AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #1 Del Skrevet 13 timer siden Jeg eier og han eier men leier ut. Vi har ett felles nyfødt og jeg har to store barn fra før. Hvordan ville dere fordelt utgifter? Hva skal fordeles og hva er felles? Klær og utstyr til mine barn står jeg for og tlf regning for meg og mine barn. Skal han betale leie? Hvordan finne hva som er rettferdig der? Strøm, husholdning, Internett, kommunale utgifter? Anonymkode: 89bba...3ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden Noen? Anonymkode: 89bba...3ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Del Skrevet 8 timer siden Ja, han bør leie av deg. Her må man vurdere hvordan man ønsker å gjøre det, men mange pleier å lande på at han bør betale halvparten av renteutgiftene du har på lånet og ellers 50% på strøm, renovasjon, internett og andre faste utgifter i huset. i tillegg bør dere jo lage en slags matkonto. Her må dere bli enige om du skal betale inn litt mer fordi du har to eldre barn boende, eller om det forsvinner litt fordi han er mann og kanskje spiser mer enn deg. Dere må bare bli enige her. jeg har en samboer som betaler meg 5000 kr i måneden og halvparten av strøm. Han har et barn som bor her annenhver helg, så jeg gidder ikke bry meg om matutgiftene, vi deler. Men forventer selvsagt at han betaler resten for barnet sitt, som klær og greier, det er ikke mitt ansvar. Vi får snart et felles barn, og her må vi dele igjen da. Anonymkode: f27a1...46c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Går han i pluss, minus eller null på å leie ut sin bolig? Han bør være med å betale på strøm, mat, husholdningsartikler og andre typiske driftsutgifter. Anonymkode: d8b9d...cfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMF Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Hva koster det å leie en tilsvarende bolig. Hvor mange prosent av den bør han betale? 50% ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Hjertelig...? Hva mener du med det? Anonymkode: d294e...cfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja, han bør leie av deg. Her må man vurdere hvordan man ønsker å gjøre det, men mange pleier å lande på at han bør betale halvparten av renteutgiftene du har på lånet og ellers 50% på strøm, renovasjon, internett og andre faste utgifter i huset. i tillegg bør dere jo lage en slags matkonto. Her må dere bli enige om du skal betale inn litt mer fordi du har to eldre barn boende, eller om det forsvinner litt fordi han er mann og kanskje spiser mer enn deg. Dere må bare bli enige her. jeg har en samboer som betaler meg 5000 kr i måneden og halvparten av strøm. Han har et barn som bor her annenhver helg, så jeg gidder ikke bry meg om matutgiftene, vi deler. Men forventer selvsagt at han betaler resten for barnet sitt, som klær og greier, det er ikke mitt ansvar. Vi får snart et felles barn, og her må vi dele igjen da. Anonymkode: f27a1...46c Renteutgiftene er irrelevante. De er avhengige av hvor mye (eller lite) den som eier har i lån. Hvorfor skal den som flytter inn måtte svi for at den som eier har mye lån? Eller motsatt, hvorfor skal den som flytter inn betale veldig lite bare fordi den som eier har betalt ned masse på boligen sin? Se hva markedsleie er der dere bor, og så går dere ned slik at begge to vinner økonomisk på å flytte sammen. Anonymkode: 69883...1a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hjertelig...? Hva mener du med det? Anonymkode: d294e...cfe Hjelp. Forstod du ikke det etter du hadde lest innlegget heller? Anonymkode: 99548...d91 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå