Gå til innhold

Cellulitter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vil gjerne ha svar av andre som har opplevd noe lignende, evt har tips. Vet jo at cellulitter på lår er vanskelig å få bukt med og har lært å leve med det. Fikk ikke dette før etter 45.
Har trent en del vekter i ung alder, ellers slank. Det jeg etter 45 opplevde var det som beskrives som harde cellulitter (noen fett klumper i lårene på framsiden) som ifølge det jeg har lest på nett er mer knyttet til musklene enn løse cellulitter. Ikke at jeg er noen ekspert.

Trening hjelper lite. Kosthold er vanlig, men selv om man kan gå ned i vekt vil det ikke hjelpe all verden… Vet ikke om fettsuging eller noe sånt hadde hjulpet heller…

Har noen samme opplevelser eller tips (som etter egen erfaring funker)? Helst svar fra de som har slitt med det samme.

Anonymkode: 76cb8...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hmm.. hva med massasje for å kna det ut? 

Anonymkode: cbfb0...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Haha. er du ekstremt ung?

Anonymkode: 86e6b...90a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du helt sikker på at det faktisk er cellulitter og ikke lipødem for eks? 

cellulitter er genetisk, ikke mulig å gjøre noe med uten kirurgi (og da kommer det tilbake hos de fleste).

Anonymkode: 07f09...f0b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å være glad i deg selv og kroppen din? Du virker ut fra HI som både sunn og sterk. Du er flott som du er. Vi blir alle eldre. Det er ingen medisin, men et gjennomgående sunt liv og verdighet gjør alle godt

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

cellulitter er genetisk, ikke mulig å gjøre noe med uten kirurgi (og da kommer det tilbake hos de fleste).

Lipødem er visstnok veldig plagsomt og jeg er ikke plaget. Har ingen smerter eller noe sånt. Fortsatt ganske slank ellers. Så ikke noe overflødig veske eller fett ansamlinger ellers…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er mye kremer og ting som selges som man skal kunne massere inn. Men hjelper nok ikke…

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har i hvert fall ikke funnet noe som funker. Jeg gikk ned i vekt, og cellulittene ble bare mer fremtredende. Aldri hatt så mye cellulitter som nå når jeg er normalvektig 😅

Anonymkode: e8828...95e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er så merkelig at mange ikke skjønner at cellulitter så å si blir usynlige/borte med trening og lav fettprosent. Tror dere det bare et tilfeldigheter som gjør at idrettsutøvere har lite av det, for eksempel?

Anonymkode: f2213...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har i hvert fall ikke funnet noe som funker. Jeg gikk ned i vekt, og cellulittene ble bare mer fremtredende. Aldri hatt så mye cellulitter som nå når jeg er normalvektig 😅

Tren! Hardt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er så merkelig at mange ikke skjønner at cellulitter så å si blir usynlige/borte med trening og lav fettprosent. Tror dere det bare et tilfeldigheter som gjør at idrettsutøvere har lite av det, for eksempel?

Veeel, det stemmer nok ikke. Ja, trening og lavere fettprosent kan for NOEN hjelpe. Men det er genetisk hvorvidt det faktisk hjelper. Det er bare å ta seg en tur på stranda om sommeren, der ser man svært mange slanke veltrente kvinner med cellulitter, og tykke folk med helt glatt hud. Moren min har alltid vært litt rund, men har aldri hatt cellulitter, jeg har dessverre ikke arvet dette og har cellulitter selv med lav fettprosent og styrketrening. Søsteren min med mye høyere fettprosent har null cellulitter. Det er jo også bare å google de slankeste modellene og se bilder av dem når de går rundt og ikke er redigerte, mange av dem har masse cellulitter på tross av strenge dietter og treningsregimer og tilgang til all verdens behandlinger. Det beste er derfor å bare akseptere det og forstå at det er helt normalt. 

Anonymkode: d2076...e3a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Mange kvinnelige idrettsutøvere med celluitter. Unge kvinner har nok mindre celluitter enn eldre kvinner.  

Celluitter er genetisk. Helt normalt for de aller fleste kvinner. 

Trening, sunt kosthold, dyp massasje og selvbruning kan minske synlighet noe, men man blir aldri kvitt det. 

Anonymkode: ad6e5...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke KUN genetisk. De som har mye østrogen kan få det, selv om de er veldig unge, veldig sporty og slanke. Har sett forballjenter i slutten av ungdomsskolen/tidlig VGS med cellulitter pga p-piller. Hadde også det da jeg gikk på hormonell prevensjon - fikk ganske mye av det óg, og man kunne se de når jeg bare sto vanlig. Huden ble nesten fullstendig jevn igjen etter en stund da jeg slutta på hormonell prevensjon, og nå kan man omtrent ikke se noe selv når jeg kniper i huden.

Ellers kan det hjelpe litt å unngå inflammatorisk mat og ta omega 3, D-vitamin, drikke matcha te, kurkumin og annet som demper inflammasjon. Trening hjelper også å dempe inflammasjon. 

Endret av katties
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mye kremer og ting som selges som man skal kunne massere inn. Men hjelper nok ikke…

Det hjelper DEFINITIVT ikke. Det som hjelper mest er koffeinkrem, men effekten er superliten og ikke verdt pengene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tren! Hardt!

Funker ikke 🤷‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er bare falsk reklame og INGEN KREMER kan hjelpe mot cellulitter og underhudsfett. 

I så fall ville Kim Kardashian vært deres største kunde og reklamert for det på sine sosiale medier og vist resultatene. Men hun er full av cellulitter, til tross for at hun er sinnsykt rik og kunne kjøpt hvilken som helst behandling/metode for å bli kvitt dem... om det fantes. Men det gjør det altså ikke. De sitter der, det er genetisk.

Anonymkode: cb7c8...70d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

90% av kvinner har cellulitter. 
Det inkluderer idrettsutøvere, modeller og «vanlige folk»

Anonymkode: e9045...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trening hjelper ikke på cellulitter.  Er man  overvektig kan de kanskje bli færre om man går ned i vekt da cellulitter er fett.  Mulig det også hjelper å kutte salt og sukker. For noen år siden hadde jeg bare bak på lårene.  Nå har jeg de øverst på magen og på side og framside av lår også.  Er slank med bmi på 21 men er utrent.  Det blir bare verre jo eldre en blir.  

Anonymkode: 4a182...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er bare falsk reklame og INGEN KREMER kan hjelpe mot cellulitter og underhudsfett. 

I så fall ville Kim Kardashian vært deres største kunde og reklamert for det på sine sosiale medier og vist resultatene. Men hun er full av cellulitter, til tross for at hun er sinnsykt rik og kunne kjøpt hvilken som helst behandling/metode for å bli kvitt dem... om det fantes. Men det gjør det altså ikke. De sitter der, det er genetisk.

Anonymkode: cb7c8...70d

Det eneste som har vist seg å kunne virke litt i en studie er tørrbørsting men det krever at det gjøres hver dag.  Jeg gidder ikke 

Anonymkode: 4a182...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...