AnonymBruker Skrevet i går, 20:55 #1 Del Skrevet i går, 20:55 Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre. Har hatt en vaginal fødsel som gikk ganske greit, men mye angst som gjorde at jeg nå bruker cipralex i etterkant av utløst helseangst etter fødsel (dette er 2 år siden) vi har lyst på en til, men etter angstanfall og 14 dager med risting, ingen søvn og masse legebesøk og medisin så gruer jeg meg veldig. Jeg takler ikke egentlig og ikke vite hvordan en fødsel evt blir. Samtidig som jeg har helseangst og er redd for operasjoner osv. Hva tenker dere, å har dere hatt planlagt keisersnitt? Anonymkode: 38913...470 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:03 #2 Del Skrevet i går, 21:03 Kjære deg, pust litt inn og ut og ikke forhast deg. Det viktigste for deg nå høres det ut som er å jobbe med angsten din. Det er fult mulig å bli frisk, tilnærmet frisk og deretter få mange barn. Jeg er sikker på at du er en flink mamma, men husk at du også er en menneske som også skal leve og ha overskudd til å være mamma. Angsten prøver å fortelle deg noe, den er urasjonell ja, men ber deg om å bearbeide noe. Når du har fått bearbeidet kommer det ikke å være noe problem med keisersnitt eller vagnial fødsel( selvfølgelig er det normalt å være litt redd uansett). Angsten lurer deg også til å tro at du må gjøre dette nå. Gjør deg selv en tjeneste å gi deg et år. Et år til å dypdykke ned i deg, et år til å få landet angsten. Anbefaler clair weeks sine bøker og boken anxiety rx. Lykke til og ønsker deg alt det beste! Anonymkode: e4d0b...71f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:05 #3 Del Skrevet i går, 21:05 Ville absolutt oppsøkt hjelp for angsten først. Anonymkode: 5d9c4...336 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Del Skrevet 9 timer siden Jeg har mye sympati for deg og situasjonen din, og har respekt for de som ønsker keisersnitt av ulike grunner. Jeg ønsker bare å informere om dette i tilfelle du ikke vet, og om det kan hjelpe deg med en avgjørelse. Keisersnitt gir økt risiko for ulike helseproblemer hos barnet, som allergier, astma, fedme og diabetes (https://www.forskning.no/menneskekroppen-bakterier-medisinske-metoder/keisersnitt-babyer-mangler-viktige-allergi-bakterier/616844). Om du vurderer planlagt keisersnitt kan det være lurt å lese seg skikkelig opp på ulike aspekter rundt keisersnitt. Når det er sagt, er det opp til enhver hva en ønsker og får til, jeg forstår at ting ikke er så svart-hvitt. Masse lykke til! Anonymkode: 7eee1...953 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Jeg hadde planlagt KS med nr 2 & 3 (etter en grusom og traumatisk fødsel med nr 1) det ble en veldig fin opplevelse. Ikke noe nederlag å be om det! Det skal ikke fødes vaginalt for enhver pris! 💓 Anonymkode: 625ba...0d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Ville anbefalt deg å bli bedre først, hvis bare tanken gir deg angst, risting, legebesøk osv. Høres ikke frisk nok ut til å skulle bære frem et barn. Anonymkode: 03040...bf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå