AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #1 Del Skrevet 13 timer siden Samboerne min er sjalu på min svoger. Min svoger har vært i familien i nesten 30 år, og vi kjenner hverandre godt. I min familie har vi høy takhøyde for humor. Min samboer liker ikke at jeg og svoger kan ha det gøy, eller feks at min svoger klapper meg på skulder, arm osv. Min svoger er en helt vanlig mann som snakker, tuller og ler med alle, men ikke en som hoier og brøler, eller gjør mye ut av deg. Godt likt i vår og egen familie. Men hans nærvær plager min samboer, og han blir veldig opprørt ofte hvis jeg og svoger har snakker. Jeg har derfor bevist begynt å sitte lenger unna, ikke starte spøk som kan dra ut, ikke tatt initiativ til noe fysisk tulling. Jeg prøver å ta hensyn så godt jeg kan. Men det skal så lite til før samboeren min reagerer, og han er ikke sjalu på noen andre, mest tror jeg han bare ikke liker fyren. Han sier han forventer at jeg skal ordne det, men jeg får ikke lov å si hvorfor jeg tar avstand, at det er sjalusien hans. Jeg vil ikke såre noen, ikke lage drama eller splid. Samboeren min kommer ikke til å rikke seg. Blir så lei meg av å bli irettesatt av noe jeg ikke ser på som ille, å måtte gå på pinner og være obs på alt når vi møtes. Hva skal jeg gjøre? Si det på tomannshånd til svoger? Selv om Samboeren min ikke vil det? Er det urimelig at jeg synes det er mest ryddig, siden det er han som har problemet? Tror min svoger forstår det bedre enn om jeg gir han en kald skulder, men da tar jeg jo ikke hensyn til samboer. Uff, sorry rotete innlegg, men jeg forstår nesten ikke problemet selv, men vil bare at det skal bli bra for oss alle. Vi er voksne folk bare så det er sagt, selv om det høres ut som en ungdomsklubb. Anonymkode: bcd2a...055 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #2 Del Skrevet 13 timer siden Dette er et han problem! Herrefred! Les innlegget ditt, og lat som din datter har skrevet det. Hva vil du råde henne til? Fyren må i terapi. Det han gjør er kontrollerende adferd og det er ikke greit Anonymkode: 7461d...746 6 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #3 Del Skrevet 13 timer siden Mannen til din søster..? Synes han bør jobbe med sjalusien sin, ikke noe du må gjøre noe med Anonymkode: ed3ca...f70 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #4 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Han sier han forventer at jeg skal ordne det, men jeg får ikke lov å si hvorfor jeg tar avstand, at det er sjalusien hans. Hva skal jeg gjøre? Si det på tomannshånd til svoger? Selv om Samboeren min ikke vil det? Er det urimelig at jeg synes det er mest ryddig, siden det er han som har problemet? Anonymkode: bcd2a...055 Den som har problemet må løse det selv. Samboeren din må ta seg sammen. Og hvis han ikke vil ta seg sammen kan du løse det ved å revurdere hvilken type mann du gidder å være samboer med. Anonymkode: bb020...3c1 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #5 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Samboerne min er sjalu på min svoger. Min svoger har vært i familien i nesten 30 år, og vi kjenner hverandre godt. I min familie har vi høy takhøyde for humor. Min samboer liker ikke at jeg og svoger kan ha det gøy, eller feks at min svoger klapper meg på skulder, arm osv. Min svoger er en helt vanlig mann som snakker, tuller og ler med alle, men ikke en som hoier og brøler, eller gjør mye ut av deg. Godt likt i vår og egen familie. Men hans nærvær plager min samboer, og han blir veldig opprørt ofte hvis jeg og svoger har snakker. Jeg har derfor bevist begynt å sitte lenger unna, ikke starte spøk som kan dra ut, ikke tatt initiativ til noe fysisk tulling. Jeg prøver å ta hensyn så godt jeg kan. Men det skal så lite til før samboeren min reagerer, og han er ikke sjalu på noen andre, mest tror jeg han bare ikke liker fyren. Han sier han forventer at jeg skal ordne det, men jeg får ikke lov å si hvorfor jeg tar avstand, at det er sjalusien hans. Jeg vil ikke såre noen, ikke lage drama eller splid. Samboeren min kommer ikke til å rikke seg. Blir så lei meg av å bli irettesatt av noe jeg ikke ser på som ille, å måtte gå på pinner og være obs på alt når vi møtes. Hva skal jeg gjøre? Si det på tomannshånd til svoger? Selv om Samboeren min ikke vil det? Er det urimelig at jeg synes det er mest ryddig, siden det er han som har problemet? Tror min svoger forstår det bedre enn om jeg gir han en kald skulder, men da tar jeg jo ikke hensyn til samboer. Uff, sorry rotete innlegg, men jeg forstår nesten ikke problemet selv, men vil bare at det skal bli bra for oss alle. Vi er voksne folk bare så det er sagt, selv om det høres ut som en ungdomsklubb. Anonymkode: bcd2a...055 Du fortsetter å leve i den fine, nære familien din pg så står han fritt til å oppsøke hjelp eller flytte. Det er helt absurd at du tenker noe annet!! Anonymkode: 0e509...e4c 5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #6 Del Skrevet 13 timer siden Din samboers sjalusi er ikke ditt problem. Ferdig snakka. Det er ikke du som har et problem her, det er ikke du som skal endre på deg eller legge til rette for at din samboer ikke skal føle seg sjalu og usikker. Din samboer har et problem som det kun er han som kan løse. Er det ikke svogeren din som er problemet, så dukker det plutselig opp en annen mann i livet ditt som blir et problem, en venn eller kollega eller naboen eller en kjekk mann i kassa på butikken. Ikke la deg manipulere av samboeren din, fordi du gjør ikke noe feil ved å være vennlig med svogeren din. Din samboer er usikker og ønsker at du skal endre deg slik at han kan slippe å være usikker. Men det er ingen løsning, det er bare å mate trollet og problemet til samboeren din kommer ikke til å gi seg. Så da blir det opp til deg hvordan du vil ha det fremover i livet ditt. Enten jatter du med samboeren din og kommer fremover til å måtte fortsette å jatte med fordi han finner fler å være sjalu på, eller så setter du foten ned og sier til din samboer at dette er hans problem og dette må han løse selv. Om han ikke ønsker det, så må du bestemme om du ønsker å ha det slik for resten av livet, eller forlate denne usikre lille mannen og heller finne en ordentlig mann som ikke blir sjalu på familiemedlemmer. Men om du velger å bli så kan du ikke sutre og klage over den sjalu mannen din, fordi da aksepterer du oppførselen hans. Anonymkode: 3fb25...92e 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #7 Del Skrevet 13 timer siden Hvordan unngå at samboer blir sjalu? Du gjør ham til ikke-samboeren din! Dette er en tone dere har hatt i familien i 30 år, noe alle har det hyggelig med. Det skal du ikke endre. Om du begynner å endre den du er og den gode og nære måten dere omgås i familien så vil hele familien din endres, familiesammenkomstene vil ikke bli som før. Din samboer bør gå i behandling etter at han er blitt singel, for den sjalusien han viser er virkelig ikke sunn! Anonymkode: a7d07...edb 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #8 Del Skrevet 12 timer siden Hadde løst det ved å ikke ta han med i noen familiesammenkomster før han hadde fått profesjonell hjelp til sjalusien sin.. Anonymkode: 1c074...fba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #9 Del Skrevet 12 timer siden Trinn 1, forklar svoger som også er din venn at din samboer er en sjalu tosk. Kommer det seg ikke, så kvitt deg med fyren. Anonymkode: 174f6...ec6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #10 Del Skrevet 12 timer siden «å måtte gå på pinner» - er det google translate eller fra Vestlandet? Anonymkode: 7cdb2...0d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #11 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): «å måtte gå på pinner» - er det google translate eller fra Vestlandet? Anonymkode: 7cdb2...0d8 Trur det berre er TS som har rota med omgrepa. Ho meiner nok "gå på nåler". Anonymkode: d5852...e1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Ja, det heter vel "stå på pinne for noen". Som andre har nevnt, må TS sin mann skaffe seg hjelp. Hvis TS har et normalt høflig forhold til sin svoger, altså ikke flørter og henger etter ham sånn at det virkelig kan gi grunn til sjalusi, så trenger ikke TS å endre noe som helst. Går ut fra at denne svogeren har en del gode egenskaper som TS sin mann mangler, og kanskje er bedre likt av de andre, og da er det åpenbart grobunn for barnslig sjalusi. Enten får han jobbe med seg selv, eller så får han ta konsekvensen, synes jeg TS sitt budskap skal være. Hadde det virkelig vært grunn til å reagere på TS og svogeren, går jeg ut fra at TS sin søster ville ha sagt fra. Anonymkode: 71945...523 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden Plasser ansvaret der det hører hjemme, dette er hans problem. Det kommer til å dukke opp nye situasjoner han blir sjalu i, og de vil komme oftere og oftere, så dette er nok bare starten. Når du lar deg kontrollere så gir du han samtidig signal om at dette er et deg problem. Anonymkode: f26bb...3bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden Gud bedre. Han hadde ikke vært samboeren min lenger. Anonymkode: 30909...6cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Del Skrevet 1 time siden Støtter resten her. Ja, du har et problem, men det er ikke svogeren din, det er at du har en umoden, usikker og kontrollerende samboer. Antar dette er et relativt nytt samboerskap? Få ham til å skjerpe seg eller dump. Dette er røde flagg så det holder, hvem er den neste han blir sjalu på? Naboen som har måkt deres innkjørsel samtidig med sin egen? Den nye kollegaen din? En far i barnehagen (ikke få barn med han her)? Han hyggelige som jobber på Rema? 🚩🚩🚩 Anonymkode: e49f1...fa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå