AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #1 Del Skrevet 13 timer siden Hei! Er det bare jeg som synes det er «no go» å snakke om private ting til andre som man kun har kjent toppen et halvt års tid? Selv om de, altså det er snakk om en gruppe, har sagt at vedkommende bare kan snakke med dem og at de har godtatt det, så føler jeg at det blir feil å snakke med fremmede om private ting. Selv om de har vært like åpen om private ting selv, men i en annen kontekst. Hun har snakket om eksens problemer med rus og slike ting, mens de andre i gruppa har snakka om alvorlige somatiske sykdommer som kreft. Jeg føler at det er en viss forskjell på å snakke om kjærlighetsproblemer/psykisk helse og alvorlige somatiske sykdommer, og at venninna mi burde unngå å snakke om psykiske problemer med dem. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle gjøre eller si da hun plutselig bestemte seg for å skrive en melding til de i gruppa si for å gi beskjed om at de kunne snakket med henne istedenfor lederen om det var noe de reagerte på. Jeg syns hun burde ta seg sammen og tenke ordentlig igjennom ting. Jeg har kjent vedkommende i 2-3 år, så jeg syns det på en måte at det har vært greit at hun har snakket med meg om ting, men å utlevere en eks blir uansett for meg veldig feil. I tillegg går hun blant annet rundt og klemmer på meg i en offentlig setting, akkurat som om jeg skulle vært hennes kjæreste, noe jeg synes er ekstremt ukomfortabelt. Jeg er hverken lesbisk eller bifil, og syns hun burde tenkt seg litt bedre om før hun klenger på andre. Jeg syns det er vanskelig å snakke med henne om det, fordi at jeg er redd for hennes reaksjon. Etter det jeg har forstått så har de venninnene hun har i hjemkommunen sagt flere ganger at de ikke har muligheten til å treffes i storbyen der hun bor, og da ser jeg jo på det som noe veldig negativt. At de faktisk ikke VIL møte henne. Pga. hennes væremåte, hvis det er slik hun reagerer når hun er sammen med de andre også. Hun tolker venninnene sin væremåte som at de godtar at hun forteller om ting og tang i livet hennes, men jeg tolker det heller motsatt. At de godtar at hun prater om det, ved at de lytter, men at de istedenfor velger å holde avstand. I tillegg så lukter hun alltid dårlig ånde, noe jeg ser på som noe veldig «no-go» i et vennskap. Hvordan kan jeg snakke med henne om dette? Hun blir veldig lei seg når venninnene hennes forteller at de ikke kan møtes, men det ikke er tilfellet. Jeg syns det er vanskelig å snakke med henne om at jeg syns det er irriterende og ukomfortabelt for meg at hun går rundt og klenger på meg offentlig, for vi er jo ikke kjærester. Hvis hun er bi, greit for meg, men jeg er hverken bi eller lesbisk, og det synes jeg hun burde respektere. Og det med at hun lukter dårlig ånde er jo veldig vanskelig å ta opp.. trenger noen tips her.. Vil helst ta opp ting på en måte som gjør at jeg ikke mister en venn, for jeg har virkelig ikke så mange venner.. Vi har det jo fint ellers, men det er disse tingene her som gjør at jeg føler meg litt ukomfortabel.. Anonymkode: 65a95...732 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #2 Del Skrevet 13 timer siden Noen er åpne og noen er ikke det. Noen har dessverre dårlig ånde. Noen er klengete, andre ikke. Dette er ikke dine problemer. Om hun velger å snakke om ting med andre som DU mener er over grensa så er det faktisk hennes ansvar. Det eneste du kan si noe på her er din grense. Feks "du, skjønner at du sikkert har en litt annen intimsone enn meg, men jeg liker ikke klemming og kroppskontakt. Håper du skjønner" Anonymkode: 116e9...82a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #3 Del Skrevet 13 timer siden Hæ? Hvilken type "gruppe" er dette? Er det noe terapilignende? Anonymkode: d52fc...005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #4 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hæ? Hvilken type "gruppe" er dette? Er det noe terapilignende? Anonymkode: d52fc...005 Er snakk om en skole/skolegruppe. Ts. Anonymkode: 65a95...732 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden Om man ønsker snakke om personlige ting etter ett halvt år, er opp til en selv. Det er absolutt ikke uvanlig at man blir nære venner i løpet av så mange måneder. Men å ikke ville ha klem av en venninne offentlig fordi man ikke er lesbisk? Det er holdninger som hører hjemme i konservative miljøer på 60tallet.... Å vise affeksjon til venner er helt normalt, å gi venner klemmer er helt normalt. Det er også helt normalt å si at man ikke ønsker fysisk kontakt. Men å begynne blande inn seksuelle legninger er helt på bærtur. Anonymkode: 7484c...71b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Om man ønsker snakke om personlige ting etter ett halvt år, er opp til en selv. Det er absolutt ikke uvanlig at man blir nære venner i løpet av så mange måneder. Men å ikke ville ha klem av en venninne offentlig fordi man ikke er lesbisk? Det er holdninger som hører hjemme i konservative miljøer på 60tallet.... Å vise affeksjon til venner er helt normalt, å gi venner klemmer er helt normalt. Det er også helt normalt å si at man ikke ønsker fysisk kontakt. Men å begynne blande inn seksuelle legninger er helt på bærtur. Anonymkode: 7484c...71b Det er snakk om at vedkommende klenger seg inn på meg. Hele tiden når vi går ute. Trodde ikke venner holdt på sånn. Anonymkode: 65a95...732 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 minutter siden #7 Del Skrevet 20 minutter siden Ikke prøv å belære henne om hvordan hun bør være. Men du kan jo si at du ikke ønsker så mye fysisk nærkontakt. Anonymkode: 2b526...b36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå