AnonymBruker Skrevet 5. mars #21 Del Skrevet 5. mars stan skrev (5 minutter siden): Du er den første noensinne som sier dette. Har du prøvd? はい。Lærte meg det selv under covid av ren kjedsomhet. Kan nå forstå relativt mye japansk, og kan lese manga. Vil tro jeg kan rundt 700-800 kanji, så har ca 1000 igjen for å ikke være analfabet. Men når man først forstår systemet, kan man ofte gjette betydningen pga radikaler. Anonymkode: ed346...cd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #22 Del Skrevet 5. mars De med psycho-tonal uttale. Xoo/khoisan, baskeet, kaqchikel, archi og piraha er nok ganske stress. Anonymkode: 59fff...d40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 5. mars #23 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (12 minutter siden): はい。Lærte meg det selv under covid av ren kjedsomhet. Kan nå forstå relativt mye japansk, og kan lese manga. Vil tro jeg kan rundt 700-800 kanji, så har ca 1000 igjen for å ikke være analfabet. Men når man først forstår systemet, kan man ofte gjette betydningen pga radikaler. Anonymkode: ed346...cd4 Har du vært i Japan og prøvd? Eventuelt snakket med noen fra Japan? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #24 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (På 3.3.2025 den 18.13): Jeg har hørt at koreansk skal være veldig enkelt. Enkle lyder, logisk gramatikk, ting uttalles nøyaktig slik det skrives, kun 24 bokstaver, etc. Anonymkode: 2f2f4...ebe Hvor har du hørt at det er enkelt? ikke det jeg leser når jeg googler språket. Anonymkode: 5a1c0...f9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 7. mars #25 Del Skrevet 7. mars Tråden er ryddet for innlegg som ble postet av permanent utestengt bruker. Øvrig innhold er ikke lest eller vurdert. Skulle regelbrudd være stående oppfordres dere til å rapportere dem, slik at de vil få en vurdering. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 7. mars #26 Del Skrevet 7. mars stan skrev (På 3.3.2025 den 13.20): Japansk og kantonesisk regnes ofte som de aller vanskeligste. Arabisk og mandarin er også vanskelige å lære. Jeg hadde plassert mandarin foran japansk personlig.. Alle disse forskjellige toner.. det virker håpløs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #27 Del Skrevet 7. mars stan skrev (På 5.3.2025 den 8.23): Du er den første noensinne som sier dette. Har du prøvd? Sønnen min lærte seg japansk på egen hånd og han sier det samme. Anonymkode: e0df4...c4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 7. mars #28 Del Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Sønnen min lærte seg japansk på egen hånd og han sier det samme. Anonymkode: e0df4...c4a Har han snakket med noen japanere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 7. mars #29 Del Skrevet 7. mars NatNat skrev (24 minutter siden): Jeg hadde plassert mandarin foran japansk personlig.. Alle disse forskjellige toner.. det virker håpløs Bare 4 (og en toneløs) 😀 Kantonesisk har visst flere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 7. mars #30 Del Skrevet 7. mars (endret) stan skrev (15 minutter siden): Bare 4 (og en toneløs) 😀 Kantonesisk har visst flere. jeg kan neppe høre forksjellen mellom disse tonene.. 😄 Tør ikke tenke om kantonesisk.. Trist fordi jeg hadde så gjerne lært meg Mandarin. Endret 7. mars av NatNat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 7. mars #31 Del Skrevet 7. mars NatNat skrev (1 minutt siden): jeg kan neppe hører forksjell mellom disse tonene.. 😄 Tør ikke tenke om kantonesisk.. Trist fordi jeg hadde så gjerne lært meg Mandarin. Det funker ganske bra å si hele setninger eller fraser. Da er enkelte feil ikke så avgjørende. Kina har også masse dialekter og folk som snakker "rart" i forhold lærebok standard. I tillegg er de fleste kinesere så lykkelige over weiguoren som kan snakke litt kinesisk. Viktigste frase er: gei wo yi ping pijiu 给我一瓶啤酒 Hvis du følger opp med gan bei så er kineserne med. 🤣🤣🤣 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #32 Del Skrevet 21. mars Røverspråket 😉 Anonymkode: 18472...66f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå