AnonymBruker Skrevet 2. mars #1 Skrevet 2. mars Har noen av dere vært i Colmar? Del gjerne erfaringer😊 Anonymkode: 8c1eb...675
AnonymBruker Skrevet 3. mars #2 Skrevet 3. mars Er det ingen her som har vært i Colmar? Anonymkode: 8c1eb...675
AnonymBruker Skrevet 3. mars #3 Skrevet 3. mars Vi var der i fjor sommer, en natt. Colmar er en helt utrolig vakker by! Reiser tilbake dit i år på en dagstur fra et annet feriested, med et vennepar. Vi bodde på Hotel Turenne. Fint hotell med parkering i kjeller og gangavstand til gamlebyen. Skal du dit må du spise Flammkuchen/tarte flambee. En spesialitet i bl.a Alsace regionen. Smaker veldig godt. Vi syns det holdt med en natt, fikk se det vi ville. Men spørs jo hva man er ute etter om hvor lenge man vil være der. Vi var der med to barn. Se denne bloggen for tips til steder/bygninger verdt å se/ta bilde med. https://limitless-secrets.com/the-best-instagram-spots-in-colmar/ Anonymkode: 2baba...79c
AnonymBruker Skrevet 3. mars #4 Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Vi var der i fjor sommer, en natt. Colmar er en helt utrolig vakker by! Reiser tilbake dit i år på en dagstur fra et annet feriested, med et vennepar. Vi bodde på Hotel Turenne. Fint hotell med parkering i kjeller og gangavstand til gamlebyen. Skal du dit må du spise Flammkuchen/tarte flambee. En spesialitet i bl.a Alsace regionen. Smaker veldig godt. Vi syns det holdt med en natt, fikk se det vi ville. Men spørs jo hva man er ute etter om hvor lenge man vil være der. Vi var der med to barn. Se denne bloggen for tips til steder/bygninger verdt å se/ta bilde med. https://limitless-secrets.com/the-best-instagram-spots-in-colmar/ Anonymkode: 2baba...79c Takk for svar, så kjekt å høre at dere syns byen var vakker! Kjæresten og jeg planlegger tur dit i sommer, har sett masse nydelige bilder derfra, og syns det virker som det er et helt unikt fint sted😍 Vi skal bare være borte fire netter, og tenkte kanskje vi der hele tiden, og heller ta én dagsutflukt til Strasbourg, evt også én dag på vinutflukt til en vingård i nærheten. Jeg har ikke behov for å se mest mulig på kortest tid, men mer bare være til stede i atmosfæren, så det gjør ikke meg noe om man egentlig rekker å se det meste på en dag😊 Hvordan er byen lagt opp? Er det stort sett bilfritt, eller kan man ta taxi dersom man befinner seg i andre enden av byen av der man bor på hotell, (hvis man skulle føle seg sliten)? Er det veldig mye turister der? Eller er det et litt avslappende sted? Anonymkode: 8c1eb...675
AnonymBruker Skrevet 3. mars #5 Skrevet 3. mars Mange år siden jeg var der så jeg husker ikke så detaljert, men husker jeg var helt bergtatt! Nydelig område, Strasbourg er også vakker, og hvis dere er interessert i vin, kan man kjøre en "route de vin" mellom små byer og prøvesmake vin. 30 år siden jeg gjorde det med franske venner, fantastisk opplevelse. Anonymkode: 7498b...fb1
AnonymBruker Skrevet 3. mars #6 Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mange år siden jeg var der så jeg husker ikke så detaljert, men husker jeg var helt bergtatt! Nydelig område, Strasbourg er også vakker, og hvis dere er interessert i vin, kan man kjøre en "route de vin" mellom små byer og prøvesmake vin. 30 år siden jeg gjorde det med franske venner, fantastisk opplevelse. Anonymkode: 7498b...fb1 Så fantastisk å høre! Hvor ville du bodd om du hadde fire netter? Strasbourg eller Colmar? Strasbourg er ganske mye større, og mer storby-preg, er det ikke? Og mer masete? Eller hva husker du? Route de vin, er det organiserte vinturer? Vi kan jo ikke kjøre selv når vi skal drikke vin😄 Anonymkode: 8c1eb...675
AnonymBruker Skrevet 3. mars #7 Skrevet 3. mars Jeg elsker ro og fred så jeg ville nok bodd i Colmar, men det er jo mye mer som skjer i Strasbourg. Mulig det finnes organiserte turer med buss, vi kjørte med egen bil, franskmenn er litt rundere i kantene når det gjelder vininntak og kjøring ... 🙄 Anonymkode: 7498b...fb1
AnonymBruker Skrevet 3. mars #8 Skrevet 3. mars Nydelig, men veldig liten by. Vi bodde der i to netter på en gjennomreise og det var nok til å utforske byen. Anonymkode: d041c...26d
AnonymBruker Skrevet 3. mars #9 Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Nydelig, men veldig liten by. Vi bodde der i to netter på en gjennomreise og det var nok til å utforske byen. Anonymkode: d041c...26d Er det koselig å bare «henge» i byen noen dager, selv om den er liten? Er det mange gode restauranter og koselige steder å sitte og drikke vin osv? Og finne roen? Eller er det veldig masse turister overalt? Anonymkode: 8c1eb...675
Thessaly Skrevet 3. mars #10 Skrevet 3. mars Fin by, men såpass liten at mengden turister ble litt overveldende. Uhorvelig mye amerikanere (Colmar er hjembyen til han som lagde Frihetsgudinnen). Fire dager i Colmar er lenge, vi var der to netter, holdt i massevis. Synes Strasbourg er en by som egner seg bedre for lengre opphold
AnonymBruker Skrevet 3. mars #11 Skrevet 3. mars Thessaly skrev (16 minutter siden): Fin by, men såpass liten at mengden turister ble litt overveldende. Uhorvelig mye amerikanere (Colmar er hjembyen til han som lagde Frihetsgudinnen). Fire dager i Colmar er lenge, vi var der to netter, holdt i massevis. Synes Strasbourg er en by som egner seg bedre for lengre opphold Ja det var det jeg var litt redd for, at Colmar er en turistmagnet. Strasbourg ser jo også veldig fin ut😊 Men det er klønete å komme seg til begge de byene med fly, ser jeg. Man må sikkert regner med en togtur fra en eller annen større flyplass i en annen nærliggende by? Anonymkode: 8c1eb...675
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå