Gå til innhold

Småbarn nekter å sette seg i bilen.

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.3.2025 den 8.13):

Man kommer ikke for sent på jobb for at en toddler ikke vil sitte i stolen sin!

Begge mine har hatt sånne perioder. Når man har prøvd myke-måten noen minutter (ikke gi telefon, det er å gå for langt) og det ikke funker, må man bare vise dem hvem som er sjefen. Dere diller alt for mye.

Jeg veier 55 kg, men jeg klarer faktisk å pakke min 17 kg sterke 2,5 åring inn i bilstolen uten at han skader seg. Blir rimelig svett etterpå, må delvis legge meg over han, men det går. Når de skjønner at de ikke har noe valg, går det fort over. 

Har hatt to sånne perioder med han, og det eneste som hjelper er stram rutine og minst mulig dill. Vil han ikke sitte i stolen frivillig i løpet av en viss tid, vet han at han blir tvunget. Da velger han "frivillig" 👼

Anonymkode: 31d12...897

Herregud!!! Du må jo prate med han mye og ofte når dere begge er rolige om hvorfor sikkerhet er viktig! Ikke ta det der og da!

Anonymkode: 409a2...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.3.2025 den 9.34):

Når dette gjentar seg med alle dine barn og tilog med med biting så er det du som feiler i fremgangsmåten. 

7 unger i bilseter og ingen har noen gang bitt, hverken meg eller dem 2 fedrene.

Lurer på hva som skjer her i verden.

Anonymkode: 35269...8d6

Å herregud ! Neimen da så siden dine barn ikke beit sp gjør ingen andre det heller.🙄lurer på hvor navlebeskuende man kan bli

Anonymkode: 260a0...d11

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Flamme skrev (På 3.3.2025 den 10.17):

Du spørr ikke en 1.5 åring om de vil sitte i bilstolen.

Du kommer ikke for sent på jobb fordi en 1.5åring 'ikke vil'.

Du bærer barnet i bilstolen og får på selene og strammer til. Trenger ikke gjøre det mer dramatisk enn det. 

Å enkle mennesker altså, er så fascinerende hvor lite man kan tenke 🙄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.3.2025 den 10.43):

Hvordan får du på selene, når ungen sparker, slår, biter, lugger, klorer, og spreller og spenner rygg og fekter og er helt rabiat? I det du klarer å brekke én arm inn i selen, må du jo slippe den for å få den andre armen inni, og da rykker ungen jo bare første armen ut igjen? Og hva gjør du når ungen trykker på utløseren og enkelt og greit klikker seg selv løs? 

Sånn helt seriøst? "Rådet" ditt er et ikke-råd. 

Så utrolig mange som har hatt rolige barn som ikke slår seg helt rabiat-vrang på en veldig fysisk utagerende måte, som overhodet ikke engang har fantasi til å se problemet?

"Få på selene" er ikke et konkret råd - det er fryktelig mange steg involvert i å "få på selene" du pent og pyntelig glosser over. Som "hold armen til ungen i et jerngrep og bare ta imot sparkene og bittene til ungen, drit i om du blør, legg all vekten din oppå den ene armen for å holde den på plass i selen etter du slipper for å få på grep på den andre armen som ungen prøver å bokse deg i nesen med, og når du klarer å få fatt i den, knekk den inn mens du prøver å ikke blø for mye neseblod på interiøret i bilen". 

Anonymkode: f089c...c63

Ikke sant 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Et barn har ikke konsept for død før rundt 6 års alder. At dere bruker tid på å dille med en 3 åring til å forstå død er HELT utrolig.

Du tror oppriktig at barnet vil brekke nakken??!?!?!

Så når dere ikke evner å sette grenser er det barnet som har diagnose? Oh lord

Helt riktig. Barn tester grenser, og når de blir usikre på hvor grensene går fører dette til ytterligere grensetesting og USIKKERHET hos barna.

HELT enig i flokken som sier man kan være fleksibel på mye, men tannpuss, dusj og bilsikring bestemmer voksne. Punktum.

NVH avdanket pedleder som byttet beite grunnet alle dikkedarieforeldrer der ute. Er det mulig???

Anonymkode: 1b7f8...f88

Høres ikke ut som et tap for bhg…

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kanskje like greit du ikke jobber som pedagog lengre hvis måten du svarer på her er representativ for din pedagogikk.

Anonymkode: 46c2a...4d9

😂 tro det eller ei, men her inne er jeg ikke yrkesutøver, men privatperson. For folk flest er det mulig å opptre ulikt ut fra ulike roller 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Høres ikke ut som et tap for bhg…

Dumskap tar ingen ende.

Sier det igjen jeg: folk flest klarer å opptrå ulikt på ulike arenaer.  De færreste oppfører seg likt på jobb som på kg. (Får vi håpe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere gått over bilstolen for å sjekke at det ikke er noe som er vondt oppi der. Kan dere ta inn stolen og øve inne? Prøv å snakke med barnet, selv om hun er liten. Hva er ekkelt? Stropper dere litt for hardt? For mye klær? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.3.2025 den 8.13):

Man kommer ikke for sent på jobb for at en toddler ikke vil sitte i stolen sin!

Begge mine har hatt sånne perioder. Når man har prøvd myke-måten noen minutter (ikke gi telefon, det er å gå for langt) og det ikke funker, må man bare vise dem hvem som er sjefen. Dere diller alt for mye.

Jeg veier 55 kg, men jeg klarer faktisk å pakke min 17 kg sterke 2,5 åring inn i bilstolen uten at han skader seg. Blir rimelig svett etterpå, må delvis legge meg over han, men det går. Når de skjønner at de ikke har noe valg, går det fort over. 

Har hatt to sånne perioder med han, og det eneste som hjelper er stram rutine og minst mulig dill. Vil han ikke sitte i stolen frivillig i løpet av en viss tid, vet han at han blir tvunget. Da velger han "frivillig" 👼

Anonymkode: 31d12...897

Toddler? Heter det ikke småbarn da?

Anonymkode: 80cf9...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Å enkle mennesker altså, er så fascinerende hvor lite man kan tenke 🙄

Kanskje du ikke har oppdaget det, men det er voksne som bestemmer og av og til må man bruke tvang. Det hjelper ingenting ved at ungene bestemmer over de voksne.

Anonymkode: 80cf9...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...