AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Del Skrevet 8 timer siden Jobbet mange år med muslimer og mener de kan ta ut ferien under Ramadan. Hvorfor? De er sløve, har lavere kapasitet, arbeidsmengden øker for kolleger og ikke minst, de tar pauser for å bryte fasten når de egentlig skal jobbe. Altså pauser utenom fastsatt pausetid. Er utrolig lei av å måtte jobbe ekstra og se at andre sluntrer unna arbeidet sitt på grunn av at de faster. Anonymkode: 2da7a...a63 6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jobbet mange år med muslimer og mener de kan ta ut ferien under Ramadan. Hvorfor? De er sløve, har lavere kapasitet, arbeidsmengden øker for kolleger og ikke minst, de tar pauser for å bryte fasten når de egentlig skal jobbe. Altså pauser utenom fastsatt pausetid. Er utrolig lei av å måtte jobbe ekstra og se at andre sluntrer unna arbeidet sitt på grunn av at de faster. Anonymkode: 2da7a...a63 De spiser jo etter solnedgang. Jobber alle disse kveld vakt da eller? De har jo rett på pause de å. Og bare for de muslimske er de sløve og late? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Del Skrevet 8 timer siden mommyaka skrev (1 minutt siden): De spiser jo etter solnedgang. Jobber alle disse kveld vakt da eller? De har jo rett på pause de å. Og bare for de muslimske er de sløve og late? TS mener selvsagt at de blir sløve og late fordi de ikke spiser eller drikker. Da fungerer kroppen mine optimalt enn det den gjør med mat og drikke. Anonymkode: a09b5...939 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 8 timer siden #4 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS mener selvsagt at de blir sløve og late fordi de ikke spiser eller drikker. Da fungerer kroppen mine optimalt enn det den gjør med mat og drikke. Anonymkode: a09b5...939 De spiser jo før soloppgang og etter. De spiser bare ikke lunsj og middag sånn som vi gjør 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neix4 Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden Jeg spiser aldri frokost og hopper ofte over lunsj dersom det er travelt. Det går kun utover meg, ikke jobben min. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Del Skrevet 8 timer siden mommyaka skrev (2 minutter siden): De spiser jo etter solnedgang. Jobber alle disse kveld vakt da eller? De har jo rett på pause de å. Og bare for de muslimske er de sløve og late? Nå spiller du dum vel. - Mange jobber skift, så mange jobber også idet sola går ned. - De er ikke sløve og late fordi de er muslimer, de er sløve og late fordi de ikke spiser og drikker nok. Selv om de spiser før og etter soloppgang går det vanvittig mange timer uten noe inntak og i løpet av de timene er det en jobbdag, det er ikke super bra match. Anonymkode: f6983...d5c 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden Gjelder dette for oss som praktiserer periodisk faste også? 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Del Skrevet 8 timer siden Tull og tøys. Går hele dager på jobb uten å spise selv og er ikke muslim. Det er null problem og de flere muslimer takler det fint også. Det finnes nok av folk som sluntrer unna arbeidet, kan like gjerne være "feite Unni" som presterer for dårlig fordi hun har vondter og plager som følge av sin overvekt og gnager på sjokoladen hun har gjemt i skuffen. Dårlige kolleger og unnaslunterere finnes overalt, men det er sjeldent pga sin religion. Anonymkode: 9c85b...1d0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #9 Del Skrevet 8 timer siden mommyaka skrev (5 minutter siden): De spiser jo etter solnedgang. Jobber alle disse kveld vakt da eller? De har jo rett på pause de å. Og bare for de muslimske er de sløve og late? I min forrige jobb stimlet de seg på bakrommet utenom pausetiden sin for å bryte fasten mens resterende kolleger måtte ta unna for deres fravær. Og ja, de blir sløvere under Ramadan Anonymkode: 2da7a...a63 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #10 Del Skrevet 8 timer siden Perle skrev (Akkurat nå): Gjelder dette for oss som praktiserer periodisk faste også? Aldri opplevd at de som bedriver periodisk faste tar seg ekstra pauser for å bryte fasten, nei. Anonymkode: 2da7a...a63 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Del Skrevet 7 timer siden Perle skrev (3 minutter siden): Gjelder dette for oss som praktiserer periodisk faste også? Du bedriver vel ikke tørrfaste i en hel måned? Anonymkode: 2da7a...a63 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #12 Del Skrevet 7 timer siden Enig. Jeg har en på jobb som under ramadan drar hjem fordi han ikke er i form. Selvfølgelig fordi han ikke har spist hele dagen. Så da burde han heller ta seg fri om han ikke takler det. Anonymkode: e043a...dc0 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #13 Del Skrevet 7 timer siden Perle skrev (2 minutter siden): Gjelder dette for oss som praktiserer periodisk faste også? De fleste som driver med periodisk faste har et godt inntak av næringsrik mat, som regel. Ved ramadhan bruker de fleste familier å inkludere mat som er svært tubgt fordøyelig og det spiser svært mye like før leggetid. Dette gjør en stor forskjell i fordøyelsen og dermed energinivået. Anonymkode: a09b5...939 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #14 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du bedriver vel ikke tørrfaste i en hel måned? Anonymkode: 2da7a...a63 Ja, dette glemte jeg å nevnte, ved periodisk faste drikker man vann gjennom dagen. Det har en enorm innvirkning på energien, og også på fordøyelsen. Anonymkode: a09b5...939 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 7 timer siden #15 Del Skrevet 7 timer siden Ingen som klager når vi andre faster noen timer eller dager, så det synes jeg ikke at vi har noe med. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #16 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De fleste som driver med periodisk faste har et godt inntak av næringsrik mat, som regel. Ved ramadhan bruker de fleste familier å inkludere mat som er svært tubgt fordøyelig og det spiser svært mye like før leggetid. Dette gjør en stor forskjell i fordøyelsen og dermed energinivået. Anonymkode: a09b5...939 Dette høres nesten verre ut, for det vil i noen grad redusere kvaliteten på søvnen. Anonymkode: 96db9...23a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #17 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tull og tøys. Går hele dager på jobb uten å spise selv og er ikke muslim. Det er null problem og de flere muslimer takler det fint også. Det finnes nok av folk som sluntrer unna arbeidet, kan like gjerne være "feite Unni" som presterer for dårlig fordi hun har vondter og plager som følge av sin overvekt og gnager på sjokoladen hun har gjemt i skuffen. Dårlige kolleger og unnaslunterere finnes overalt, men det er sjeldent pga sin religion. Anonymkode: 9c85b...1d0 20 år i jobb med varierende antall muslimer har gitt meg erfaringen at de sjeldent klarer å fungere normalt under fasten, især hvis Ramadan er i sommerhalvåret. Lei av å jobbe ekstra, høre på klager eller bli bedt om å ikke spise foran dem (!). Og jeg får ikke lov til å ta meg ekstra pauser, hvorfor tillater vi muslimer å slippe unna hele tiden? Anonymkode: 2da7a...a63 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #18 Del Skrevet 7 timer siden Perine skrev (Akkurat nå): Ingen som klager når vi andre faster noen timer eller dager, så det synes jeg ikke at vi har noe med. Fordi dere makter å oppføre dere normalt. Anonymkode: 2da7a...a63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #19 Del Skrevet 7 timer siden Jeg spiser sånn året rundt jeg. Og tror ikke på andre enn meg selv. Blir oppfattet som en blid og hyggelig person med masse energi. Har kontakt med 20 forskjellige muslimer hver uke, noen faster, noen faster ikke. Men jeg merker ikke forskjell på noen av dem under Ramadan. Anonymkode: bf15e...284 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 7 timer siden #20 Del Skrevet 7 timer siden (endret) Perle skrev (5 timer siden): Gjelder dette for oss som praktiserer periodisk faste også? nei fordi dere drikker uansett. Det verste er ikke å gå uten mat, men å gå uten veske i mange timer. Endret 2 timer siden av NatNat 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå