AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #1 Del Skrevet 21 timer siden Hei! Er 22 år og leier leilighet på bygda med typen. har 3 årig utdanning fra vgs med yrkestittel samt studiekompetanse til høsten. jobbet både innen barnehage og ungdomsskole. ønsker å kunne studere spesialpedagog eller sosionom men: jeg ønsker å studere nettbasert for jeg vil jobbe her jeg bor! lurer derfor på: - er det noen av dere som har studert bachelor nettbasert fulltid samt jobbet fulltid? Brukte dere faktisk 40 t? Og hvordan fungerte det? - vil ta ppu etter utdanningen, er det noen av dere som har gjort det? - dere som har relevant utdanning- var det enkelt å få seg jobb? jeg leser meg i hjel og ønsker derfor å høre fra dere i håp om å skjønne litt mer🙈 40t høres veldig mye ut og vil ha bachelor men vil også jobbe…fulltid. Anonymkode: 7fe50...3a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden Jeg tok 120 studiepoeng på ett år ved siden av fulltidsjobb. Nå tar jeg en bachelor ved siden av fulltidsjobb som nettstudier. Det går helt fint, men bruker ikke 40 timer i uka. Jeg har opplevd at nettstudiene muliggjorde at jeg fikk relevant jobb raskt (jeg byttet yrke). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden SPOCA skrev (6 timer siden): Jeg tok 120 studiepoeng på ett år ved siden av fulltidsjobb. Nå tar jeg en bachelor ved siden av fulltidsjobb som nettstudier. Det går helt fint, men bruker ikke 40 timer i uka. Jeg har opplevd at nettstudiene muliggjorde at jeg fikk relevant jobb raskt (jeg byttet yrke). Husk at du hadde studert mye fra før, om jeg ikke husker feil? Det er stor forskjell i tidsbruken som fersk student vs hvis man har studert 5+ år tidligere. I tillegg kan obligatorisk oppmøte og synkrone forelesninger uten opptak gjøre det vanskelig å jobbe 100% ved siden av. Det er nok de færreste som kan ta dobbelt studiebelastning OG jobbe fullt ved siden av. Som fersk student hadde jeg nok satset på deltidsstudier. Og regnet med at et fulltidsstudium faktisk tar 37,5 timer i uka. TS, jeg skjønner at du «vil» studere fulltid OG studere fulltid for å tjene penger OG ha mulighet til bedre jobb i fremtiden, men realiteten er at det er krevende, og mange får det ikke til. Anbefaler deg å enten redusere stilling, eller studere deltid. Det å ha erfaring som student fra før er viktig. Har du ikke det, må du bruke mye tid på ting som folk som SPOCA og jeg kan fra før, som studieteknikk, akademisk skriving, føring av referanser…. Anonymkode: 17365...9c5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå