Gå til innhold

Kjøtt eller fisk

Anonym11223344

Anbefalte innlegg

Mitt inntrykk er at de som spiser fisk ofte er slankere, og i ubetydelig grad. På restaurant bestiller jeg fisk hvis det står på menyen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du kan da spise begge deler...

Jeg spiser kjøtt en gang eller to i uka, så spiser jeg fisk et par ganger, kylling, osv. Variasjon er tingen.

Anonymkode: 4be78...201

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bestiller alltid kjøtt ute, nesten uten unntak. Spiser en god del kjøtt og har en bmi på 19. Har ikke lagt ut bunaden min siden konfirmasjonen 25 år siden og bruker fremdeles en bukse jeg kjøpte i 10. klasse. Legger heller ikke merke til at andre mennesker som er glade kjøttspisende mennesker veier noe mer eller noe mindre enn de som er veldig beviste på å bare spise fisk i andres åsyn. Et variert kosthold er det beste etter min mening uansett hva det måtte gjelde.

Anonymkode: 64334...20c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym11223344 skrev (6 timer siden):

Mitt inntrykk er at de som spiser fisk ofte er slankere, og i ubetydelig grad. På restaurant bestiller jeg fisk hvis det står på menyen. 

Hvis det er i ubetydelig grad, så spiller det jo liten rolle?

Jeg har ikke lagt merke til det samme. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisk er supert valg på restaurant, kokken er jo så mye flinkere enn meg på fiskeretter.

Jeg har ikke tenkt på om kjøttelskere er tjukkere enn andre, kanskje det finnes forskning?

Endret av Hareena
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym11223344 skrev (7 timer siden):

Ubetydelig grad? Altså ikke forskjell i det hele tatt da...

Det er fint å spise fisk på restaurant, for kokker er ofte flinkere til å lage gode fiskeretter enn hobbykokker hjemme. Men du blir ikke slankere av å spise fisk på restaurant, med mindre du har et usunt forhold til restaurantmat og spiser der 5 av 7 dager i uka

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym11223344 skrev (7 timer siden):

Tror ikke det spiller noen stor rolle hva man spiser når det kommer til kroppsvekt. Det er alltid mengden det kommer an på. Det går fint an å spise bare sjokolade og potetgull, og allikevel gå ned i vekt, dersom du spiser lite nok.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hareena skrev (35 minutter siden):

Fisk er supert valg på restaurant, kokken er jo så mye flinkere enn meg på fiskeretter.

newman01 skrev (23 minutter siden):

Det er fint å spise fisk på restaurant, for kokker er ofte flinkere til å lage gode fiskeretter enn hobbykokker hjemme. 

Hehe, jeg bestiller nesten aldri fisk på restaurant fordi den aldri er så saftig og passe varmebehandlet som fisken jeg tilbereder i mitt eget kjøkken. Det er mye ødelagt fisk å få når man spiser ute, og særlig kveite er som oftest en skuffelse jeg ikke ønsker å utsette meg selv for (særlig ikke til restaurantpriser) - tørr kveite er antakeligvis det tristeste i hele verden.

Så jeg bestiller oftest kjøtt på restaurant (med mindre det er snakk om en flerretters satt smaksmeny - da får man jo vanligvis begge deler i løpet av måltidet, og håper på det beste). 

Anonymkode: 4ed7d...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøtt er sunnere enn fisk, blant annet på grunn av mye miljøgifter i det meste sjømat. Men folk flest tror at fisk er sunnere. Så helsebevisste mennesker her er kanskje mer sannsynlig at de velger fisk enn kjøtt på restaurant.

Anonymkode: d455b...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg holder meg til fisk og kylling. Svinekjøtt av og til, men ikke rødt kjøtt, det har jeg helt kutta ut.

Anonymkode: 3cbdf...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spiser ikke kjøtt, men spiser fisk. Er tynn. Men det tviler jeg på at er pga fisken gitt. 😂

Anonymkode: 17eae...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestiller gjerne fisk ute, fordi jeg ikke er så flink til å lage det selv, uten at det har så mye betydning for vekt og kroppsfasong. Restaurantmiddager utgjør tross alt en minimal andel av samlet matinntak.

Andres kroppsfasong og matvaner er såpass uinteressant for meg at jeg ikke har sterke meninger om generelle sammenhenger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...