Katteelskeren Skrevet 13 timer siden #1 Del Skrevet 13 timer siden Hei. Dere som har ammet og gitt flaske, har dere opplevd sugeforvirring eller har det gått fint? Har en baby på 2 mnd, amming går greit men han sliter litt med å gape, så han sliter litt med å holde vakuum. Jeg skal i bursdag og samboeren min må derfor gi flaske 2-3 ganger på en kveld. Det er første barnet mitt så jeg har lite peiling på dette, har bare hørt at å gi flaske kan føre til sugeforvirring. Hva er deres erfaring? 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #2 Del Skrevet 13 timer siden Jeg har en liten en som har noe utilstrekkelig vektoppgang. Måtte derfor måltidsveies og ha pumpet melk eller erstatning etter hvert måltid. Brukte kopp de første to dagene, men begynte med flaske fra dag tre. Han er nå fem uker, og vi har ikke hatt noen problemer med sugeforvirring. Ammer på dagtid og får flaske på kveld og natt, og ellers dersom han ikke blir «tilfreds» ved brystet. Anonymkode: 51d5e...424 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #3 Del Skrevet 13 timer siden Har ikke hatt noen problemer med sugeforvirring. Jeg slet litt med ammingen i starten med førstemann - det føltes alvorlig der og da, men det var egentlig bare helt vanlige oppstartsvansker. Det tok tid før melken min satt inn, og han fikk ordentlig 'grep'. Jeg forsøkte å pumpe parallelt, både for å stimulere produksjon, men også fordi jeg ville ha et lite lager av morsmelk og at far skulle ha muligheten til å mate iblant. Pumpingen gikk også trått, men tok seg til etterhvert. Baby fikk både smokk og flaske litt før jordmødrene mente at dette skulle introduseres (pga. "sugeforvirring"), men det har gått helt fint. Jeg har imidlertid venner som har hatt motsatt problem - de har ikke introdusert noen av tingene, og har barn som hverken vil ta smokk eller flaske, som også er slitsomt. Følg magefølelsen din. Anonymkode: 3dd1e...560 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #4 Del Skrevet 13 timer siden Det ble litt sugeforvirring den uka vi måtte gi flaske fordi jeg hadde for lite melk en periode etter brystbetennelse. Jeg brukte flasker som skal etterligne brystet (tror de heter nanobebe flexi eller noe sånt) og likevel var det som at det tok litt tid før han skjønte hvordan han skulle spise på puppen når han ble koblet på den etter han fikk flaske. Det gikk seg fort til dog. Anonymkode: be8e7...0e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 12 timer siden #5 Del Skrevet 12 timer siden (endret) Jeg hadde aldri hørt om sugeforvirring, så jeg blandet begge deler (både bryst og flaske) fra ganske tidlig av. Mest fordi jeg ønsket at babyens far også skulle få ta noen måltider og delta litt mer. Så jeg pumpet og pumpet og bygde opp et godt lager i fryseren i porsjonspakker med morsmelk. Babyen drakk fra tåteflaske og fra vanlig bryst om hverandre, uten å noensinne vise noen "sugeforvirring". Det gikk kjempefint, og mannen min synes det var veldig stas å få delta litt mer med slikt. Og siden jeg bygde opp et lager av morsmelk i fryseren, kunne jeg litt spontant eller planlagt ta en tur ut en liten stund for å gjøre et ærend f.eks, for det var morsmelk til babyen hjemme. PS! Et lite tillegg. Vi hadde ikke oppvaskmaskin og håndvasket alt av tåteflaskesmokker og flasker. Etter at babyen hadde tatt flaske i flere måneder, kjøpte vi plutselig oppvaskmaskin... og da nektet plutselig babyen å ta tåteflaskene. De smakte vel og luktet vel annerledes. Det ble uansett brått blånekt og det tok to måneder før vi fikk overtalt barnet til å akseptere tåteflaske igjen (og da håndvaskede, ikke fra maskin). Endret 12 timer siden av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #6 Del Skrevet 11 timer siden Vi hadde ingen problemer med sugeforvirring, men merket at ungen foretrakk enkelte flasker over andre. (På samme måte som noen smukker ble foretrukket.) Den største utfordringen vi hadde, var at det å få melk på flaske til å aksepteres, var relativt vanskelig. Temperaturen måtte være helt riktig, og melken måtte ha vært oppbevart i kjøleskap og ikke fryser. Vi forsøkte noen ganger med å bruke melk jeg hadde pumpet og fryst, men det var full nekt på å drikke det. Så når jeg var borte litt, så måtte jeg alltid klare å pumpe nok ekstra i løpet av de siste 2 døgnene før... Anonymkode: 26179...a4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #7 Del Skrevet 11 timer siden Sugeforvirring er vel helst en risiko for enda yngre babyer enn din. Når babyen er 2 mnd, er nok ammingen godt etablert, og det er neppe noen fare å gi flaske innimellom. Anonymkode: 8dfd2...233 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Del Skrevet 8 timer siden Det gikk fint her Måtte gi litt flaske ved siden av fra ca. 4-5 dager alder. Gikk over til 95% fullamming etterhvert likevel. Anonymkode: b32aa...ba8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden Bare så du er klar over det kan det være en idé å øve med flaske før dagen er der. Første gang jeg skulle ut av huset endte det opp med at baby bare spiste 5ml fra flaske, og jeg måtte reise hjem etter bare 1 time. Tok 1 måned med øving før jeg følte meg trygg nok til å prøve på nytt Anonymkode: ee13d...bbe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden Jeg delammer. Startet med kun flaske fordi han slet med å få tak på brystet. Etter hvert klarte han det og nå får han flaske og pupp i god blanding. Han har ingen problemer med det. Anonymkode: f8766...fdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 37 minutter siden #11 Del Skrevet 37 minutter siden Ingen sugeforvirring med eldste, han tok både pupp, flaske og smokk. Men yngste ville verken ha smokk eller flaske. Forsøkte mange forskjellige tuter og metoder, men nei. Anonymkode: 1b594...869 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå