Gå til innhold

Utbrent alenemor - hvordan fikk du tilbake energien?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tåler ingenting av støy, stress, skriking. Selv ved avlasting fra barnefar rekker jeg ikke få ned stressnivået. Er sykmeldt, ser ut til å bli langvarig.

Hva gjorde du, utbrente alenemor med lite nettverk, som virkelig hjalp for å få energinivået tilbake?

Anonymkode: f9ce3...859

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fikk ME diagnose og ufør .. dessverre ikke tilbake energien..

Anonymkode: b67d7...052

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en jobb jeg trives veldig godt i, så for meg var (tilrettelagt!) jobb essensielt. Der fikk jeg brukt meg selv og opplevd mestring. Bare gå hjemme var utrolig krevende, det ble bare sofa, vonde tanker, apati og tiden bare gikk forbi.

Anonymkode: e90a3...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Fikk ME diagnose og ufør .. dessverre ikke tilbake energien..

Har du tilfeldigvis en vond barndom? Mye som tyder på at ME kan være en av utallige reaksjoner på stressende barndom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Har du tilfeldigvis en vond barndom? Mye som tyder på at ME kan være en av utallige reaksjoner på stressende barndom.

Ja, faktisk.

Så hjalp det ikke på at jeg «rømte» barndomshjemmet med en mann (far til mine barn) som det ikke har vært annet enn stress med. 
Så da ble jeg alene med barna, mens far gjorde som han ville. Gikk på skole og hadde ikke hjelp av familie. Endte i en smell som aldri har gått helt over dessverre. Ungene er nå «store».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Er så mange kyllinger på KG... Haha...

Anonymkode: 30b11...9b2

Også er du her i tillegg 😉

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har aldri hørt at en kan få ME av dårlig barndom? Har ei datter på 17 år som har ME på 7 året. Hun fikk det av alvorlig infeksjon. Har snakket med mange spesialister og er medlem i ME for pårørende. Aldri har det med dårlig barndom blitt nevnt.

Anonymkode: 5c821...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har aldri hørt at en kan få ME av dårlig barndom? Har ei datter på 17 år som har ME på 7 året. Hun fikk det av alvorlig infeksjon. Har snakket med mange spesialister og er medlem i ME for pårørende. Aldri har det med dårlig barndom blitt nevnt.

Hva som er forskjell på ME og CFS (kronisk fatigue syndrome) er vel ikke så godt å si. Men ihvertfall CFS er ikke så uvanlig etter en stressende barndom. Ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet ikke. Men de sa faktisk på Eiken rehabilitering at man kunne få det av traumer i barndommen og slikt også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...