Gå til innhold

Er det irriterende for single kvinner at menn er så sex fikserte?

AnonymBruker

Er det irriterende for single kvinner at menn er så sex fikserte?  

90 stemmer

1. 1. Er det irriterende for single kvinner at menn er så sex fikserte?

• Ja
      75
    • Nei
      15

Anbefalte innlegg

Gregarious skrev (5 minutter siden):

Dette stemmer ikke, det signifikant større variabiliteter i seksuell behov blant kvinner en blant, menn. Dette finnes det svært mye forskning på.
Eksterne faktorer samt hormonelle påvirkninger endrer kvinners interesse vesentlig mer. 

Nå skrev jeg bare at det finnes menn på hele skalaen, hvilket det gjør. SÅ kan man bryne seg på hvor mange av hvert kjønn som befinner seg hvor, og om det er differanser mellom kjønnene det (ja det er det, og kvinner har - naturlig nok- en seksualitet som varierer mer gjennom livet opp og ned enn menn), men jo det stemmer at det også finnes menn på hele skalaen. (Og på nederste ende er det relativt likt.)

Endret av Trolltunge
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Gregarious skrev (10 minutter siden):

Dette stemmer ikke, det signifikant større variabiliteter i seksuell behov blant kvinner en blant, menn. Dette finnes det svært mye forskning på.
Eksterne faktorer samt hormonelle påvirkninger endrer kvinners interesse vesentlig mer. 

Interne faktorer endrer også kvinners interesse i stor grad. Noe litt for mange menn velger å ignorere.

Anonymkode: fdde1...7cd

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (10 minutter siden):

Nå skrev jeg bare at det finnes menn på hele skalaen, hvilket det gjør. SÅ kan man bryne seg på hvor mange av hvert kjønn som befinner seg hvor, og om det er differanser mellom kjønnene det (ja det er det, og kvinner har - naturlig nok- en seksualitet som varierer mer gjennom livet opp og ned enn menn), men jo det stemmer at det også finnes menn på hele skalaen. (Og på nederste ende er det relativt likt.)

Jo det finnes menn over hele spekteret, men det er lite relevant for en diskusjon. Det som betyr noe er statistisk signifikante forskjeller mellom kjønnene da det kan være en del av forklaringen på opplevde forskjeller. 
Det er også vesentlig forskjell helt i enden av skalaen, da 70-90% av aseksuelle er kvinner. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Interne faktorer endrer også kvinners interesse i stor grad. Noe litt for mange menn velger å ignorere.

Anonymkode: fdde1...7cd

Det blir litt enkelt å si at det blir ignorert, dette har også med ulik virkelighetsoppfatning.  Det er ikke nødvendigvis noen som har rett, gitt det biologiske utgangspunktet så finnes det muligens ingen objektiv "fasit" på hva som er rett.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt rart at folk vil ha sex med noen de aldri har møtt?

Anonymkode: 7263e...ec4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var slik jet luket dem ut. Det er vulgært, tyder på lite intelligens, impulskontroøl...og at de ikke liker meg hvis de tar opp sex for tidlig. Da kuttet jeg dem ut. Det går an å flørte og gjøre meg litt...yr..uten å nevne sex og kjønnsorgan. Det er turn off.

Jeg traff mannen min på møteplassen, og vi har hatt myyye sex gjennom de siste 20 årene. Så det handler ikke om at jeg ikke liker det. Men én mann som forstår tenningsmønster og har litt finesse. ...som igjen betyr intelligens og klasse. 

Anonymkode: b5c91...ecf

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gregarious skrev (15 minutter siden):

Jo det finnes menn over hele spekteret, men det er lite relevant for en diskusjon. Det som betyr noe er statistisk signifikante forskjeller mellom kjønnene da det kan være en del av forklaringen på opplevde forskjeller. 
Det er også vesentlig forskjell helt i enden av skalaen, da 70-90% av aseksuelle er kvinner. 

Ja det er forskjell mellom kjønnene. Jeg har jo helt faktisk skrevet om det i tråden, så jeg gidder ikke produserer en diskusjon for å tilfredsstille ditt behov for å protestere. Protester heller en gang jeg skriver noe du er fullstendig uenig i. 

Nei ca 2% av begge kjønn er aseksuelle. Hva er vitsen med å benekte eksistensen av menn som allerede har det tøft nok med alle påstander om at menn er så seksuelle? Det trykker ikke kvinner ned for å si det slik.

Endret av Trolltunge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (21 minutter siden):

Ja det er forskjell mellom kjønnene. Jeg har jo helt faktisk skrevet om det i tråden, så jeg gidder ikke produserer en diskusjon for å tilfredsstille ditt behov for å protestere. Protester heller en gang jeg skriver noe du er fullstendig uenig i. 

Nei ca 2% av begge kjønn er aseksuelle. Hva er vitsen med å benekte eksistensen av menn som allerede har det tøft nok med alle påstander om at menn er så seksuelle? Det trykker ikke kvinner ned for å si det slik.

Så argumentasjonen er at en skal ignorere faktafeil som du kommer med? 
 Jeg korrigerte en påstand du kom med, at du synes det er brysomt er ditt problem.

Så tillegger du meg meninger som at jeg benekter eksistensen av visse menn??
Om en skal ha en seriøst diskusjon så må den forankres i virkeligheten og ikke en konstruert versjon.

2% av begge kjønn er ikke aseksuelle, hvor har du disse tallene fra?
Forskning varierer noe, men samtlige viser stor overvekt av kvinner.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tull, snakk for deg selv.

Anonymkode: 7cc1d...b47

Og meg da, tydeligvis og mange damer jeg kjenner. Helt normalt.

Anonymkode: 28afd...8a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Damer flest tenker ikke på sex store deler av dagen, hver dag.

Anonymkode: 7cc1d...b47

Er du mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gregarious skrev (1 time siden):

Det betyr ingenting for meg, da jeg opplever svært få forskjeller. Men jeg er åpenbart god på å finne de jeg passer med da. Det er definitivt ganske mange selv om det liksom skal være så teit med ting som ikke er statistisk signifikant. Reellt er det likevel.

Jeg tipper aseksualitet for øvrig er jevnere fordelt, og at den to prosenten som er aseksuell ikke nødvendigvis er det. Ofte tolker jeg at sex er kan være kompliserende saker for kvinner. Det har ikke særlig med damene å gjøre, men dynamikken mellom kjønnene. De opplever langt mer seksuell oppmerksomhet og de er mer utsatt for seksuelle krenkelser og voldtekt. De skammer seg langt oftere over kropp og seksualitet menn er oftere enn kvinner ego i senga. Å være kvinne med høy sexlyst er ikke å ha sexlysten sin utadrettet hele tiden. For øvrig tipper jeg vi hadde sett langt flere pådrivere blant kvinner dersom de ikke allerede hadde fatigue når det gjelder å få oppmerksomhet. Det er som om å ha en kjæreste som hele tiden skryter av seg selv og gir seg selv komplimenter før man får tid til å selv skryte av dem og til slutt ikke får lyst til å gi dem. Mange damer synes rett og slett menn er masete og intense og damer rekker ikke å gjøre noe selv før de intense og litt asosiale mannfolk har starta hele bøtteballetten, og det resulterer i at damene blir lei.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (39 minutter siden):

Så argumentasjonen er at en skal ignorere faktafeil som du kommer med? 
 Jeg korrigerte en påstand du kom med, at du synes det er brysomt er ditt problem.

Så tillegger du meg meninger som at jeg benekter eksistensen av visse menn??
Om en skal ha en seriøst diskusjon så må den forankres i virkeligheten og ikke en konstruert versjon.

2% av begge kjønn er ikke aseksuelle, hvor har du disse tallene fra?
Forskning varierer noe, men samtlige viser stor overvekt av kvinner.

Jeg skal vel være ærlig å si at jeg synes du er generelt brysom, så det påvirker nok min vilje til å diskutere med deg. 

Jeg har det fra statistikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det betyr ingenting for meg, da jeg opplever svært få forskjeller. Men jeg er åpenbart god på å finne de jeg passer med da. Det er definitivt ganske mange selv om det liksom skal være så teit med ting som ikke er statistisk signifikant. Reellt er det likevel.

Jeg tipper aseksualitet for øvrig er jevnere fordelt, og at den to prosenten som er aseksuell ikke nødvendigvis er det. Ofte tolker jeg at sex er kan være kompliserende saker for kvinner. Det har ikke særlig med damene å gjøre, men dynamikken mellom kjønnene. De opplever langt mer seksuell oppmerksomhet og de er mer utsatt for seksuelle krenkelser og voldtekt. De skammer seg langt oftere over kropp og seksualitet menn er oftere enn kvinner ego i senga. Å være kvinne med høy sexlyst er ikke å ha sexlysten sin utadrettet hele tiden. For øvrig tipper jeg vi hadde sett langt flere pådrivere blant kvinner dersom de ikke allerede hadde fatigue når det gjelder å få oppmerksomhet. Det er som om å ha en kjæreste som hele tiden skryter av seg selv og gir seg selv komplimenter før man får tid til å selv skryte av dem og til slutt ikke får lyst til å gi dem. Mange damer synes rett og slett menn er masete og intense og damer rekker ikke å gjøre noe selv før de intense og litt asosiale mannfolk har starta hele bøtteballetten, og det resulterer i at damene blir lei.

Akkurat. Omtrent like mange av begge kjønn er skapt aseksuelle fra naturens side, men flere kvinner enn menn får etterhvert et problematisk forhold til menn og sex av årsakene du er inne på. Hvilket ikke er særlig rart egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trolltunge skrev (9 minutter siden):

Jeg skal vel være ærlig å si at jeg synes du er generelt brysom, så det påvirker nok min vilje til å diskutere med deg. 

Jeg har det fra statistikk. 

Joda jeg ser den, det er jo lettere når en ikke trenger forholde seg til om det en sier faktisk stemmer.
Det jo en trend i tiden. 

Hadde du brukt 2 minutter så hadde du funnet ut at "statistikken" din ikke stemmer, men da er vi tilbake til "Å bevare ønsket virkelighet er viktigere en å vise til faktisk virkelighet". 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (Akkurat nå):

Joda jeg ser den, det er jo lettere når en ikke trenger forholde seg til om det en sier faktisk stemmer.
Det jo en trend i tiden. 

Hadde du brukt 2 minutter så hadde du funnet ut at "statistikken" din ikke stemmer, men da er vi tilbake til "Å bevare ønsket virkelighet er viktigere en å vise til faktisk virkelighet". 

Jeg må forholde meg til realiteten, uansett om jeg liker den eller ikke, så trender i tiden blir det verre med. 

Jeg har brukt litt mer enn to minutter på dette, og skulle jeg gå ut fra min magefølelse hadde jeg gitt deg rett. Jeg er jo selvsagt påvirket av hvordan menn "markedsføres" vs kvinner jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trolltunge skrev (8 minutter siden):

Akkurat. Omtrent like mange av begge kjønn er skapt aseksuelle fra naturens side, men flere kvinner enn menn får etterhvert et problematisk forhold til menn og sex av årsakene du er inne på. Hvilket ikke er særlig rart egentlig. 

Jeg har ikke et problem med menn. Jeg har hatt en uforstyrret og god seksualitet og god selvfølelse når det gjelder kropp og sex. Det har ikke å gjøre med at jeg har vært populær, men jeg har nok vært trygg i meg selv, og jeg har ikke opplevd store seksuelle krenkelser. Har blitt truet med voldtekt av fremmede menn to ganger, men regner dette dessverre som normalen som kvinne og det er opplevelser som heldigvis ikke har satt seg (bortsett fra hvis det er mørkt i byen og jeg er alene, som jeg nå aldri er etter dette). Likevel opplever jeg at verden er blitt annerledes. Da jeg var yngre opplevde jeg at både jenter og gutter var mer på, men også mindre desperate. I dag opplever jeg en del av mannfolka er mer desperate og kvinnene mer avvisende. Føler generelt en del er blitt fordreid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke et problem med menn. Jeg har hatt en uforstyrret og god seksualitet og god selvfølelse når det gjelder kropp og sex. Det har ikke å gjøre med at jeg har vært populær, men jeg har nok vært trygg i meg selv, og jeg har ikke opplevd store seksuelle krenkelser. Har blitt truet med voldtekt av fremmede menn to ganger, men regner dette dessverre som normalen som kvinne og det er opplevelser som heldigvis ikke har satt seg (bortsett fra hvis det er mørkt i byen og jeg er alene, som jeg nå aldri er etter dette). Likevel opplever jeg at verden er blitt annerledes. Da jeg var yngre opplevde jeg at både jenter og gutter var mer på, men også mindre desperate. I dag opplever jeg en del av mannfolka er mer desperate og kvinnene mer avvisende. Føler generelt en del er blitt fordreid.

Enig med deg. Føler dette er en følge av at en del menn nå mener seg mislykket som menn om de ikke har hatt sex med mange ulike kvinner. Hvilket har økt aggressivitet etter å oppnå mange sengepartnere, med negative konsekvenser for samspillet mellom kvinner og menn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gregarious skrev (15 minutter siden):

Det jo en trend i tiden. 

Statistikk leses sjeldent bare som faktisk virkelighet når det snakk om selvrapportering, særlig ikke når det er snakk om seksualitet, der det er følelser som stolthet og skam involvert.

Kan godt være at det er langt flere kvinner som er aseksuelle enn menn. Kan også godt være at det er mye høyere terskel for menn å rapportere at de er det, eller at mange menn tolker ereksjon som libido, som det ikke trenger å være. Dette tar forskere høyde for når de presenterer resultater og det står ofte i studiene deres, på mulige forklaringer. De gjør det samme med studier som rapporterer om følelser og empati. De antar for eksempel at det vil være mer skam knyttet til damer som svarer på måter som er mindre empatiske, og at en del kvinner sørger for å tilpasse svarene noe i retning mer empatisk, men det motsatte for menn, da det ikke er særlig skam knyttet til å oppgi svar som tilsier større likegyldighet eller til med aversjon mot å opptre "for empatisk", som mange assosierer med noe soft eller veikt og står i strid med et eller annet annet de setter pris på og som de selv assosierer som en motsats. (feks objektivitet). Ubevisste og følelsesmessige prosesser bak svar, der resultatet har med identitet å gjøre. På samme måte vet vi at høyt libido for mange menn er assosiert med mannlig stolthet.

Spiller for øvrig ingen rolle, da dette ikke er særlig relevant for HI.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke giddet å lese alle sidene, det er som regel det samme mølet om igjen hver gang.

Min oppfatning er at de fleste menn som befinner seg på KG, og da særlig i seksualforumet, er en sær og spesiell gjeng som de færreste kvinner ønsker å ha noe med å gjøre. Det er også en del av disse som er så sære at de utgir seg for å være kvinner, og da skriver innlegg med de underligste ting (jeg liker veldig godt det, asså, om helt surrealistiske ting).

Den type mannlig bruker som henger her og bare driver med alskens tull og møl, de har jeg helt opp i halsen. Antagelig er det en av dem som har startet denne tråden om at "menn" (som alle menn) er slik og sånn, fordi han selv er en slik type. Da må man forsøke å vri det til at menn generelt er sånn.

Men heldigvis er det mange menn som er oppegående, det er bare det at de er i mindretall her på KG, og jeg tror heller ikke så mange av dem henger på feks Tinder. Disse vanlige, oppegående og hyggelige fyrene, de vil finne seg dame overalt.

Anonymkode: a5ae5...a07

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trolltunge skrev (18 minutter siden):

Enig med deg. Føler dette er en følge av at en del menn nå mener seg mislykket som menn om de ikke har hatt sex med mange ulike kvinner. Hvilket har økt aggressivitet etter å oppnå mange sengepartnere, med negative konsekvenser for samspillet mellom kvinner og menn. 

Jeg tror samfunnet får ta dette på sin egen kappe. Det er ikke sånn at plutselig bestemte en gruppe menn seg for å få dårlig selvtillit og selvfølelse. Dette har i stor grad mediene drevet frem, samt at diverse foraer har dyrket disse frøene og til med laget teorier for å understøtte resultater (som ofte ikke stemmer). Kvinnene sier at alt dette er bull, men også de har blitt påvirket. I en slags parallell dynamikk har det ene kjønnet blitt needy og det andre mer avvisende til tross for at de i dag circa er like fæle med hverandre. Sånn opplever jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...