Gå til innhold

Manglende interesse for barnet sitt. Er det normalt.

Perlemor18

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en venninne som er gravid. Hun virker helt uinteressert i barnet hun bærer. Mannen må handle inn alt. Hun holder graviditeten skjult for familie og venner. Hun nekter at på at hun er gravid. Hun er høygravid. Hvis noen sier noe blir det et helvete.
Er det noen som har opplevd dette? Er veldig bekymret. Og hvordan blir det når ungen blir født

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, det er jo langt fra normalt. Her bør psykisk helsevern inn. Du må snakke med barnefar om dette, så han får varslet ved kontroller fremover.

Anonymkode: 60903...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri opplevd, og jeg synes ikke det høres normalt ut. Kan det tenkes en svangerskapsdepresjon? Dette bør tas tak i, det er veldig lite trolig at dette kommer til å gå over når barnet er ute. Da kan også veien til et normalt liv og med tilknyting til barne, være lang. 

Hadde dette vært min venninne hadde jeg bedt henne dra til legen å snakket om dette. 

Anonymkode: 11058...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er (selvsagt) ikke normalt. 

Jeg kjenner til to lignende tilfeller, men ingen av dem hadde noen særlig tilstedeværende far. Begge endte med alvorlige barnevernssaker, så det gikk åpenbart ikke veldig bra. 

Benekter hun svangerskapet også overfor dere som vet om det? Hva med overfor far? Hvis ja på noen av delene, dere (helst far) kontakte helsevesenet.

Hvis hun er mer rasjonell i kontakten med dere, bør hun sterkt oppfordres til slik kontakt og far bør bli med på timer hos lege/jordmor og ta det opp der.

Anonymkode: 38461...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...