Blåsippa Skrevet 9. mars #21 Del Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (På 8.3.2025 den 16.36): Samtidig er det gjort forskningsstudier på medium det enkelte helt tydelig vet ting de ikke aner hvordan de kan vite. Anonymkode: ab76b...776 Ekspander Nei. Det finnes ingen fagfellevurdert forskningsstudier med den konklusjonen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #22 Del Skrevet 9. mars CAPS LOCK skrev (På 9.3.2025 den 10.48): Så onde mennesker blir gode når de dør? Ekspander Det er ingen onde sjeler. Vi spiller på mange måter en rolle når vi inkarnerer her på jorda. Onde handlinger er ikke knyttet til ond sjel. Anonymkode: d74c1...635 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #23 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (På 5.3.2025 den 11.44): Kjære ts. Jeg er medium og er i kontakt med åndeverden. Jeg er riktignok ganske fersk i min trening, men at det er fullt mulig å kontakte åndeverden er jeg ikke det minste i tvil om. Er i et spirituelt miljø og kjenner flere andre medium. Har både fått og gitt kanaliseringer og hver gang er like unik og «magisk» Det andre her sier om å forstyrre avdøde sjeler etc er selvfølgelig bare tull. Åndeverden er god og de ønsker å hjelpe oss som er i det fysiske liv. Ved kontakt med åndeverden sender de den ånden som er riktig der og da. Det betyr at det ikke alltid kan være garanti for at du får kontakt med en bestemt ånd, men det vil alltid komme en ånd du kjente i livet. Ber du f.end om bestemor kan det være at du likevel får onkel - fordi det var onkel åndeverden anså som relevant til deg på det tidspunktet kanaliseringen ble gjort. Vil anbefale at du søker opp sertifiserte medium og tar kontakt via seriøse spirituelle aktører. Det koster, men kvalitet koster på alle andre områder også. 800-nummere er ofte ymse. Anonymkode: d74c1...635 Ekspander Det du sier der om at åndeverdenen er bare god er direkte farlig. Åndeverdenen er ikke god, ikke ond, den bare er. Åndeverdenen ønsker å hjelpe ja, men ulike ånder har ulike oppgaver. Noen hjelper ved å gi god råd, noen hjelper ved helbredelse og noen hjelper ved å gi tunge erfaringer. Det er ikke alle som vil takle en ånd som dukker opp for å gi erfaringer av den tunge sorten. Det finnes ånder som kleber seg på andre, det finnes ånder/vesener som plager og forstyrrer folk for å lære dem en lekse. Mange medium blir lært opp til å bare omfavne engler og lys, og benekter at det finnes mørkere ånder. Det kan i verste fall være skadelig. Ikke alle ånder er til å stole på heller. Disse mediumene mangler en ganske vesentlig kunnskap om åndeverdenen. Alt er ikke bare godt, ikke nødvendigvis ondt heller, men alt har en funksjon, også det mørke. Skal ts på død og liv oppsøke et medium så undersøk først hvordan de jobber. Les deg litt opp. Å være sertifisert til noe av noen som ikke jobber helhetlig betyr at de er sertifisert til en liten del av alt det som har med åndeverdenen å gjøre. Anonymkode: 41f3f...6c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
senior Skrevet 10. mars #24 Del Skrevet 10. mars Lawyam skrev (På 2.3.2025 den 19.25): men jeg er utrolig skeptisk til slikt. Ekspander Det bør du være . . . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #25 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (På 8.3.2025 den 19.13): Nei Ånden representerer likevel den hen var i livet. Vi skal jo kjenne igjen den vi snakker med. En person som gjorde onde handlinger og ble oppfattet som ondskapsfull i livet vil fremstille seg selv på samme måte under en kanalisering - fordi det fremstår helt ulogisk for oss at vedkommende skal komme med kjærlighet. I åndeverden finnes ingenting ondt. Jeg har derimot ingen/lav kunnskap om andre entiteter som ikke kommer fra åndeverden. Det er ikke de jeg forholder meg til. Anonymkode: d74c1...635 Ekspander Det at du ikke vil forholde deg til andre entiteter i åndeverdenen betyr ikke at det ikke eksisterer. Slike kan fort dukke opp når et medium har kontakt med åndeverden. Om ikke mediumet har lært seg å oppfatte disse så kan de likevel dukke opp. Disse kan også forklare ting vedrørende steder og hendelser. Anonymkode: 41f3f...6c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 10. mars #26 Del Skrevet 10. mars (endret) senior skrev (På 10.3.2025 den 13.52): Det bør du være . . . Ekspander Ble helt forvirret jeg nå og gått to ganger gjennom tråden for å sjekke om jeg hadde skrevet de ordene der. Ikke at jeg ikke er skeptisk, utrolig også, men hvor fant du dette utsagnet fra meg som du svarte på? Du siterte noe jeg ikke har skrevet, men det ser ut som en setning som stod i ts åpningsinnlegg... Endret 10. mars av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
senior Skrevet 10. mars #27 Del Skrevet 10. mars (endret) AnonymBruker skrev (På 5.3.2025 den 11.44): Vil anbefale at du søker opp sertifiserte medium og tar kontakt via seriøse spirituelle aktører. Det koster, men kvalitet koster på alle andre områder også. Ekspander Sertifisert medium . . ? Hvem sertifiserer slik overtro, og hva gjør spirituelle aktører seriøse . .? Det eneste troverdige jeg finner her er at "Det koster" . . . . Endret 10. mars av senior 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #28 Del Skrevet 10. mars Hvis noen kunne beviselig snakke med døde, hadde de fått nobelprisen. Ikke tro på dette sprøytet, ts. De døde er borte forlengst. Les også om cold reading, så forstår du hvorfor enkelte s.k. klarsynte gir inntrykk av å få info om folk fra de døde. Det er ikke komplisert i det hele tatt. Anonymkode: 5cc82...1c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå