Gå til innhold

Lifesumappen og mål for karbohydrater m.m.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har brukt lifesumappen ett par uker nå, og ser at jeg ligger i underskudd på karbohydrater og fett, mens jeg stort sett når målene for kalorier og protein. Det siste er nok fordi frokosten bl.a. består av en porsjon protein-drikk.

Hvor stor betydning har det at jeg ikke får i meg nok karbohydrater på en dag? Lifesum sier jeg trenger 139 g, og jeg kommer opp i ca 80 -90 g per dag.

Når det gjelder fett, så får jeg i meg 17-19 g pr døgn, og appen sier 37 g.

Hilsen ei voksen dame som ikke skal ned i vekt, men vil spise sunnere og holde vekten stabil.

Anonymkode: 36171...bf3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen betydning. Du kan jo endre det selv og etter hva du ønsker. 

Anonymkode: 243b9...df5

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger fett i kostholdet, så det målet burde du nå. Karbohydrater gir deg energi, så hvis du føler deg slapp og sliter med å trene med høy intensitet så burde du øke inntaket. Jeg prøver å spise minst 40g fett per dag.

Anonymkode: aa0e8...a01

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selv bruker jeg appen kun til å følge med på proteininntak. Men det er fordi mine mål er å bli sterkere og å få litt muskler, derfor er proteiner viktig for meg. 

Hvilket fokus du skal ha på proteiner, fett og karbohydrater avhenger av dine mål. I Lifesum kan du ta en test hvor du krysser av for hvilke mål du har, hva slags kosthold du har, matpreferanser o.l. og appen vil da gi deg et forslag basert på det. Dette er kun veiledende, så om du ikke når målet hver dag så er ikke det krise. Men det er en fin pekepinn :) 

Anonymkode: e6ccf...9f6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...