikke annet å forvente av en gutt i 20 årene kanskje.  Så TS, forlang et ordentlig svar eller gå. 

Anonymkode: 79bd2...243

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha litt is i magen.

La ham finne ut av sine ting, og ha fokus på dine ting.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig med den du siterte, og hvordan kan du si at hun ikke får sannheten? Når man har det slitsomt i livet på andre baner som jobb osv så trenger man ikke en partner som drar ens svar i tvil også, da skyver i allefall TS mannen bort. Gi han rom, jobb med dine egne følelser og aksepter det han sier som en sannhet til du evt får noe som viser deg noe annet.. Det er en partners rolle det også, å være støttende når ting er vanskelig.. 

Anonymkode: c3f16...c34

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er vanskelig det der, eksen min lovte også dyrt og hellig flere ganger at det ikke var meg det handlet om da han ble distansert og kaldere i væremåten. Men det var jo det, han gjorde det slutt etter hvert. 

Synes det er litt.. rart (?) å oppføre seg så annerledes mot partner når det er noe helt annet som er i veien. Jeg personlig vil heller fokusere på det som er bra i livet om andre ting i livet plager meg. Er det ikke ekstra godt å komme hjem til en kjærlig partner når jobben er dritt? 

Anonymkode: f5b3f...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Han manipulerer deg med grining… menn oppfører seg ikke sånn.. han skal nok utpsyke deg, slik at du ender opp med å gjøre det slutt, han sitter igjen som «offeret» og kan svartmale deg som dumpet han når han hadde det vanskelig 

Å gråte er i de fleste tilfeller ikke manipulasjon. Det er bare følelser som kommer til overflaten. Ingenting galt med det.

Både jeg og mannen min har grått foran og med hverandre. Det har nok i snitt skjedd 1 gang i året iløpet av de 10årene vi har sammen. Og jeg liker at vi kan dele vanskelige følelser med hverandre.

Men det å pålegge andre følelser og tanker de ikke har synes jeg lite om. Det er viktig å lytte til hverandre og ikke bare sitt eget tankekjør.

Anonymkode: cc0b0...e0e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han gråter og din aller første tanke er "det handler om meg!".

Kanskje du burde prøve å fokusere mer på ham?

Anonymkode: 6e842...8b3

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Kanskje det er noe annet som plager han? Noe han ikke deler? Bekymringer og uro kan føre til tårer og tankekjør som igjen gjør det vanskelig å være en god kjæreste. Ville prøvd å snakke med han på et mer dypere plan uten å bringe forholdet deres på bane. 

Anonymkode: deea0...2a1

Eller han er sliten og trøtt. 

Eller han er sliten og trøtt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...