AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #21 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg spiser sånn året rundt jeg. Og tror ikke på andre enn meg selv. Blir oppfattet som en blid og hyggelig person med masse energi. Har kontakt med 20 forskjellige muslimer hver uke, noen faster, noen faster ikke. Men jeg merker ikke forskjell på noen av dem under Ramadan. Anonymkode: bf15e...284 Du er med dem på jobb og observerer dem der, altså? Anonymkode: 2da7a...a63 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #22 Del Skrevet 17 timer siden Jeg har bare kommet utfor ett problem med muslimer, ramadan og jobb. Dette var slik jeg ser det kun av elendig planlegging. Jeg jobbet på kjökkenet på ett hotel, jeg jobbet også i baren ved behov. Manageren var muslim. Ingen problem med det. Problemet kom da hun måtte pga stort fravär jobbe i baren en uke under Ramadan. Slik hun forsto reglene under Ramadan kunne hun ikke servere alkohol. Hun hadde ingen problem med å servere alkohol andre tider. Så da, hver gang noen bestilte alkohol i baren, noe som var ofte ( overraskende nok...Ironi), måtte jeg dra fra kjökkenet og gjöre hennes jobb. Ja, det ble latterlig til tider. Anonymkode: 8addf...b29 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #23 Del Skrevet 17 timer siden Det er det faktisk flere av muslimene på min jobb som gjør. 🙂 Dog trur jeg ikke det er på grunn av nedsatt arbeidsevne. De driver å drar på pilgrimsreiser, besøker familie, etc. Har én på jobb som drar rundt til flere forskjellige land, bor hos fremmede familier, og bruker dagene i moskéer overalt i verden. Anonymkode: 5eeaf...0b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #24 Del Skrevet 17 timer siden Neix4 skrev (56 minutter siden): Jeg spiser aldri frokost og hopper ofte over lunsj dersom det er travelt. Det går kun utover meg, ikke jobben min. Du drikker vel væske gjennom dagen? Prøv å kutt ut det også i dagesvis, så får du se om produktiviteten din holder seg. Anonymkode: 6c702...729 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #25 Del Skrevet 15 timer siden Enda en ting å putte på i tillegg til det med vann: Man skal ikke røyke under ramadan, og den bråslutten med røyk påvirker også. Når ramadan er over, er røyken på plass i kjeften igjen og humøret stigende. Anonymkode: 9878c...89c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #26 Del Skrevet 15 timer siden Jeg bare ser for meg hvor vanvittig ekkelt det må lukte av munnene deres! Når det lukter vondt fra før av.. Anonymkode: 29db2...8e7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #27 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg bare ser for meg hvor vanvittig ekkelt det må lukte av munnene deres! Når det lukter vondt fra før av.. Anonymkode: 29db2...8e7 Denne skjønner jeg ikke. Hvorfor skal de lukte vondt av munnen til noen som faster? Anonymkode: 5eeaf...0b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #28 Del Skrevet 12 timer siden Heller folk som faster. Enn folk som henger på et kvinneforum midt på arbeidsdagen. Anonymkode: 45baa...9a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #29 Del Skrevet 12 timer siden De "faster", dvs. de spiser om natta. Selvfølgelig veldig usunt, og det går uten tvil utover arbeidskapasitet. Anonymkode: 2f182...e05 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #30 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Denne skjønner jeg ikke. Hvorfor skal de lukte vondt av munnen til noen som faster? Anonymkode: 5eeaf...0b5 Blir som et uttørket dusjsluk Anonymkode: cdf57...539 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #31 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Aldri opplevd at de som bedriver periodisk faste tar seg ekstra pauser for å bryte fasten, nei. Anonymkode: 2da7a...a63 Enig. Det er som de fastende muslimene melker tanken om at uten mat og drikke fungerer helten ikke. Mens en som driver med periodisk faste derimot rett og slett yter mer og blir mer effektiv, og det fordi det letter på fasten på et vis. En får mer ut av fasten med å stå på og være produktiv. De jeg har jobbet med er fastende martyrer. De oier seg og syter og klager, stakkarslig gjør seg selv fordi de faster. Og rettferdiggjør derfor det å ikke henge med. Jeg som håndtverker har stått på på jobb mer enn en gang med fastende mage, da opp til 26 timer. Og det går helt fint. Jobber faktisk ekstra også siden jeg ikke gidder å ta pausen. Anonymkode: 13198...543 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #32 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Heller folk som faster. Enn folk som henger på et kvinneforum midt på arbeidsdagen. Anonymkode: 45baa...9a5 Hva er egentlig midt på arbeidsdagen i disse tider? Anonymkode: 13198...543 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #33 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): TS mener selvsagt at de blir sløve og late fordi de ikke spiser eller drikker. Da fungerer kroppen mine optimalt enn det den gjør med mat og drikke. Anonymkode: a09b5...939 Det er en vanesak. Jeg spiser ofte ikke før på kvelden, og har forsøkt å faste flere ganger for å se effekten. Og du, de har vel rett på matpause om det er kl 12 eller 18? Anonymkode: 81271...9cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #34 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Denne skjønner jeg ikke. Hvorfor skal de lukte vondt av munnen til noen som faster? Anonymkode: 5eeaf...0b5 Det er ikke lov å pusse tenner etter soloppgang. Heller ikke lov å skylle munnen hverken med vann eller munnskyll. Lukt på din egen morgenånde så skjønner du hvorfor det ikke er særlig kjekt for kolleger, kunder, pasienter og andre. Anonymkode: 2482b...e1d 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 12 timer siden #35 Del Skrevet 12 timer siden mommyaka skrev (5 timer siden): De spiser jo etter solnedgang. Jobber alle disse kveld vakt da eller? De har jo rett på pause de å. Og bare for de muslimske er de sløve og late? Ts skriver at de tar pauser utenom pausetid og det har de ikke rett på selv om det er ramadan! Og de blir jo energifattige av mangel på næring under fasten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #36 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det er ikke lov å pusse tenner etter soloppgang. Heller ikke lov å skylle munnen hverken med vann eller munnskyll. Lukt på din egen morgenånde så skjønner du hvorfor det ikke er særlig kjekt for kolleger, kunder, pasienter og andre. Anonymkode: 2482b...e1d Jobber med mange fastende muslimer og kan med hånden på hjertet si at det er noe jeg aldri har lagt merke til, verken når det fastes eller ellers. Så at dette skal være noe problem tviler jeg ganske mye på. Anonymkode: 5eeaf...0b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piggsopp Skrevet 11 timer siden #37 Del Skrevet 11 timer siden Muslimer som faster bør tenke over om de har de helse til å stå i full jobb mens de ikke spiser og drikker en hel dag. Særlig på sommerhalvåret er det enormt krevende, da det kan være et vindu på bare 4-5 timer de kan spise. Om det i tillegg er varmt kan det være for mye for helsa. Ja, det er varmt i fks Pakistan og, men der faster bortimot alle og samfunnet tilpasser seg deretter (korte arbeidsdager, skoledager, stengte kafeer på dagtid osv). Og der går jo solen ned etter tolv timer uansett når på året ramadan faller. I tillegg får man mindre søvn under ramadan. Det e rikke bare det at man skal spise før sola står opp, man skal først stå opp, vaske seg, så be og så kan man lage mat og spise. Det vil si at mange står opp kanskje i 3-4 tiden, for deretter å gå på jobb en hele dag uten mat og så spise igjen på kvelden. Jeg har møtte mange muslimer som faster hele måneden uten problemer men jeg har også vært borti noen som har blitt lagt inn på sykehus. Og jeg har møtt endel som er ærlige på at de ikke klarer det og derfor kun faster i helgen. Når det er sånn at religionen ikke pålegger folk å faste om man ikke er frisk bør man faktisk ta en vurdering på om det er fysisk mulig å faste uten å bli dårlig på jobb. Mange faster nok mye på grunn av felleskapet rundt fasten. Og jeg mistenker at endel jukser litt innimellom, når ingen ser. 😅 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #38 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ikke lov å pusse tenner etter soloppgang. Heller ikke lov å skylle munnen hverken med vann eller munnskyll. Lukt på din egen morgenånde så skjønner du hvorfor det ikke er særlig kjekt for kolleger, kunder, pasienter og andre. Anonymkode: 2482b...e1d Du fremstår utrolig uvitende. Man står opp tidlig, spiser et stort måltid. Steller seg som vanlig, inkludert tannpuss, og munnskyllevann. Anonymkode: 45baa...9a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #39 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er ikke lov å pusse tenner etter soloppgang. Heller ikke lov å skylle munnen hverken med vann eller munnskyll. Lukt på din egen morgenånde så skjønner du hvorfor det ikke er særlig kjekt for kolleger, kunder, pasienter og andre. Anonymkode: 2482b...e1d Sykere og sykere.. Anonymkode: 2f182...e05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #40 Del Skrevet 8 timer siden Jeg har aldri merket noe til det. Faster selv hele arbeidsdagen (og altså fra dagen før), ikke noe problem det. Og nei, drikker ikke på jobb for det er det ikke tid til i hektiske sykehusdager, man løpet gjerne hele vakten. Anonymkode: 65535...82c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå